2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
slawek99jj
jestem
jestem
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 13:26
Kontaktowanie:

2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka

#1 Postautor: slawek99jj » poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 13:51

Witam,

Panowie potrzebuję Waszej porady dotyczącej silnika 2.5 crdi z 2009 roku, 170 KM, automat.
Tydzień temu nagle bez wcześniejszych objawów zaczęło coś stukać w silniku i spadła moc (nie było żadnej kontrolki czy błędu). Silnik został zgaszony i następnego dnia zaprowadzony do mechanika który sprawdził co się stało w środku. Okazało się, że silnik jest zatarty na pierwszym cylindrze, panewka na korbowodzie.
Czy wystarczy zrobić szlif na jednym (uszkodzonym) korbowodzie i wymienić panewki? Jaki jest przebieg naprawy w takim przypadku i co należy wziąć pod uwagę podczas wymiany aby mieć pewność, że silnik będzie pracował prawidłowo?
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją wcześniej i jaka mogła być przyczyna zatarcia?
Silnik wcześniej nie dawał objawów uszkodzenia czy zużycia, może jakaś akcja serwisowa w tym modelu?
Dodam, że przebieg to 165 tys. km, silnik nie był wcześniej rozbierany, wszystkie śruby i zabezpieczenia były nominalne. Stan płynu w normie, olej wymieniany na czas.

Proszę o wszelkie sugestie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka

#2 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 15:07

W silniku 2.5 CRDi z 2009 roku nie robi się szlifu korbowodu , trzeba kupić nowy.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka

#3 Postautor: Marek » poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 19:15

Znaczy nowy wał . :)

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka

#4 Postautor: ronin » poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 19:16

Jest tego na forum cała masa wystarczy znalezć i poczytać.
Nie robi się szlifu tego wału a jak ktoś ci powie że się robi to się nie zna. Tylko zakup nowego wału i panewki tylko oryginał.
Problemem są między innymi dostępne na rynku panewki nadwymiarowe nikczemnej jakości.
Poza tym...
Nie jestem przekonany że to tylko jedna panewka jest problemem. W tym silniku problemy z zatartymi panewkami nie biorą się ot tak same z siebie tylko z problemów ze smarowaniem. Podejrzewam że jakby przyjrzeć się dokładniej silnikowi to nie tylko panewka dostała ale góra silnika i turbo też.
Reasumując....
Nie ma opcji taniego remontu.

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: 2.5 crdi 2009 rok, stuki, zatarty silnik, uszkodzona panewka

#5 Postautor: orzeł » poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 19:19

Tak jak piszą poprzednicy należy wymienić wał korbowy na nowy (tylko nie chiński) nowy korbowód i koniecznie znaleźć przyczynę.Może być to lejący wtryskiwacz,turbosprężarka,niedrożny smok oleju lub uszkodzona pompa oleju i zawór oleju
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości