2.5 wymiana filtra paliwa

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
mleki
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 26 października 2016, 12:47
Skąd jesteś: Zielona Góra/UK
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Has thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#46 Postautor: mleki » niedziela, 19 listopada 2017, 11:49

Witam , wczoraj wymieniłem filtr metodą " odgórną " :) , 15 min bezproblemowej robótki. Nie wklejam fotek , bo po pierwsze robiłem to sam a gumowe rękawice całe uwalone w ropie oraz brudzie nie chciały zejść , a po drugie wklejony film oraz rysunki obrazują wszystko w sposób całkowicie wystarczający.
Od siebie mogę tylko dodać że używałem końcówki przegubowej aby łatwiej się dostać do śrub.
Filtr odkręciłem ręką i tak samo przykręciłem nowy.
Stopień trudności oceniam 2 na 10
Gdybym miał kanał lub podnośnik zdecydowałbym się na wymianę od dołu ( 7 min pracy )
POzdrawiam

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1539
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#47 Postautor: angelus210 » niedziela, 19 listopada 2017, 16:48

No i super :beer: , ja najbliższy kanał mam u teściów, dlatego też wymieniam zawsze od góry
:happy1: USEL inside :happy1:

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#48 Postautor: alwo76 » sobota, 25 listopada 2017, 13:33

Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa metodą "od góry" i pora na moje spostrzeżenia.
Z uwagi na przeziębienie nawet nie myślałem o tym aby wchodzić pod samochód dlatego zdecydowałem,że wyciągnę go z góry. Trochę problemów było z odpięciem wtyczek ze złacz elektryczych bo jest tam dosyć ciasno ale jakoś poszło. Przy wyciąganiu zespołu filtra z komory silnika trzeba uważać by przy manewrowaniu nie wylała się z jego króćców ropa. No i na koniec odkręcenie filtra od podstawy. Ponieważ u mnie ktoś go kiedyś dokręcił tak mocno,że w samych rękach nie poszło to użyłem sposobu z przedłużką i nasadką [8]
Wersja dla nie mających pod ręką imadła i nasadki do odkręcania filtrów :)
Przedłużkę zapieramy o podłogę i odkręcamy dwoma rękami za filtr.
Ilustrują to zdjęcia poniżej.
Aha, po zamontowaniu wszystkiego nie zapomnijcie napompować paliwa do filtra przed rozruchem. Naciskamy ten szary przycisk tyle razy,aż będzie ciężko go dalej przycisnąć :kwink:
Załączniki
Studio_20171125_130216-1651x929.jpg
W tym miejscu umieściłem przedłużkę
20171125_101115-1651x929.jpg
Przedłużka z nasadką 8
20171125_101137-1651x929.jpg
Chwila przed odkręcaniem
Studio_20171125_113833-1651x929.jpg
Chwytamy dłońmi i odkręcamy(to czarne za strzałką to moja ręka w rękawicy)

vivaldi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 71
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 08:41
Skąd jesteś: Łańcut
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 261000
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#49 Postautor: vivaldi » niedziela, 3 grudnia 2017, 07:05

Ja wymieniałem kilka razy i zawsze poprzez demontaż koła i nadkola, i wtedy odkręcam sam filtr od korpusu. W obawie o późniejszą szczelność nie chciałem odłączać przewodów gumowych. Wymiana wymaga trochę roboczominut, ale przy okazji dokonuję oględzin hamulca, zawieszenia i tego co pod nadkolem. Ale następnym razem (pewnie znowu jak przytka filterek w zbiorniku tą nieszczęsną powłoką ze zbiornika paliwa) spróbuję opisywaną metodą od góry.

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#50 Postautor: alwo76 » niedziela, 3 grudnia 2017, 08:26

No proszę.. jest i trzecia droga do wymiany filtra paliwa :)

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#51 Postautor: Vilmos » niedziela, 3 grudnia 2017, 19:04

Ja wymieniłem wczoraj filtr na taki koreański
filtr 1.jpg
filtr 1.jpg (104.93 KiB) Przejrzano 1629 razy
Vilmos

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#52 Postautor: dorphy » poniedziałek, 27 maja 2019, 21:32

Cześć. Wiem, że występowały rózne filtry, ale czy ktoś z Was zakładał Knecht -Mahle kc101 do polifta 2007 rok?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#53 Postautor: Marek » poniedziałek, 27 maja 2019, 22:30

Knecht -Mahle kc101/1 , Montowałem taki filtr kilka razy , zawsze od góry , odkręcam samą puszkę . Zapomniałem dopisać 10 mm gwint dolny
Ostatnio zmieniony wtorek, 28 maja 2019, 11:12 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#54 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 28 maja 2019, 09:25

Wszystko pięknie Panowie jedna uwaga, na dole filtra paliwa, jest gwint do czujnika wody i do tego są dwa rozmiary. :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#55 Postautor: dorphy » wtorek, 28 maja 2019, 19:14

Właśnie dlatego pytałem, bo występuje KC101 i KC101/1-które według katlogu nie róznią się niczym, lub też wymiar gwintu czujnika jest pomijany w opisie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#56 Postautor: Marek » wtorek, 28 maja 2019, 21:04

Nie napisałeś wcześniej , uważałem że chodzi Ci o jakość filtru . :)

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#57 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 28 maja 2019, 21:24

Różnią się i w katalogu online różnice są opisane KC 101/1 ma na dole gwint M10 , KC 101 ma na dole gwint M8.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

morty3
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 64
Wiek: 42
Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Szary
Przebieg (km.): 215000
Inny Samochód: Chrysler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#58 Postautor: morty3 » wtorek, 19 listopada 2019, 08:53

Hej mam pytanko gdy wymieniałem filtr paliwa nie wlałem do niego ropy założyłem i skręciłem i popompowalem tym szarym grzybkiem aż był twardy samochód odpalił ale chyba zapowietrzyl mi się układ. Bo wczoraj po przejechaniu 100 km samochód mi zgasł popompowalem znowu pompką i odpalił i normalnie pojechałem dalej. Tylko trochę tak ciężko odpala o 2-3 sekundy muszę więcej kręcić, przed wymianą było ok. Jak mam do tego podejść wykręcić jeszcze raz filtr zalać ropy i skręcić czy luzować przewody przy wytryskach i odpowietrzac. Co proponujecie aby było dobrze.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#59 Postautor: Bodzion » wtorek, 19 listopada 2019, 10:26

Jeżeli przejechałeś około 100 km to nie jest to problem zapowietrzenia przy wymianie filtra.
Powodów Twoich problemów może być naprawdę sporo, ale ten akurat możesz wykluczyć.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 wymiana filtra paliwa

#60 Postautor: Marek » wtorek, 19 listopada 2019, 11:32

Ten układ się sam odpowietrzy , czy zalejesz filtr czy nie to niema znaczenia, będziesz miał po prostu mniej pompowania pompką. Sprawdź czy nie cieknie z pod filtru ropa, jeżeli jest sucho to załóż przezroczystą rurkę między filtr a pompę, zobaczysz czy nie lecą bańki powietrza . Może być wadliwy filtr, co też się zdarza .


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości