Problem z odpaleniem po naprawie
Moderator: Moderator
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Problem z odpaleniem po naprawie
Ja swoje wtryski robiłem w Bosch Service w Koszalinie oraz pompę wtryskową. Z tego co wynika z kwitów, koszaliński BOSCH wysyłał do regeneracji wtryski i pompę do Turboteka. Powiem tak ogólnie było ok auto ma zrobiona pompę i wtryski oczyszczony smok paliwa i nowy filtr paliwa, zalecano wymianę baku, ale na to zbrakło funduszy:( Auto od wyjazdu z warsztatu zrobiło około 200 km. Wczoraj odpalam Sorento a ono po 20 sekundach gaśnie. Próbuje odpalić kręci i kręci w końcu po około minucie zapalił. Teraz za każdym razem jak odpalam to muszę go kilka sekund kręcić, gdzie wcześniej nawet przed regeneracją palił od strzała i po regeneracji przez kilka dni też było ok. Dzwoniłem do Boscha powiedzieli że może smok się przytkał chociaż szczerze wątpię. po 20 km i smok by się zapchał:( Sprawdzę smoka jutro boje się że zaciągnęło farfocel z baku gdzieś dalej, oby czasem wtryski nie dostały chociaż z drugiej strony założony mam filtr boschowski nowiutki a wcześniej przed regeneracja był kamoki i nie było takich jaj. Co wy o tym myślicie????
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Lukash20 pisze:Ja swoje wtryski robiłem w Bosch Service w Koszalinie oraz pompę wtryskową. Z tego co wynika z kwitów, koszaliński BOSCH wysyłał do regeneracji wtryski i pompę do Turboteka. Powiem tak ogólnie było ok auto ma zrobiona pompę i wtryski oczyszczony smok paliwa i nowy filtr paliwa, zalecano wymianę baku....
Zalecali wymianę baku ?
Na jakiej podstawie ?
Warto to zalecenie byłoby mieć na piśmie...jeśli Bosch Service zaleca wymianę baku.....to znaczy , ze coś z nim jest nie tak
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Witam wczoraj sprawdzałem smok paliwa. Wyciągnąłem go i nie był w żadnym stopniu przytkany. boje się że to ciężkie odpalanie mojego sorento może być spowodowane jakimiś drobinkami które poszły być może na wtryski. Pompa zregenerowana wtryski również filtr paliwa zmieniony na Boscha i smok czyszczony, a to wszystko jakieś 2 tygodnie temu gdzie auto przejechało raptem 200 km może troszkę więcej. Rozmawiałem z serwisem Boscha, gzie robili mi ten układ paliwa, i powiedziałem że auto paliło od strzała a teraz jak odpalam to troszkę trzeba pokręcić widać że ma ciężej by odpalić. Gość powiedział że mogą zobaczyć co się dzieje ale już uprzedził że jak będzie coś co nie jest związane z ich naprawą to będę musiał zapłacić. Obawiam się że i tak coś wymyślą by tylko mnie skasować, nawet jeśli to ich wina. Dziwne że oni montowali zregenerowane wtryski i pompę i takie cuda po ich naprawach maja miejsce. Auto nawet przed regeneracjami i z zasyfionym smokiem odpalał od strzała. Nie wiem chyba oddam im niech patrzą co jest grane, ale jak będą kazali zapłacić to będę się kłócił i ne zapłacę.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Mam jeszcze jeden pomysł na końcu listwy jest zawór upustowy, jeżeli przepuszcza nie ma odpowiedniego ciśnienia na listwie w momencie kręcenia rozrusznikiem. Te zawory ostatnio często padają, spróbuj odkręcić przewód powrotny na listwie i zobacz czy w czasie kręcenia będzie puszczał paliwo, jak tak to zagadka będzie rozwiązana.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Podjedź do warsztatu gdzie mają dobry sprzęt , niech sprawdzą ciśnienie rozruchowe , oraz zawór ciśnienia na listwie . Filtr paliwa sam wymieniałeś , może się zapowietrza ?
O masz , co ślepemu po oczach Teraz krzysiek ardie był pierwszy .
O masz , co ślepemu po oczach Teraz krzysiek ardie był pierwszy .
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Panowie ja nie znam się na mechanice i nawet nie wiem jak zawór wygląda. Musiałbym zobaczyć jakieś fotki jak to wygląda co i jak. Pytanie mam czy jeśli okaże się że na tej listwie ten zaworek puszcza to droga jest tego naprawa???? Dodam że filtr paliwa wymieniał również Bosch service, a problem z odpalaniem zaczął się po incydencie gdy odpaliłem auto a ono po 20 s. zgasło i teraz nie odpala od strzała tylko trzeba pokręcić troszeczkę.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Zadajesz pytania, a my mamy dawać wskazówki mechanikom spróbuj sam najpierw sprawdź akumulator może moc nie ta ze starości, w klapce pod fotelem są dwa przewody w tym jeden powrotny sprawdź tam czy w trakcie rozruchu wraca paliwo, spróbuj pompką ręczną pompować aż stwardnieje i odpal, może paliwo się cofa.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Zaworka nie naprawia się , trzeba wymienić .
Nowy kosztuje sporo, 300 albo 400 zł .
Można podmienić na inny używany i sprawdzić czy będzie różnica .
Ja niestety mam 1800 bar , a tobie potrzebny jest 1500
Tylko piszemy w temacie czyszczenia zbiornika paliwa , a to jest ewidentnie temat dotyczący naprawy układu paliwowego.
Proponuję aby każdy kto ma problem zakładał swój własny temat , unikajmy zwrotu " podepnę się " , bo czasami tytuł nie jest adekwatny do tego o czym piszemy.
Nowy kosztuje sporo, 300 albo 400 zł .
Można podmienić na inny używany i sprawdzić czy będzie różnica .
Ja niestety mam 1800 bar , a tobie potrzebny jest 1500
Tylko piszemy w temacie czyszczenia zbiornika paliwa , a to jest ewidentnie temat dotyczący naprawy układu paliwowego.
Proponuję aby każdy kto ma problem zakładał swój własny temat , unikajmy zwrotu " podepnę się " , bo czasami tytuł nie jest adekwatny do tego o czym piszemy.
- Załączniki
-
- IMG_20180616_132911~01.jpg (154.49 KiB) Przejrzano 1551 razy
-
- Screenshot_2018-06-16-13-50-23-415_pl.allegro~01.jpg (83.35 KiB) Przejrzano 1551 razy
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Dziś pod pompowałem auto pompka na filtrze paliwa i po kilku naciśnięciach grzybek stawiał opór i pompowanie było utrudnione, wiec paliwo napompowało. Gdy odpalałem to miałem wrażenie że jakby lepiej odpalił postanowiłem auto zgasić na chwileczkę i ponownie odpalić, i odpalił od strzała, tak jak to być powinno. Teraz odczekam do wieczora i znów odpalę auto, zobaczmy co pokaże.
Ostatnio zmieniony niedziela, 17 czerwca 2018, 17:28 przez Lukash20, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Tak na początku: pokaże a nie pokarze.
Wiec popraw proszę to ostatnie słowo w poście powyżej.
A jeżeli chodzi o ciężkie odpalanie, to sprawdź jeszcze jedna rzecz.
Wejdź pod samochód i sprawdź czy nie masz mokrych przewodów paliwowych w okolicach tłumika.
U mnie tak było. Skorodowało i objawy były jak u Ciebie.
Jeżeli masz ślady ropy tam gdzie wskazałem, to jesteś szczęściarzem. Koszt naprawy (wycięcia starego przewodu i wstawienia kawałka gumowego) będzie 5 pln i czas naprawy pół godziny.
Wiec popraw proszę to ostatnie słowo w poście powyżej.
A jeżeli chodzi o ciężkie odpalanie, to sprawdź jeszcze jedna rzecz.
Wejdź pod samochód i sprawdź czy nie masz mokrych przewodów paliwowych w okolicach tłumika.
U mnie tak było. Skorodowało i objawy były jak u Ciebie.
Jeżeli masz ślady ropy tam gdzie wskazałem, to jesteś szczęściarzem. Koszt naprawy (wycięcia starego przewodu i wstawienia kawałka gumowego) będzie 5 pln i czas naprawy pół godziny.
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Problem rozwiązany, układ paliwowy się zapowietrzał, problem powstał gdzieś przy filtrze paliwa, ogólnie filtr paliwa też wymieniono, bo on także coś tam knocił. Auto teraz pali na dotyk.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
No proste ale 380 zł nie moje. 250 zł robocizna 120 filtr paliwa (knecht) + wymiana żarówki. Tanio nie było ale ważne że zrobiono.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpaleniem po naprawie
Się potem dziwicie, ze mechanicy kochają grzebać przy naszych samochodach i wymieniać w nich takie filtry.
Ten knecht kosztuje 50 PLN na Allegro a Tobie go sprzedano za 120 PLN.
Ten knecht kosztuje 50 PLN na Allegro a Tobie go sprzedano za 120 PLN.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości