2.5 wymiana filtra paliwa
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 41
- Wiek: 50
- Rejestracja: środa, 26 października 2016, 12:47
- Skąd jesteś: Zielona Góra/UK
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Has thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Witam , wczoraj wymieniłem filtr metodą " odgórną " , 15 min bezproblemowej robótki. Nie wklejam fotek , bo po pierwsze robiłem to sam a gumowe rękawice całe uwalone w ropie oraz brudzie nie chciały zejść , a po drugie wklejony film oraz rysunki obrazują wszystko w sposób całkowicie wystarczający.
Od siebie mogę tylko dodać że używałem końcówki przegubowej aby łatwiej się dostać do śrub.
Filtr odkręciłem ręką i tak samo przykręciłem nowy.
Stopień trudności oceniam 2 na 10
Gdybym miał kanał lub podnośnik zdecydowałbym się na wymianę od dołu ( 7 min pracy )
POzdrawiam
Od siebie mogę tylko dodać że używałem końcówki przegubowej aby łatwiej się dostać do śrub.
Filtr odkręciłem ręką i tak samo przykręciłem nowy.
Stopień trudności oceniam 2 na 10
Gdybym miał kanał lub podnośnik zdecydowałbym się na wymianę od dołu ( 7 min pracy )
POzdrawiam
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
No i super , ja najbliższy kanał mam u teściów, dlatego też wymieniam zawsze od góry
USEL inside
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa metodą "od góry" i pora na moje spostrzeżenia.
Z uwagi na przeziębienie nawet nie myślałem o tym aby wchodzić pod samochód dlatego zdecydowałem,że wyciągnę go z góry. Trochę problemów było z odpięciem wtyczek ze złacz elektryczych bo jest tam dosyć ciasno ale jakoś poszło. Przy wyciąganiu zespołu filtra z komory silnika trzeba uważać by przy manewrowaniu nie wylała się z jego króćców ropa. No i na koniec odkręcenie filtra od podstawy. Ponieważ u mnie ktoś go kiedyś dokręcił tak mocno,że w samych rękach nie poszło to użyłem sposobu z przedłużką i nasadką [8]
Wersja dla nie mających pod ręką imadła i nasadki do odkręcania filtrów
Przedłużkę zapieramy o podłogę i odkręcamy dwoma rękami za filtr.
Ilustrują to zdjęcia poniżej.
Aha, po zamontowaniu wszystkiego nie zapomnijcie napompować paliwa do filtra przed rozruchem. Naciskamy ten szary przycisk tyle razy,aż będzie ciężko go dalej przycisnąć
Z uwagi na przeziębienie nawet nie myślałem o tym aby wchodzić pod samochód dlatego zdecydowałem,że wyciągnę go z góry. Trochę problemów było z odpięciem wtyczek ze złacz elektryczych bo jest tam dosyć ciasno ale jakoś poszło. Przy wyciąganiu zespołu filtra z komory silnika trzeba uważać by przy manewrowaniu nie wylała się z jego króćców ropa. No i na koniec odkręcenie filtra od podstawy. Ponieważ u mnie ktoś go kiedyś dokręcił tak mocno,że w samych rękach nie poszło to użyłem sposobu z przedłużką i nasadką [8]
Wersja dla nie mających pod ręką imadła i nasadki do odkręcania filtrów
Przedłużkę zapieramy o podłogę i odkręcamy dwoma rękami za filtr.
Ilustrują to zdjęcia poniżej.
Aha, po zamontowaniu wszystkiego nie zapomnijcie napompować paliwa do filtra przed rozruchem. Naciskamy ten szary przycisk tyle razy,aż będzie ciężko go dalej przycisnąć
- Załączniki
-
- awansowałem na
- Posty: 71
- Wiek: 55
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 08:41
- Skąd jesteś: Łańcut
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 261000
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Ja wymieniałem kilka razy i zawsze poprzez demontaż koła i nadkola, i wtedy odkręcam sam filtr od korpusu. W obawie o późniejszą szczelność nie chciałem odłączać przewodów gumowych. Wymiana wymaga trochę roboczominut, ale przy okazji dokonuję oględzin hamulca, zawieszenia i tego co pod nadkolem. Ale następnym razem (pewnie znowu jak przytka filterek w zbiorniku tą nieszczęsną powłoką ze zbiornika paliwa) spróbuję opisywaną metodą od góry.
- Vilmos
- moje konto
- Posty: 244
- Wiek: 48
- Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
- Skąd jesteś: ELA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 416000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Cześć. Wiem, że występowały rózne filtry, ale czy ktoś z Was zakładał Knecht -Mahle kc101 do polifta 2007 rok?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Knecht -Mahle kc101/1 , Montowałem taki filtr kilka razy , zawsze od góry , odkręcam samą puszkę . Zapomniałem dopisać 10 mm gwint dolny
Ostatnio zmieniony wtorek, 28 maja 2019, 11:12 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Wszystko pięknie Panowie jedna uwaga, na dole filtra paliwa, jest gwint do czujnika wody i do tego są dwa rozmiary.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Właśnie dlatego pytałem, bo występuje KC101 i KC101/1-które według katlogu nie róznią się niczym, lub też wymiar gwintu czujnika jest pomijany w opisie.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Różnią się i w katalogu online różnice są opisane KC 101/1 ma na dole gwint M10 , KC 101 ma na dole gwint M8.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 64
- Wiek: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
- Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Szary
- Przebieg (km.): 215000
- Inny Samochód: Chrysler
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Hej mam pytanko gdy wymieniałem filtr paliwa nie wlałem do niego ropy założyłem i skręciłem i popompowalem tym szarym grzybkiem aż był twardy samochód odpalił ale chyba zapowietrzyl mi się układ. Bo wczoraj po przejechaniu 100 km samochód mi zgasł popompowalem znowu pompką i odpalił i normalnie pojechałem dalej. Tylko trochę tak ciężko odpala o 2-3 sekundy muszę więcej kręcić, przed wymianą było ok. Jak mam do tego podejść wykręcić jeszcze raz filtr zalać ropy i skręcić czy luzować przewody przy wytryskach i odpowietrzac. Co proponujecie aby było dobrze.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Jeżeli przejechałeś około 100 km to nie jest to problem zapowietrzenia przy wymianie filtra.
Powodów Twoich problemów może być naprawdę sporo, ale ten akurat możesz wykluczyć.
Powodów Twoich problemów może być naprawdę sporo, ale ten akurat możesz wykluczyć.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 wymiana filtra paliwa
Ten układ się sam odpowietrzy , czy zalejesz filtr czy nie to niema znaczenia, będziesz miał po prostu mniej pompowania pompką. Sprawdź czy nie cieknie z pod filtru ropa, jeżeli jest sucho to załóż przezroczystą rurkę między filtr a pompę, zobaczysz czy nie lecą bańki powietrza . Może być wadliwy filtr, co też się zdarza .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości