Turbina
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Auto przestało dymić na czarno podczas gwałtowniejszego przyspieszania i odzyskało moc. Do tej pory żona narzekała, że nie ma szybkiej reakcji na wciśnięcie gazu-teraz po jeździe próbnej powiedziała, że jeździ się lepiej.
-
- awansowałem na
- Posty: 37
- Rejestracja: środa, 16 stycznia 2019, 14:43
- Skąd jesteś: Piaseczno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Witam wszystkich.
Mam chyba problem z moim autem, chyba z turbiną,
Przy obrotach między 1000 a 2000 to slabo sie zbiera, a pod górę to juz duży problem i do tego dymi jak mu wdepne.
Gdzie szukać problemu?
Mam chyba problem z moim autem, chyba z turbiną,
Przy obrotach między 1000 a 2000 to slabo sie zbiera, a pod górę to juz duży problem i do tego dymi jak mu wdepne.
Gdzie szukać problemu?
-
- To ja
- Posty: 261
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
- Skąd jesteś: Włoszakowice
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2014
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 226000
- Inny Samochód: Lexus RX 400H
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
1. Sprawdzenie intercoolera - może jest zapchany olejem lub nieszczelny
2. Zobacz zawór EGR i przeczyść
3. Sprawdź czy węże od Turbiny są mokre w srodku
2. Zobacz zawór EGR i przeczyść
3. Sprawdź czy węże od Turbiny są mokre w srodku
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- Nuvio
- moja ranga
- Posty: 83
- Wiek: 39
- Rejestracja: wtorek, 19 lipca 2016, 19:50
- Skąd jesteś: Sławno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208300
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Trochę odgrzeję temat bo nie widzę rozwiązania problemu kolegi haxxa. Po wymianie turbiny mam te same objawy, mianowicie auto jest słabsze, wolniej się rozpędza, osiągnięcie prędkości maksymalnej niemożliwe, trzeba częściej i niżej redukować niż przy uszkodzonej turbinie. Czy to tylko wina złej regulacji "gruszki" turbiny czy w polifcie było kilka modeli turbin i została błędna założona?
"Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz..."
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Turbina
Ja z turbiną i ciśnieniem doładowania walczyłem kiedyś długo. Okazało się, że poprzedni właściciel założył odwrotnie węże podciśnienia przy zaworze. Najlepiej wziąć ciśnienie doładowania na wykres. Zwykły elm i tourqe na android to potrafi. Fizycznie można sprawdzić czy sztanga się rusza w zależności od obrotów . Potrzebny do tego pomocnik.
Także jak puszcza dymka np. przy wyprzedzaniu to trzeba szukać nieszczelności.
Jak chcesz dokładnie wyregulować sztangę, potrzebny będzie taki specjalny pistolet z miernikiem podciśnienia chociaż można to w miarę wyregulować metodą prób i błędów.
Także jak puszcza dymka np. przy wyprzedzaniu to trzeba szukać nieszczelności.
Jak chcesz dokładnie wyregulować sztangę, potrzebny będzie taki specjalny pistolet z miernikiem podciśnienia chociaż można to w miarę wyregulować metodą prób i błędów.
-
- moje konto
- Posty: 160
- Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 21:50
- Skąd jesteś: Kozia wies
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 201000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Turbina
Ja bym najpierw sprawdził wtryski. Miałem podobnie. + Kopcenie przy przyspieszaniu. Dałem wtryski do regeneracji. Takiego dostała kopa że okazało się że sprzęgło miałem do wymiany. Po prostu zaczęło się ślizgać taki miała ciąg
- Nuvio
- moja ranga
- Posty: 83
- Wiek: 39
- Rejestracja: wtorek, 19 lipca 2016, 19:50
- Skąd jesteś: Sławno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208300
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Akurat jestem po wymianie dwumasy i sprzęgła, przy okazji wymieniłem plecionkę bo była podarta i zaczęło być słychać thrbine. Miała około 1 m luzu na osi, swiszczenie ( buczenie) ustąpiła z tym że poprzednia sam regulowalem i miała lepsze odejście niż ta serwisowo ustawiona. Wtryski jak i cal reszta ok
"Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości