2.5 wymiana filtra paliwa

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
morty3
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 64
Wiek: 42
Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Szary
Przebieg (km.): 215000
Inny Samochód: Chrysler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#61 Postautor: morty3 » wtorek, 19 listopada 2019, 16:19

Bodzion pisze:Jeżeli przejechałeś około 100 km to nie jest to problem zapowietrzenia przy wymianie filtra.
Powodów Twoich problemów może być naprawdę sporo, ale ten akurat możesz wykluczyć.

Ale to się stało po wymianie filtra wcześniej wszystko było ok

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#62 Postautor: Bodzion » wtorek, 19 listopada 2019, 17:27

Napiszę Ci więc jeszcze raz: powodów problemu może być wiele.
Ale nie może nim być to, ze zapowietrzyłeś układ przy wymianie filtra.
Ponieważ już przy pierwszym odpaleniu układ się odpowietrzył, nie mówiąc już o przejechaniu 100 km.
Musisz szukać gdzie indziej. Marek 2 posty wcześniej podpowiedział Ci od czego zacząć.

morty3
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 64
Wiek: 42
Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Szary
Przebieg (km.): 215000
Inny Samochód: Chrysler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#63 Postautor: morty3 » wtorek, 19 listopada 2019, 18:00

Marek a czy jest opcja aby filtr boscha był uszkodzony. Może kupię drugi filtr założę i wtedy zobaczę siedział wix teraz mam Bosch. Rurkę mam założona przezroczystą na wyjściu z filtra i faktycznie jakby bąble powietrza tam są wraz z ropa może to być przyczyną że samochód się zatrzymał o że trzeba dluz j kręcić widziałem filmik o odpowietrzaniu comon reila przy wytryskach może spróbować tej metody jeszcze.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#64 Postautor: Marek » wtorek, 19 listopada 2019, 19:11

Zawsze istnieje taka ewentualność, wtryski zostaw w spokoju. Jeżeli bańki powietrza idą od filtra do pompy to jeszcze wstaw kawałek przezroczystej rurki na wejściu do filtra . W ten sposób sprawdzisz czy powietrze jest zasysane przez filtr . Czy silnik zgasł raz i teraz jeździsz normalnie czy to się powtarza.?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#65 Postautor: Andrzej » wtorek, 19 listopada 2019, 21:25

Coś mi przyszło do głowy .
Może moje problemy z uruchamianiem auta ( nie na "pyk" tylko na 3-4 obroty rozrusznikiem ) zaczęły się też po wymianie filtra paliwa ? :hmm:
Jakoś nie skojarzyłem tego , ale chyba właśnie przedtem sam wymieniałem sobie filtr , wprawdzie w ASO Nissana , ale osobiście udostępniono mi podnośnik , więc raczej zrobiłem to dobrze , od spodu .
Jeśli to okazałby się filtr a ja regenerowałem rozrusznik , wymieniłem akumulator , robiłem testy przelewowe to dopiero by było . Wymienię dla pewności ten filtr , zobaczę jak jest z tą teorią filtra ;)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

morty3
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 64
Wiek: 42
Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Szary
Przebieg (km.): 215000
Inny Samochód: Chrysler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#66 Postautor: morty3 » środa, 20 listopada 2019, 20:55

Marek pisze:Zawsze istnieje taka ewentualność, wtryski zostaw w spokoju. Jeżeli bańki powietrza idą od filtra do pompy to jeszcze wstaw kawałek przezroczystej rurki na wejściu do filtra . W ten sposób sprawdzisz czy powietrze jest zasysane przez filtr . Czy silnik zgasł raz i teraz jeździsz normalnie czy to się powtarza.?

Silnik zgasł raz ale popompowalem i odpalił od tamtej pory nie jeździłem gdzieś daleko tylko po mieście i było ok ale odpala cały czas gorzej niż przed wymianą filtra

morty3
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 64
Wiek: 42
Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Szary
Przebieg (km.): 215000
Inny Samochód: Chrysler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#67 Postautor: morty3 » wtorek, 26 listopada 2019, 19:03

Panowie zrobiłem tak wykręciłem filtr, jeszcze raz zalałem go ropą do pełna i podpompowałem i odpalił i teraz jest dobrze.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości