Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
lukasso1202
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
Skąd jesteś: Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: VQ
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Dacia Dokker
Kontaktowanie:

Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#1 Postautor: lukasso1202 » czwartek, 28 czerwca 2018, 11:59

Witam drogich kolegów i koleżanki. Mam problem ze swoim Sorento.
Ostatnio wymienione:
-chłodnica wody
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
-pompa wody
-termostat

Mechanik mówił tak:
Płyn chłodniczy to się gotował, węże twarde wszystkie i na koniec nie chciał wogóle odpalić.

Słowa moje żony co jej mechanik powiedział. Ja jestem w DE a ona z samochodem PL.
Dodatkowo samochód po zgaszeniu tak jakby się trochę trzęsie i nie chce odpalić, dopiero za którymś tam razem zaskoczy.
Nie wiem co to ma być, podejrzenia padają na uszczelkę pod głowicą ale nie mam zielonego pojęcia.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#2 Postautor: vokal » czwartek, 28 czerwca 2018, 15:22

Tak, to bardzo właściwe podejrzenia.
Na 98% będzie trzeba ściągać głowicę.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

lukasso1202
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
Skąd jesteś: Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: VQ
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Dacia Dokker
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#3 Postautor: lukasso1202 » czwartek, 28 czerwca 2018, 20:30

Na szczęście moje podejrzenia stały się błędne. Winnym całego zamieszania został nowy termostat, którego po 30km szlag trafił. Mechanior założył nowy, samochód pół dnia grzał się i wszystko działa OK. Dziękuję bardzo za uwagę :D

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#4 Postautor: Andrzej » czwartek, 28 czerwca 2018, 21:26

Czyli z tego wynika , że objawem uszkodzenia termostatu jest zagotowanie się płynu, problemy z odpaleniem auta, jak już odpali to trzęsie się i gaśnie.
To tak z obowiązku kronikarskiego.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

lukasso1202
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
Skąd jesteś: Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: VQ
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Dacia Dokker
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#5 Postautor: lukasso1202 » czwartek, 28 czerwca 2018, 21:39

Prawie dokładnie tak Panie Andrzeju, ale wprowadziłem w błąd gdyż źle napisałem na początku o zgaszeniu auta, więc poprawiam się:
Auto po zgaszeniu i próbie odpalenia trochę się trzęsło i nie chciało odpalić. Wyglądało to tak jak jakieś zabezpieczenie przed odpaleniem samochodu jeśli temperatura płynu jest za wysoka. Reasumując Pana odpowiedź poprawioną [przez mój błąd w opisie zaistniałej sytuacji]:
"Czyli z tego wynika , że objawem uszkodzenia termostatu jest zagotowanie się płynu, problemy z odpaleniem auta (auto się trzęsie), jak już odpali to pracuje normalnie, jedynie temperatura utrzymuje się wysoka lub po dłuższym odstępie czasu podnosi się jeśli temperatura płynu opadła.

I najważniejsze na końcu!!!!
Pozwoliłem sobie zadzwonić do Pana Orła w celu telefonicznej konsultacji w dniu wczorajszym z myślą o jego pomocy w zaistniałem sytuacji przed założeniem tematu na forum. Nie miałem dostępu do internetu, jedynie numer telefonu zapisany jakiś czas temu w telefonie. Na wstępie przeprosiłem za mój telefon i poprosiłem o pomoc. Opowiedziałem całą historię auta związaną z układem chłodzenia. Pan Orzeł na szybko podpowiedział o możliwym zacięciu się termostatu, możliwości dolania płynu chłodzącego lub ewentualnemu uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. Telefonicznie trudno jest myśleć co mogło się stać u kogoś w samochodzie na drugim końcu kraju, ale jedno ze spostrzeżeń było trafne. Tak więc bardzo dziękuję Panu za pomoc, ponieważ takich ludzi jak Pan spotyka się bardzo rzadko. Nie było żadnego problemu z moim telefonem, na dodatek zaproponował Pan ab mechanik zadzwonił gdyby miał jakieś problemy jeszcze i nie dał rady odkryć przyczyny awarii.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#6 Postautor: Marek » czwartek, 28 czerwca 2018, 22:12

Raczej powinien pojeździć , a nie grzać na postoju . Czy termostat był sprawdzony po wyjęciu ? Oby było dobrze , ale to że autko nie chciało zapalić , to nie może być winą temperatury .

lukasso1202
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
Skąd jesteś: Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: VQ
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Dacia Dokker
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#7 Postautor: lukasso1202 » czwartek, 28 czerwca 2018, 22:19

Jeździł autem też temperatura trzymała się idealnie. Żona zrobiła dzisiaj też 50km wszystko idealnie. Niedługo wyjeżdżamy nad polskie morze to Sorento zostanie poddane próbie ognia :D
Po wymianie termostatu temperatura trzyma się idealnie i autko odpala na tzw. strzał.

lukasso1202
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
Skąd jesteś: Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: VQ
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Dacia Dokker
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#8 Postautor: lukasso1202 » poniedziałek, 30 lipca 2018, 10:57

Witam ponownie, do ostatniej soboty wszystko pracowało idealnie. Wybraliśmy się do Poznania 85km w jedną stronę wszystko ok, powrót do domu i po około 20km temperatura znowu się podnosiła na maxa. Zjazd na Orlen, odkręciłem osłonę silnika, patrzę a tu cały silnik obrzygany płynem chłodzącym. Szybkie oględziny i widoczna dziura w górnym wężu (tym z prawej strony idącym z chłodnicy do silnika). Zdjąłem opaskę która go trzymała od strony silnika, naciąglem go bardziej na króciec i założyłem z powrotem opaskę. Dodałem 5l płynu i ruszyłem dalej w trasę powrotną. Dojechałem bez problemu. Temperatura płynu idealna. Samochód zostawiłem po blokiem w sobotę około godziny 18, w niedzielę około 12 poszedłem zobaczyć czy plynu potrzeba jeszcze dolać. Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrzygalo trochę płynu pod ciśnieniem. Niepokoi mnie to. Tym bardziej że, ww wąż pękał tak samo ostatnim razem. Czy to objawy kończącej się uszczelki pod głowicą? Aktualnie czekam za telefonem kiedy mogę podjechać na test CO2 w układzie chłodzenia.
Jeśli by się okazało, że trzeba wymienić uszczelkę co trzeba zrobić a czego nie wolno przy wymianie tej uszczelki? Czy warto coś od razu też zrobić za jednym razem?
Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#9 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 30 lipca 2018, 11:34

Akurat wczoraj wróciłem z jezior o 18 .
Idealnie zgadza się czas z Twoim .
Sprawdzę czy w układzie chłodzenia w moim aucie jest jeszcze ciśnienie.
Tutaj wynik testu:

Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#10 Postautor: gczarkowski1 » poniedziałek, 30 lipca 2018, 11:41

Moje przypuszczenia są takie , czeka Cię zdjęcie ,,czapki,, uszczelka to nie wszystko ,tak w skrócie już opisywałem w innym poście . Koniecznie oddaj przy wymianie uszczelki głowicę do planowania i sprawdzenia szczelności , oby tylko uszczelka .Kup nowy olej,mechanik musi się postarać ,nowe szpilki koniecznie ,uszczelki wszystkie jakie idą nowe , nic po taniości , o wtryskach już wiele koledzy pisali ,podkładki , wtryski profilaktycznie możesz sprawdzić , będziesz miał je wyjęte . O przewodach już nie wspomnę ,Sam będziesz widział,zerknij na tuleje ,tłoki , tak z ciekawości jak wyglądają przy Twoim przebiegu ,myślę że to tak w skrócie
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#11 Postautor: Marek » poniedziałek, 30 lipca 2018, 13:31

Lukasso1202 , sprawdź czy w zbiorniczku jest obieg płynu , oraz czy zaworek ciśnienia w korku zbiorniczka jest sprawny . Jeżeli pękają przewody to zaworek powinien wcześniej się otworzyć .

lukasso1202
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
Skąd jesteś: Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: VQ
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Dacia Dokker
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#12 Postautor: lukasso1202 » poniedziałek, 30 lipca 2018, 13:33

Żona wróciła od mechanika z testu na CO2, niestety płyn momentalnie po odpaleniu auta zmienil kolor czyli uszczelka pod głowicą do wymiany. Czy ktoś z szanownych kolegów i koleżanek robił już wymianę uszczelki pod głowicą i powie mi jaki to koszt może być?

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#13 Postautor: gczarkowski1 » poniedziałek, 30 lipca 2018, 14:48

Sama robota ,to 1000 PLN. Graty, to Sobie sprawdź ceny .Taką kwotę zapłaciłem za V50 , koszty części to już inna bajka
Pozdrawiam
Grzegorz

lukasso1202
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
Skąd jesteś: Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: VQ
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Dacia Dokker
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#14 Postautor: lukasso1202 » poniedziałek, 30 lipca 2018, 15:11

Rozmawiałem z P. Orłem aktualnie ma 2 tygodnie urlopu. Wstępnie umówiliśmy się na kontakt za 2 tygodnie w poniedziałek. Zobaczymy co to będzie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 lipca 2018, 17:50 przez lukasso1202, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu

#15 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 30 lipca 2018, 17:04

To dobry wybór, przynajmniej będziesz konkretnie wiedział co dolega Twojej Sorci.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości