Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#106 Postautor: ronin » czwartek, 19 lipca 2018, 20:15

Stary termostat mógł się rozsypać i wpaść do pompy.
Coś tam latało bo jest wyfrezowanie w starej obudowie.
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 lipca 2018, 20:29 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#107 Postautor: faster » czwartek, 19 lipca 2018, 20:22

krzysiek ardie pisze:Ja bym się zastanowił i to dobrze gdzie są te łopatki :hmm: przecież się nie utleniły.

Mam dziwne wrażenie że łopatki były kolejnym gwoździem do trumny chłodnicy, na szczęście będzie za chwilę wymieniana, cały układ przepłukany z 10 razy więc myślę że ich pozostałości zostały w chłodnicy
W sumie jest to bardzo dziwne że ten samochód trzymał cały czas 90st przy tym że w sumie nie było pompy wody, więc chyba przepływu też nie było

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#108 Postautor: gczarkowski1 » czwartek, 19 lipca 2018, 20:26

Myślę że ,auto sporo latało na zwykłej wodzie , może był czas że i mróz złapał układ , tak jak kolega wyżej stwierdził ,części termostatu też mogły się dostać ,łopatki pewnie przebywają w kanałach chłodnicy i nagrzewnicy . Brawo za zdiagnozowanie problemu :happy1: Teraz będzie git :kwink:
Pozdrawiam
Grzegorz

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#109 Postautor: faster » czwartek, 19 lipca 2018, 20:31

Myślę że termostat nie został rozczłonkowany tylko po prostu wyjęty, prościej i taniej było wywalić termostat niż diagnozować cały układ po nitce do kłębka i wymieniać pompę i chłodnicę co ja właśnie uczyniłem

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#110 Postautor: ronin » czwartek, 19 lipca 2018, 20:35

Tak...ale chodzi o to że coś starło te łopatki i to mógł być jakiś urwany element układu chłodzenia.
Tak czy inaczej zakładać pompę i ruszać w trasę.
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 lipca 2018, 20:47 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#111 Postautor: faster » czwartek, 19 lipca 2018, 20:46

ronin pisze:Tak...ale chodzi o to że coś starło te łopatki i to mógł być jakiś urwany element układu chłodzenia.

Nie jest tak że ta pompa była po prostu od nowości, a cholera wie ile kijanka ma nalatane, z biegiem czasu łopatki zaczęły się cofać ( mam tą pompę w ręce i ewidentnie to wgłębienie jest zrobione przez łopatki które zaczęły się zamieniać w proszek i stąd też część syfu w układzie) może przez ciśnienie wody?

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#112 Postautor: ronin » czwartek, 19 lipca 2018, 20:48

No trochę tak to wygląda. Chociaż patrzyłem na alledrogo to oryginalna pompa ma takie wyfrezowanie.

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#113 Postautor: faster » sobota, 21 lipca 2018, 20:34

Kijanka odebrana wczoraj w nocy po wymianie pompy i chłodnicy. Dzisiaj rano trasa 400km i w sumie bez zastrzeżeń. Temperatura trzyma się równo na grubej kresce, nie idzie już do góry przy 120kmh. Już chyba nie chce mi się wnikać czy gruba kreską to temperatura prawidłowa, czy powinien być milimetr przed gruba kreską. Mam zaufanie do mechanika a on twierdzi że ta temperatura jest jak najbardziej prawidłowa, tym bardziej że coś trzyma konkretnie ta temperaturę i wskazówka nie ma już wahań. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie w mój problem i dziękuję jeszcze raz za wszystkie rady i sugestie. Poniżej zdjęcie sprawczyni całego problemu :kwink:
Załączniki
IMG_20180721_162849-1200x1200.jpg
IMG_20180721_162849-1200x1200.jpg (600.19 KiB) Przejrzano 1338 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#114 Postautor: Marek » sobota, 21 lipca 2018, 20:51

Miłego wypoczynku , nie jesteś czasami w Juracie ?

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#115 Postautor: faster » sobota, 21 lipca 2018, 21:17

Jurata nie, Sasino :kwink:

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#116 Postautor: ronin » niedziela, 22 lipca 2018, 08:49

Kolego ja jestem zaraz obok Jastarnia.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#117 Postautor: Andrzej » niedziela, 22 lipca 2018, 08:54

faster pisze:Poniżej zdjęcie sprawczyni całego problemu :kwink:


To nie jest sprawczyni problemu, sprawczynią była pompa i ścięte łopatki :kwink:
Teraz Sorcia nareszcie ma ciśnienie w układzie i może swobodnie oddawać ciepło na zewnątrz a nie do środka :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Edek112
coś umiem
coś umiem
Posty: 665
Wiek: 34
Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
Skąd jesteś: Garbatka letnisko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 248000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#118 Postautor: Edek112 » sobota, 4 sierpnia 2018, 11:10

U mnie niestety też coś się dzieje. W trasie, w Niemczech dostrzegłem że wskazówka minimalnie poszła do góry, I na miejscu jak dojechałem dolalem około 800ml płynu do minimum.
Załączniki
rps20180804_100528.jpg

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#119 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 4 sierpnia 2018, 11:17

Bez stresu musisz dokładnie obejrzeć węże z i do chłodnicy. Ja najpierw wymieniłem uszczelkę pod króćcem w bloku silnika a potem wąż. Przez ostatnie kilka lat dolewalem od czasu do czasu bo wyciek był za mały aby go zlokalizować.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#120 Postautor: lopunia » sobota, 4 sierpnia 2018, 11:29

Dokładnie jak Krzysiu napisał - bez paniki. Spróbuj obejrzeć zbiorniczek wyrównawczy czy się nie rozszczelnił, popatrz na węże czy gdzieś nie widać śladów "kamienia" po wyciekach. Najważniejsze jest opanowanie, nerwy są złym doradcą :lol:
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości