Witam,
Panowie potrzebuję Waszej porady dotyczącej silnika 2.5 crdi z 2009 roku, 170 KM, automat.
Tydzień temu nagle bez wcześniejszych objawów zaczęło coś stukać w silniku i spadła moc (nie było żadnej kontrolki czy błędu). Silnik został zgaszony i następnego dnia zaprowadzony do mechanika który sprawdził co się stało w środku. Okazało się, że silnik jest zatarty na pierwszym cylindrze, panewka na korbowodzie.
Czy wystarczy zrobić szlif na jednym (uszkodzonym) korbowodzie i wymienić panewki? Jaki jest przebieg naprawy w takim przypadku i co należy wziąć pod uwagę podczas wymiany aby mieć pewność, że silnik będzie pracował prawidłowo?
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją wcześniej i jaka mogła być przyczyna zatarcia?
Silnik wcześniej nie dawał objawów uszkodzenia czy zużycia, może jakaś akcja serwisowa w tym modelu?
Dodam, że przebieg to 165 tys. km, silnik nie był wcześniej rozbierany, wszystkie śruby i zabezpieczenia były nominalne. Stan płynu w normie, olej wymieniany na czas.
Proszę o wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 3
- Rejestracja: poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 13:26
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka
W silniku 2.5 CRDi z 2009 roku nie robi się szlifu korbowodu , trzeba kupić nowy.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka
Jest tego na forum cała masa wystarczy znalezć i poczytać.
Nie robi się szlifu tego wału a jak ktoś ci powie że się robi to się nie zna. Tylko zakup nowego wału i panewki tylko oryginał.
Problemem są między innymi dostępne na rynku panewki nadwymiarowe nikczemnej jakości.
Poza tym...
Nie jestem przekonany że to tylko jedna panewka jest problemem. W tym silniku problemy z zatartymi panewkami nie biorą się ot tak same z siebie tylko z problemów ze smarowaniem. Podejrzewam że jakby przyjrzeć się dokładniej silnikowi to nie tylko panewka dostała ale góra silnika i turbo też.
Reasumując....
Nie ma opcji taniego remontu.
Nie robi się szlifu tego wału a jak ktoś ci powie że się robi to się nie zna. Tylko zakup nowego wału i panewki tylko oryginał.
Problemem są między innymi dostępne na rynku panewki nadwymiarowe nikczemnej jakości.
Poza tym...
Nie jestem przekonany że to tylko jedna panewka jest problemem. W tym silniku problemy z zatartymi panewkami nie biorą się ot tak same z siebie tylko z problemów ze smarowaniem. Podejrzewam że jakby przyjrzeć się dokładniej silnikowi to nie tylko panewka dostała ale góra silnika i turbo też.
Reasumując....
Nie ma opcji taniego remontu.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: 2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka
Tak jak piszą poprzednicy należy wymienić wał korbowy na nowy (tylko nie chiński) nowy korbowód i koniecznie znaleźć przyczynę.Może być to lejący wtryskiwacz,turbosprężarka,niedrożny smok oleju lub uszkodzona pompa oleju i zawór oleju
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości