EGR a spalanie
Moderator: Moderator
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
EGR a spalanie
Witam chcałbym poznać wasze opinie i spostrzeżenia odnośnie zaślepiania EGR'a. Co o tym myślicie i czy zasłonięty EGR może spowodować wzrost spalania????
Ja zasłoniłem EGR i mam dziwne odczucie że auto pali duuużo wiecej. Przed zasłonięciem EGR i regeneracją wtrysków w trasie auto paliło około 8.5 l/100 km, a teraz z regenerowanymi wtryskami i zasłonietym EGRem pali około 10,5 l/100 km. Zapraszam do rozmowy
Ja zasłoniłem EGR i mam dziwne odczucie że auto pali duuużo wiecej. Przed zasłonięciem EGR i regeneracją wtrysków w trasie auto paliło około 8.5 l/100 km, a teraz z regenerowanymi wtryskami i zasłonietym EGRem pali około 10,5 l/100 km. Zapraszam do rozmowy
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: EGR a spalanie
Ja mam zaślepiony EGR i spalanie nie zmieniło się.
W trasie 8,5-10L/100km w zależności od prędkości i obciążenia.
W trasie 8,5-10L/100km w zależności od prędkości i obciążenia.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Ja mam zaślepiony EGR i zmodyfikowaną mapę, spalanie po mieście zimą 11,5 litra , w trasę jeszcze nie śmigałem po modyfikacji. A latem się okaże.
Wcześniej wyglądało tak:
Lato, miasto - 10 ; trasa do 100 km/h - 8,6 powyżej 10-12
Zimą, miasto - 12; trasa - 12
Wcześniej wyglądało tak:
Lato, miasto - 10 ; trasa do 100 km/h - 8,6 powyżej 10-12
Zimą, miasto - 12; trasa - 12
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: EGR a spalanie
Czytałem trochę na us stronach i ludzie różnie opisywali skutki zaślepienia EGRu. Jedni nie mieli żadnej różnicy, innym wzrosło spalanie, a jeszcze innym podniosła się temperatura robocza silnika Trochę może z innej beczki, ktoś może wstawić fotę miejsca zaślepienia EGR, bo tu też spotkałem się z różnymi opiniami ?
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Zbychu pisze:Czytałem trochę na us stronach i ludzie różnie opisywali skutki zaślepienia EGRu. Jedni nie mieli żadnej różnicy, innym wzrosło spalanie, a jeszcze innym podniosła się temperatura robocza silnika Trochę może z innej beczki, ktoś może wstawić fotę miejsca zaślepienia EGR, bo tu też spotkałem się z różnymi opiniami ?
Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, to pierścień dystansowy.....wtedy siłownik nie ma kontaktu z zaworem i jest on trwale zamknięty a
elektronika działa bez błędów.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: EGR a spalanie
Czyli konkretnie chodzi o ten pierścień zaznaczony na focie ?
W związku z tym mam parę pytań:
1 Z czego jest zrobiony ten dystans?
2 Gdzie można dostać taki pierścień?
3 Do montażu pierścienia wystarczy zamontować te 3 śrubki które są aktualnie, czy trzeba dawać dłuższe ?
4 Co w przypadku, kiedy jest podejrzenie, że zawór jest zacięty w pozycji otwartej ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Zbychu , jak się nie zgłosi adresat pytania , to jeżeli pozwolisz to ja Ci odpowiem . Wieczorem .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Dystans może być zrobiony , z każdego materiału odpornego na temperaturę i zgniatanie .
Dystans trzeba dorobić , czyli wytoczyć i wywiercić otwory .
Śrubki dłuższe o grubość dystansu .
Otwarty zawór , zdemontować , oczyścić , zamknąć . Czy zabezpieczyć , czekam na odpowiedź .
Wydaje mi się że ilość śrubek jest większa .
Dystans trzeba dorobić , czyli wytoczyć i wywiercić otwory .
Śrubki dłuższe o grubość dystansu .
Otwarty zawór , zdemontować , oczyścić , zamknąć . Czy zabezpieczyć , czekam na odpowiedź .
Wydaje mi się że ilość śrubek jest większa .
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: EGR a spalanie
Jeżeli dystans jest w tym miejscu, to tam są tylko 3 śrubki, ten typ EGRu demontuje się w dwóch etapach, których chciał bym uniknąć z racji ciężkiego dojścia. Na us stronach zaślepiają na dojściu do EGR, lub na wyjściu przy kolektorze wydechowym, ale są tam zdania podzielone co do miejsca, a wszystko rozchodzi się o gazy powrotne. Próbowałem już dojść do wskazanych miejsc, ale po odkręceniu łączenia rur, nie idzie ich nawet ruszyć, wszystko jest tak sztywno, że wydaje się, jakby trzeba było demontować całość.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Ty masz po lifcie , dochodzi jeszcze chłodnicza , tu wystarczy odkręcić dwie śruby poniżej i z boku oraz odpiąć wtyczkę .
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: EGR a spalanie
Ja mam przejściówkę, niby przedlift, ale parę gratów ma już z polifta. Żeby dostać się do drugiej śrubki, by odkręcić EGR wpierw trzeba rozkręcić zawór, aby dostać się do drugiej śrubki mocującej. O jakiej chłodniczce piszesz ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości