Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#16 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 18 września 2017, 19:30

Aby nas piszą, że jedynie 2006 i 2007... Nieźle...

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#17 Postautor: cezio77 » poniedziałek, 18 września 2017, 20:15

Tak też podejrzewałem.
Każdy biuletyn to efekt umoczenia doopy przez producenta auta lub podzespołów.
Miałem kiedyś w rękach biuletyn dotyczący wymiany tarczek sprzęgła reduktora, z tego co pamiętam to ściągnąłem go z Kanady czy z USA i moim zdaniem to następstwo zapisu w instrukcji użytkownika, która mówi żeby nie wymieniać wcale oleju w reduktorze.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#18 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 18 września 2017, 21:17

Ten zapis o "oleju na cały okres życia zespołu" (dotyczy reduktora), był już tu na tym forum przez nas obśmiewany kilka lat temu.
Oczywiste jest, że olej w reduktorze należy wymieniać, szczególnie w TOD, gdzie pracujące tarczki olej ten bardzo szybko degradują.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#19 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 18 września 2017, 21:24

No to jak tak rozmawiamy to jest jeszcze jeden ciekawy kwiatek - biuletyn w sprawie turbosprężarki i powiem Wam, że nawet na forum jest sporo aut bez tej akcji serwisowej - akcja jest już nieaktywna :hmm:
turbo1.jpg
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#20 Postautor: hunter » poniedziałek, 18 września 2017, 23:31

Po prostu KIA liczy ,że się uda przetrzymać okres gwarancyjny a dodatkowo niewiedza pracowników serwisu producenta spowodowana lenistwem ;nie pozwala na realizację takich zaleceń serwisowych.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

pietiabo
jestem
jestem
Posty: 25
Wiek: 47
Rejestracja: czwartek, 9 listopada 2017, 18:11
Skąd jesteś: Warszawa Praga-Płd
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Fiat Scudo
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#21 Postautor: pietiabo » sobota, 20 stycznia 2018, 19:46

Te wadliwe podkładki to nie tylko przypadłość Kijanki w Mazdzie podobnie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=128225

pietiabo
jestem
jestem
Posty: 25
Wiek: 47
Rejestracja: czwartek, 9 listopada 2017, 18:11
Skąd jesteś: Warszawa Praga-Płd
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Fiat Scudo
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#22 Postautor: pietiabo » środa, 24 stycznia 2018, 00:37

Po dłuższym zastanowieniu się myślę ze główna przyczyna zacierania się panewek korbowodowych jest zbyt niskie ciśnienie oleju.
Podobne problemy są w silnikach np Renault gdzie zalecana wymiana panewek korbowodowych jest co 100 tys km.
Czujnik ciśnienia oleju wyskalowany jest aby załączał się przy ciśnieniu poniżej 1 bara a przecież normalne ciśnienie oleju przy obrotach jałowych to jakieś 2 bary przy 2000-3000 ok 4 barów takie jest przynajmniej w normalnych samochodach.
Opiłki w oleju to dla mnie trochę naciągana teoria przecież przed tłoczeniem oleju w układ przechodzi przez filtr wstępny w smoku i filtr oleju.
Zwróćcie tez uwagę ze zacierają się tylko panewki na korbowodzie a nie główne obydwie maja trochę inną konstrukcje dotyczącą smarowania.
Czy ktoś próbował zakładać wskaźnik ciśnienia oleju w sorento 2.5 crdi myślę ze mogło by to być bardzo pomocne w przewidywaniu nadchodzącego nieszczęścia.
Nurtują mnie jeszcze te przedmuchy w kilku postach czytałem ze mogą występować nawet po remoncie silnika jak i przy poprawnej kompresji.
I jeszcze taki kwiatek http://www.autobodex.waw.pl/strona41f.htm


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości