EGR a spalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

EGR a spalanie

#1 Postautor: Lukash20 » czwartek, 5 kwietnia 2018, 19:11

Witam chcałbym poznać wasze opinie i spostrzeżenia odnośnie zaślepiania EGR'a. Co o tym myślicie i czy zasłonięty EGR może spowodować wzrost spalania????
Ja zasłoniłem EGR i mam dziwne odczucie że auto pali duuużo wiecej. Przed zasłonięciem EGR i regeneracją wtrysków w trasie auto paliło około 8.5 l/100 km, a teraz z regenerowanymi wtryskami i zasłonietym EGRem pali około 10,5 l/100 km. Zapraszam do rozmowy :)

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: EGR a spalanie

#2 Postautor: cezio77 » czwartek, 5 kwietnia 2018, 19:14

Ja mam zaślepiony EGR i spalanie nie zmieniło się.
W trasie 8,5-10L/100km w zależności od prędkości i obciążenia.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#3 Postautor: GrzegorzN » czwartek, 5 kwietnia 2018, 20:45

Ja mam zaślepiony EGR i zmodyfikowaną mapę, spalanie po mieście zimą 11,5 litra , w trasę jeszcze nie śmigałem po modyfikacji. A latem się okaże.
Wcześniej wyglądało tak:
Lato, miasto - 10 ; trasa do 100 km/h - 8,6 powyżej 10-12
Zimą, miasto - 12; trasa - 12
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: EGR a spalanie

#4 Postautor: Peter » czwartek, 5 kwietnia 2018, 20:51

Czytałem trochę na us stronach i ludzie różnie opisywali skutki zaślepienia EGRu. Jedni nie mieli żadnej różnicy, innym wzrosło spalanie, a jeszcze innym podniosła się temperatura robocza silnika :hmm: Trochę może z innej beczki, ktoś może wstawić fotę miejsca zaślepienia EGR, bo tu też spotkałem się z różnymi opiniami ?

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1539
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#5 Postautor: angelus210 » czwartek, 5 kwietnia 2018, 20:53

Zaślepienie egr to pierwsza rzecz jaką robię po kupnie auta. :kwink:
:happy1: USEL inside :happy1:

Konto usunięte

Re: EGR a spalanie

#6 Postautor: Konto usunięte » piątek, 6 kwietnia 2018, 22:21

Zbychu pisze:Czytałem trochę na us stronach i ludzie różnie opisywali skutki zaślepienia EGRu. Jedni nie mieli żadnej różnicy, innym wzrosło spalanie, a jeszcze innym podniosła się temperatura robocza silnika :hmm: Trochę może z innej beczki, ktoś może wstawić fotę miejsca zaślepienia EGR, bo tu też spotkałem się z różnymi opiniami ?

Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, to pierścień dystansowy.....wtedy siłownik nie ma kontaktu z zaworem i jest on trwale zamknięty a
elektronika działa bez błędów. :kwink:
SF-552.jpg
SF-552.jpg (71.48 KiB) Przejrzano 3474 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#7 Postautor: Marek » piątek, 6 kwietnia 2018, 22:52

Zawór sam się nie uchyli na skutek drgań , czy trzyma go jakaś sprężyna ?

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: EGR a spalanie

#8 Postautor: Peter » sobota, 7 kwietnia 2018, 12:38

Obrazek

Czyli konkretnie chodzi o ten pierścień zaznaczony na focie ?

W związku z tym mam parę pytań:

1 Z czego jest zrobiony ten dystans?
2 Gdzie można dostać taki pierścień?
3 Do montażu pierścienia wystarczy zamontować te 3 śrubki które są aktualnie, czy trzeba dawać dłuższe ?
4 Co w przypadku, kiedy jest podejrzenie, że zawór jest zacięty w pozycji otwartej ?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#9 Postautor: Marek » sobota, 7 kwietnia 2018, 13:11

Zbychu , jak się nie zgłosi adresat pytania , to jeżeli pozwolisz to ja Ci odpowiem . :) Wieczorem .

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: EGR a spalanie

#10 Postautor: Peter » sobota, 7 kwietnia 2018, 13:13

Marek, nie musisz pytać, każda podpowiedz mile widziana :friends:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#11 Postautor: Marek » sobota, 7 kwietnia 2018, 13:34

Dystans może być zrobiony , z każdego materiału odpornego na temperaturę i zgniatanie .
Dystans trzeba dorobić , czyli wytoczyć i wywiercić otwory .
Śrubki dłuższe o grubość dystansu .
Otwarty zawór , zdemontować , oczyścić , zamknąć . Czy zabezpieczyć , czekam na odpowiedź . :lol:
Wydaje mi się że ilość śrubek jest większa . :)

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: EGR a spalanie

#12 Postautor: Peter » sobota, 7 kwietnia 2018, 13:39

Jeżeli dystans jest w tym miejscu, to tam są tylko 3 śrubki, ten typ EGRu demontuje się w dwóch etapach, których chciał bym uniknąć z racji ciężkiego dojścia. Na us stronach zaślepiają na dojściu do EGR, lub na wyjściu przy kolektorze wydechowym, ale są tam zdania podzielone co do miejsca, a wszystko rozchodzi się o gazy powrotne. Próbowałem już dojść do wskazanych miejsc, ale po odkręceniu łączenia rur, nie idzie ich nawet ruszyć, wszystko jest tak sztywno, że wydaje się, jakby trzeba było demontować całość.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#13 Postautor: Marek » sobota, 7 kwietnia 2018, 13:51

Ty masz po lifcie , dochodzi jeszcze chłodnicza , tu wystarczy odkręcić dwie śruby poniżej i z boku oraz odpiąć wtyczkę .

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: EGR a spalanie

#14 Postautor: Peter » sobota, 7 kwietnia 2018, 13:57

Ja mam przejściówkę, niby przedlift, ale parę gratów ma już z polifta. Żeby dostać się do drugiej śrubki, by odkręcić EGR wpierw trzeba rozkręcić zawór, aby dostać się do drugiej śrubki mocującej. O jakiej chłodniczce piszesz ?

Konto usunięte

Re: EGR a spalanie

#15 Postautor: Konto usunięte » sobota, 7 kwietnia 2018, 14:33

Wszystko się zgadza.... :kwink: tylko nie ilość śróbków
SF-547.jpg
SF-547.jpg (79.79 KiB) Przejrzano 3419 razy

ten jest aluminiowy....


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości