Strona 3 z 10

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: poniedziałek, 9 lipca 2018, 15:57
autor: faster
Podziękowałem za link do sorentopedi :kwink:
Oczywiście dziękuję wszystkim za rady i schematy, może w środę zdam raport z naprawy. Zobaczymy czy to przeżyje :lol:
Edit
Mam jeszcze do Was pytanie czy jeżeli wlewam płyn przez zbiorniczek wyrównawczy to czy płyn spłynie do układu i chłodnicy grawitacyjnie czy trzeba odpalać silnik żeby pobrał płyn?
Dodatkowo patrzylem gdzie jest termostat i nie mam pomysłu jak się do niego dobrać bez domontazu polowy lewej komory silnika..... :blushing:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 00:13
autor: faster
Update z dzisiaj.......
Zastanawiam się w jak wielką minę wdepnąłem :cry:
Przy okazji odbierania kijanki z akcji serwisowej tylnego mostu dowiedziałem się w salonie że w maju 2008 miała podobno 208.000km przebiegu, czyli tyle samo ile obecnie..... :jaw:
Drugi zonk miałem dzisiaj po dobraniu się do obudowy termostatu..... którego nie było... A objawy miała takie jak na początku tematu.
Złożę to jutro do kupy, dzisiaj nie dałem rady, bo nie dość że się załamałem, to jeszcze nie pasowała uszczelka termostatu :palm:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 00:17
autor: Andrzej
Spokojnie , mój ma 320000 na liczniku i jeździ :kwink:
Musisz go tylko doprowadzić do prawidłowego stanu.

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 00:47
autor: krzysiek ardie
No co się dziwisz 10 lat stała w garażu i tyle, a tak na serio kupujący sami się oszukują jeżeli sprawdzam komuś auto i z serwisu mi wychodzi, że regularnie trzepała po 50 000 km rocznie to po 10 latach powinna mieć 500 000 km a nie 150 000 km ale i tak takie auta są przez was kupowane i tyle. :hmm:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 00:53
autor: Marek
Brak termostatu nie ma wpływu na wyższą temperaturę silnika , temperatura będzie szybciej wzrastać , ale przekroczenia prawidłowej wartości musisz poszukać gdzie indziej .
Jeżeli Sorento ma przejechane więcej niż podawał sprzedający , można się ubiegać o unieważnienie kupna .
Tym bardziej że problem z temperaturą może się okazać poważna usterką . Nie usuwa się termostatu bez powodu .

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 08:01
autor: alwo76
faster pisze:Złożę to jutro do kupy, dzisiaj nie dałem rady, bo nie dość że się załamałem, to jeszcze nie pasowała uszczelka termostatu :palm:


Jak kupowałem nowy termostat to w środku były dwie uszczelki. Pierwsza - na połączenie rury dopływowej z obudową termostatu i druga większa od strony bloku silnika. Też miałeś dwie uszczelki w komplecie?

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 08:32
autor: faster
Miałem jedną ta okrągła na termostat która jak się okazuje była za mała, jak zdemontowalem obudowę termostatu to wtedy zobaczyłem że jest jeszcze druga i wtedy się skapnalem że jestem w czarnej dupie. Jadę dzisiaj do specjalistycznego sklepu z uszczelnieniami i dorobią mi na sztukę

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 09:00
autor: krzysiek ardie
Tutaj masz numery uszczelek i termostatu :hmm:
11- 2551042010 termostat
17 - 256144A000 przechodzi na numer 256144A700 uszczelka
20- 2512642060 HYUNDAI/KIA uszczelka
25255A11.png
25255A11.png (72.86 KiB) Przejrzano 1249 razy

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 09:12
autor: Andrzej
uszczelka.jpg
uszczelka.jpg (53.96 KiB) Przejrzano 1248 razy


uszczelka termostatu.jpg
uszczelka termostatu.jpg (33.98 KiB) Przejrzano 1248 razy


Producent: Kod OE
FACET: 7.9513
HYUNDAI: 25126-42000
HYUNDAI: 25126-42060
KIA: 25126 42060
KW: 590 513
MITSUBISHI: MD-050457
MITSUBISHI: MD-120014
MITSUBISHI: MD-149407
MOTORAD: 233-82

Ok 16 zł

Wymiana termostatu w Sorento 2002-2006 2.5 CRDi
Obudowa termostatu znajduje się w miejscu, w którym dolny wąż chłodnicy jest zamontowany na bloku silnika.
1. Najpierw należy opróżnić chłodnicę z płynu odkręcając zaworek w dolnej części chłodnicy i wkładając koniec gumowej rurki np. do plastikowej butelki pięciolitrowej.
2. Usuń alternator .
3. Usuń rurę wlotową powietrza do turbosprężarki (gruby wąż od filtra powietrza jak również cienką rurkę odmy )
4. Zabezpiecz otwór wlotowy turbosprężarki za pomocą plastikowej torby - wskazane jest również, aby zrobić to samo z wylotem filtra powietrza
5. Rysunek pokazuje przestrzeń stworzoną w celu uzyskania dostępu do dolnego węża chłodnicy i obudowy termostatu (A)
6. Aby uzyskać dostęp do dwóch śrub obudowy termostatu, należy przesunąć wiązkę kabli przymocowaną do obudowy alternatora - odkręcić śrubę B
7. Odkręć obudowę termostatu - zachowaj ostrożność, aby nie upuścić śruby .
8. Weź nową uszczelkę 25126 42060
9. Skorzystaj z okazji, aby przepłukać układ - jeśli się zdecydujesz na płukanie, załóż obudowę termostatu bez termostatu (podczas płukania brakujący termostat nie utrudni przepływu wody ...
Aby ponownie zainstalować termostat ...
10. Ostrożnie wyczyścić otwór obudowy termostatu na bloku i kołnierzu rury.
11. Zamocuj uszczelkę i termostat bardzo ostrożnie, aby upewnić się, że są dobrze i dokładnie dopasowane do obudowy / kołnierza! Poproś kogoś, aby poswiecił latarką, aby pomóc w tym.
12. Dokręć śruby obudowy termostatu i zamontuj wszystkie powyższe elementy w odwrotnej kolejności

termostat.jpg
termostat.jpg (116.59 KiB) Przejrzano 1246 razy

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 09:58
autor: faster
Serdecznie dziękuję koledzy za zaangażowanie w mojej sprawie. Udalo mi się dobrać do tego bez demontażu alternatora, wywaliłem filtr powietrza i rurę od turbiny. Po złożeniu wszystkiego do kupy zapuszczę w układzie 10l demineralizowanej razem z płukanka do chłodnic, potem to spuszcze i wleje zasadniczy płyn. Jeżeli nadal będzie 90st to kolega podrzucił pomysł że może pompa wody nie domaga, bo nie wiem czy myslec nad upg czy nie ale wtedy to już załamka

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 13:29
autor: tommy
Moje Sorento z 2005 roku ma 375 tys. i jest w rewelacyjnym stanie technicznym. W czerwcu przejechałem 5200 km. po Bałkanach bez żadnych usterek. Ale ja kupiłem czteroletni samochód z przebiegiem 150 tys. km. a nie np.58 tys. km. A ludzie dalej kupują dziesięcioletnie auta z przebiegami 160 - 170 tys. km. i cieszą się że trafili na okazję....

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 16:23
autor: faster
W sumie racja czego ja się spodziewałem.....
No nic pozostaje mi powalczyć z tym samochodem i może uda mi się doprowadzić go do stanu takiego w jakim bym chciał mieć samochód, jak coś wyjdzie dzisiaj to dam update bo udało mi się ogarnąć oryginalna uszczelkę
EDIT
Dzisiejszy update
Termostat skręcony, uszczelka założona, podczas demontażu zbiorniczka płynu chłodzącego w celu jego umycia okazała się kolejna historia pt. "Nasi tu byli".....
Ktoś kiedyś upierdzielił plastikowy króciec powrotny płynu chłodzącego w zbiorniczku na którym trzyma się wąż i wspawany był tam na ciepło jakiś metalowy element, wszystko się trzymało tam chyba na rdzę i się rozleciało po demontażu. Jutro jadę po nowy zbiorniczek i kolejny dzień z cyklu never ending story po którym zdam relację ale zaczynam mieć powoli dosyć :tdown:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 19:43
autor: Andrzej
Nic się nie martw .
Jeszcze zostało Ci sprawdzenie napędów, reduktora, nasmarowanie wałów , wymiana oleju i filtra w skrzyni biegów i możesz cieszyć się z jazdy. :) Ale nie po asfalcie, jazda w terenie wynagrodzi Ci wszystkie teraźniejsze rozterki . Chyba , że poprzedni właściciel zostawił jeszcze jakąś niespodziankę , bo po tej rurce w zbiorniczku to widać , że to jakaś "złota rączka" :hmm:
.

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 19:53
autor: Marek
Faster , zaczynasz mieć dosyć , chyba żartujesz . Bardzo dobrze Ci idzie , co to za problemy , termostat czy zbiorniczek , inni zaczynali na wstępie od remontu silnika . :)

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

: czwartek, 12 lipca 2018, 20:12
autor: faster
Andrzej pisze:Nic się nie martw .
Jeszcze zostało Ci sprawdzenie napędów, reduktora, nasmarowanie wałów , wymiana oleju i filtra w skrzyni biegów i możesz cieszyć się z jazdy. :) Ale nie po asfalcie, jazda w terenie wynagrodzi Ci wszystkie teraźniejsze rozterki . Chyba , że poprzedni właściciel zostawił jeszcze jakąś niespodziankę , bo po tej rurce w zbiorniczku to widać , że to jakaś "złota rączka" :hmm:
.

Olej w automacie razem z oryginalnym filtrem już zmieniony, krzyżaki nasmarowane, serwis olejowo filtrowy w silniku zrobiony, smok pompy paliwa wyczyszczony, akcja serwisowa tylengo mostu zalatwiona, pozostaje wymiana oleju w napędach przód i tył i reduktorze, olej mam tylko czasu mało tym bardziej że teraz pochłania mnie układ chłodzenia, może jutro albo sobota ogarnę napędy o ile za chwilę się nie okaże że polskie majstry zostawiły jeszcze jakieś ciekawe pamiątki po sobie :palm:
Marek to mnie pocieszyles :lol: