Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: poniedziałek, 7 maja 2018, 13:27
- Kontaktowanie:
Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Witam, kilka dni temu zauważyłem niepokojące objawy w swoim Sorento a mianowicie delikatne szarpanie przy rozpędzaniu (spokojnym), wydobywające się kłęby czarnego dymu z wydechu przy spokojnej jeździe - po rozpędzeniu auta i odpuszczenia pedału przyspieszenia robi się ciemno za mną ,)Dodam, że przy rozpędzaniu spokojnym i hamowaniu dym się nie pojawia, dopiero po odpuszczeniu gazu. Nie mam problemów z rozruchem, odpala bez problemu na zimno i na gorąco, nie odczułem również spadku mocy, rozpędza się sprawnie. Proszę o informację i podpowiedzi co może być powodem takiego zjawiska - złe paliwo czy fakt, że muszę wymienić rurę intercoolera prowadzącą do przepustnicy tzn tę po prawej stronie stojąc przodem do silnika? Rura przepuszcza olej, turbina sucha. Mam nadzieję, że nie będę musiał żałować zakupu ponieważ autem bardzo fajnie mi się jeździ, może trochę głośniejszy niż poprzednie auto i więcej pali ale z tym się liczyłem. Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Sorento
Darek Kobiór
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Najpierw uszczelnij układ turbodoładowania, powietrze "idzie" bokiem zamiast do układu zasilania, za dużo paliwa za mało powietrza stąd takie objawy. Po wymianie tego przewodu opisz jak się auto zachowuje.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Sprawdź obie rury , po prawej i lewej stronie silnika .
Jeśli któraś jest nieszczelna to na 100% będzie dymić.
Jeśli któraś jest nieszczelna to na 100% będzie dymić.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Datex_20 i jeszcze jedna rzecz zdemontuj osłonę silnika tą przy zderzaku i sprawdź czy nie jest gdzieś dziurawa chłodnica intercoolera. Pod nią są gumowe poduszki które z czasem przechodzą do historii i chłodnica uderza o mocowania do ramy w wyniku czego pęka.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Jeśli podczas doładowania nie ma dymu, to może być winny EGR albo lejące wtryskiwacze do cylindra.
Gdyby była nieszczelność na dolocie, to podczas przyśpieszania by też kopciło, a może nawet mocniej
Gdyby była nieszczelność na dolocie, to podczas przyśpieszania by też kopciło, a może nawet mocniej
- dream65
- wiem wszystko
- Posty: 1968
- Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Mondeo v6
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Mam podobną sytuację, którą opisał Autor wątku. Wracając z majówki stałem w korku pod Krakowem (był wypadek na autostradzie przy zjeździe na Tyniec), ponad półtora godziny ślimaczej jazdy Po godzinie takich podjazdów zauważyłem, że za mną jest ciemno, wystarczyło lekko dotknąć pedał gazu, by chmura dymu odstraszała kierowców stojących za mną (zjeżdżali na inny pas ). Gdy już minąłem Tyniec i mogłem przydusić, przez chwilę, około 30-40 sekund, chmura była jeszcze większa, a później ustała. Na autostradzie nie było już żadnego problemu. Sądzę, że przyczyną takiej sytuacji jest nieszczelna rura przy EGR (no, chyba że się mylę). Czas to zrobić. I sądzę, że w przypadku Autora wątku jest podobnie.
Krzysiek, czy nie jest tak, że gdyby chłodnica była dziurawa, nie byłoby wycieku pod autem?
krzysiek ardie pisze:czy nie jest gdzieś dziurawa chłodnica intercoolera.
Krzysiek, czy nie jest tak, że gdyby chłodnica była dziurawa, nie byłoby wycieku pod autem?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
U mnie chłodnica była walnięta i nie było żadnego wycieku pod autem, chłodnica tylko w miejscu rozszczelnienia była "przepocona".
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: poniedziałek, 7 maja 2018, 13:27
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Serdeczne dzięki Wszystkim za podpowiedzi, rury od intercoolera faktycznie mogą być do wymiany dlatego zajmę się najpierw nimi oraz EGRem i opisze co i jak.
Darek Kobiór
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
dream65 pisze:Krzysiek, czy nie jest tak, że gdyby chłodnica była dziurawa, nie byłoby wycieku pod autem?
Może nie Krzysiek, ale powiem dlaczego nie ma wycieku pod autem gdy jest uszkodzony intercooler .
Ponieważ tam nie ma i nie powinno być żadnego płynu.
Intercooler chłodzi powietrze, a to zabrudzenie w miejscu nieszczelności to są drobinki oleju , które uzbierały się w czasie jego żywota.
U mnie objawem rozszczelnienia intercoolera jest jego pocenie się w miejscu uszkodzenia ( przywaliłem o kamień jadąc po polu, nawet nie jadąc, ale pędząc, gdzie wywaliło mnie na metr w górę )
oraz znaczna utrata mocy , która nie objawia się to na codzień, tylko podczas stromego podjazdu pod górę, np: w górach, bo u mnie , w mazowieckim nie za bardzo są takie miejsca.
Nie ma natomiast żadnego dymienia , ani podczas przyśpieszania czy zwalniania.
Osłona fabryczna oczywiście nic nie dała , bo wygięła się jak kartka papieru
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Te drobinki oleju dostają się przez uszczelnienia turbosprężarki.
Jeśli dławice są mocno wyrobione to oleju jest więcej w IC jako elementu położonego najniżej w układzie doładowania.
Jeśli olej długo przedziera się przez uszczelniania to też może być go więcej w IC.
Stąd uszkodzenie IC może objawiać się wyciekiem oleju albo tylko poceniem, albo brakiem wycieku, gdy oleju nie ma w IC.
--LG-M320--
Jeśli dławice są mocno wyrobione to oleju jest więcej w IC jako elementu położonego najniżej w układzie doładowania.
Jeśli olej długo przedziera się przez uszczelniania to też może być go więcej w IC.
Stąd uszkodzenie IC może objawiać się wyciekiem oleju albo tylko poceniem, albo brakiem wycieku, gdy oleju nie ma w IC.
--LG-M320--
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: poniedziałek, 7 maja 2018, 13:27
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Witam, problem rozwiązany. W moim przypadku dzięki podpowiedziom wymieniłem oba doloty do/od intercoolera i pomogło, silnik przestał dymić jak to wcześniej opisywałem. Zamierzam jeszcze wyczyścić EGR + sprawdzić rurę ale to tak bardziej profilaktycznie. Dziękuję Wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam.
Darek Kobiór
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
- Skąd jesteś: Piła
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 197000
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Też mam bardzo podobne objawy. Przydymianie na czarno zanim turbina się załączy.U mnie samochód odpala na dotyk. Silnik pracuje bardzo dobrze.
Dodam że akurat mój silnik jest po remoncie ( kupiłem z uszkodzonym silnikiem - zerwany łańcuch napędzający pompę oleju) - wymieniony rozrząd, pompa oleju, panewki na wale. Wał był nietknięty. Jak silnik był wyciągnięty sprawdzałem turbinkę sprzęgło itp. Co jeszcze oprócz węży IC i EGR sprawdzić?
Dodam że akurat mój silnik jest po remoncie ( kupiłem z uszkodzonym silnikiem - zerwany łańcuch napędzający pompę oleju) - wymieniony rozrząd, pompa oleju, panewki na wale. Wał był nietknięty. Jak silnik był wyciągnięty sprawdzałem turbinkę sprzęgło itp. Co jeszcze oprócz węży IC i EGR sprawdzić?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
- Skąd jesteś: Piła
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 197000
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc odnośnie mojego Sorento
Chyba będzie trzeba to zrobić. Jutro jeszcze raz sprawdzę węże i IC. Trochę mnie to dziwi ponieważ nie ma żadnych innych objawów... wszystko działa dobrze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości