Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#1 Postautor: hunter » piątek, 15 września 2017, 09:23

Jedna z przyczyn uszkodzeń wałów korbowych i turbin w silnikach diesla w Sorento I generacji jest znana . W Niemczech został wydany nawet biuletyn lokalny KIA dotyczacy tego problemu tj, wadliwych podkładek uszczelniajacych wtryskiwacze . Zwłaszcza ostatnie zdjęcie sitka na "smoku" olejowym wyjaśnia wszystko. Na zdjęciach pokazany jest przedmuch spalin zawierajacych produkty spalania pod pokrywę zaworów a tam pod postacią osadów wymieszanych z olejem jest spłukiwany do układu smarowania a dalej następuje blokada sitka przwodu olejowego.
Załączniki
Slajd5.JPG
Slajd5.JPG (35.74 KiB) Przejrzano 2102 razy
Slajd4.JPG
Slajd4.JPG (42.97 KiB) Przejrzano 2102 razy
Slajd3.JPG
Slajd3.JPG (44.55 KiB) Przejrzano 2102 razy
Slajd2.JPG
Slajd2.JPG (40.98 KiB) Przejrzano 2102 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#2 Postautor: Bodzion » piątek, 15 września 2017, 12:07

Jeżeli dobrze rozumiem to wystarczy nie "dziadować" i oddawać wtryskiwacze do regeneracji do BOSCH service.
Mój wtryskiwacz został oddany po regeneracji z nową podkładką. Oryginalną do tego typu wtryskiwacza.
Dokupiłem jedynie oring za 5 PLN. Tak prewencyjnie go sobie wymieniłem. Też oczywiście oryginał BOSCH

Pytanie - skąd więc ludzie biorą te nieoryginalne podkładki które psują silnik?
Czyżby był to efekt regeneracji wtryskiwacza "u pana Kazia" ?
Jeżeli tak, to nie jest wada układu tylko partactwo mechaników.

Tak czy inaczej - ciekawe info. Dzięki Hunter.

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#3 Postautor: cezio77 » piątek, 15 września 2017, 12:15

Wątpię aby Kia wydała ten biuletyn bo przysłowiowy pan "Kazio" wstawia nieoryginalne podkładki pod wtryski.
Takich biuletynów jest znacznie więcej (np. wadliwe śruby mocowania wtryskiwaczy, wadliwy czujnik hamulca zasadniczego).
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#4 Postautor: Bodzion » piątek, 15 września 2017, 13:43

Więc jakie znajdujesz inne wytłumaczenie ?
Piszą, że powodem problemów jest stosowanie nieoryginalnych i niewłaściwych podkładek pod wtryskiwacze.
Więc kto stosuje takie podkładki ? Ich sieć serwisowa ? Chyba nie...
A może Bosch ( producent tych wtryskiwaczy i producent zestawów naprawczych) ? Chyba tez nie...
No więc kto ?

Admin - miałeś takie problemy z podkładkami kilka lat temu więc pewnie wiesz jak to było i kto Ci to wsadził... zdaje się, że o ile pamiętam, właśnie "pan Kazio" który myślał, że (jak to określasz) "Sorento to tylko większa osobówka" :)

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#5 Postautor: kurczak » piątek, 15 września 2017, 16:54

Użycie imienia Kazio jest dość niefortunne.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#6 Postautor: Bodzion » piątek, 15 września 2017, 20:57

Nie przywiązujmy się do symboliki imion.
Nie wiem dlaczego miałoby to być niefortunne.
Czyżby jednak któryś szanownych forumowiczów mial tak na imię ? Jeżeli tak, to przepraszam.
Zastosowałem po prostu obiegowy zwrot i moja intencją nie jest nikogo obrażać.
A poza tym było to w "..."

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#7 Postautor: gomez953 » sobota, 16 września 2017, 00:03

Bodzion, raczej Kolega Kurczak żartobliwie to napisał, bo nasz Orzeł jest Kazimierzem. :kwink:
Obrazek

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#8 Postautor: hunter » poniedziałek, 18 września 2017, 12:24

Tutaj przypadek obrazujacy powyższe opisany przez użytkownika z Niemiec:
https://www.motor-talk.de/forum/motor-totalschaden-durch-blowby-effekt-t4747278.html
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#9 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 18 września 2017, 13:00

Czy ja dobrze zrozumiałem (bo z niemieckiego jestem słaby), że to serwis KIA założył my te nieoryginalne i niepasujące podkładki pod wtryskiwacze ?
Jeżeli tak, to świat się kończy... choć po części wyjaśniałoby to dlaczego wystawili biuletyn wewnętrzny na temat tej usterki.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#10 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 18 września 2017, 15:22

To jest polska wersja biuletynu, według mnie to KIA dała ciała, a nie Pan Heniu.Ja tą akcję serwisową mam zrobioną, według moich informacji akcja serwisowa wygasła.
1_ (GSW)_Wtrys.jpg

2_(GSW)_Wtrys.jpg

3_ (GSW)_Wtrys.jpg

4_ (GSW)_Wtrys.jpg
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#11 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 18 września 2017, 16:13

Na szczęście dotyczy to jedynie roczników 2006 i 2007. I do końca nie wiem co ta KIA w tym obszarze zepsuła.
Nie odkręcili może wtryskiwacza ?
A co do "pana Heńka" to też miał swój udział w przynajmniej jednym przypadku.
Pierwszego Sorento Admina, jak pamietam.
Ale Admin jakoś nie chce przypomnieć szczegółów tego zdarzenia :(

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#12 Postautor: hunter » poniedziałek, 18 września 2017, 16:51

W skrócie : Klient miał przebiegu ok 90 tyś. km auto od nowości 4,5 roku. Auto serwisowane w KIA. Nie wykonano mu akcji serwisowej wymiany podkładek pod wtryskiwacze (Krzysiek Ardie miał taką akcję) .
Skutek był taki ,że w wyniku zanieczyszczeń które zbierały się w układzie smarowania filtr oleju został na tyle zapchany (nie pomógł nawet bay pass w filtrze :hmm: ), że silnik został zatarty na korbowodzie , który został skręcony o 45 stopni i przypalony wał balansujacy i jego gniazda - mimo obecności 8,5 litra oleju w misce. Po wykręceniu korka z miski olejowej nie było na nim sladu opiłków , gdyż nie znajduje się on w najniższym miejscu miski olejowej. Na zdjęciach widać ile tego syfu było w misce. Klientowi zdazyła się skończyć gwarancja i koszt naprawy wyceniono mu na 12 000 €
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#13 Postautor: vokal » poniedziałek, 18 września 2017, 16:57

:hmm:
Myślę, że to może dotyczyć większej liczby Sorento, a szczególnie tych, które mają, albo miały objawy pocenia się oleju na przewodzie łączącym odmę ze ssaniem sprężarki.
Wprawdzie nie jest to wyrzut spalin w takiej skali jak na zdjęciu z biuletynu, ale długookresowy objaw może dać podobne skutki.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#14 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 18 września 2017, 17:33

Żeby było śmieszniej to ostatnie zdjęcie z odmą, wygląda mi na silnik przedliftowy :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny

#15 Postautor: hunter » poniedziałek, 18 września 2017, 17:55

Biuletyn na rynku niemieckim dotyczył wszystkich silników diesla A -2,5l D-2,0l i U- 1,1;1,5;1,6 l
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości