Poczytałem sobie o tym Unik+ PRO Diesel, które poleca Marek i ma bardzo pozytywne opinie.
- pro.jpg (48.55 KiB) Przejrzano 1982 razy
Różnica między UNIK a UNIK+ polega na tym że, ten pierwszy stosuje się w celu zapobiegawczym w samochodach które mają przejechane więcej niż 40 000 km, ten drugi stosuje się w samochodach które przejechały już ponad 100 000 km, w celach regeneracyjnych oraz zapobiegawczo.
Kiedy nie należy stosować preparatu?Jeżeli samochód ma przejechane mniej niż 70 000 km
Kiedy należy stosować preparat?Jeden raz w roku wystarczy pod warunkiem że lejemy paliwo najwyższej klasy.
Dwa razy w roku jeżeli lejemy zwykłego diesla gdzie popadnie.
Jeżeli samochód ma przejechane więcej niż 70 000 km
Jeżeli z silnika wydobywają się dziwne dźwięki na wysokości głowicy
Jeżeli silnik lekko szarpie
Jeżeli przy dodawaniu gazu zachodzi zjawisko dławienia się silnika
Jeżeli przy puszczaniu gazu słychać lekki stukot zaworów
W przypadkach gdy z tłumika wydostaje się niebieski lub czarny dym
W jakie części silnika ten preparat ingeruje?Ogólnie to ten preparat stworzony został do czyszczenia oraz smarowania całego układu wtryskowego
Z tych bardziej ważnych części smaruje/czyści m.in.:
Zawór regulacyjny ciśnienia (regulator ciśnienia)
Wtryskiwacze
Zawory ssące, wydechowe
Usuwa osady z górnej części tłoka
Przed tankowaniem wlewa się całą buteleczkę i napełniamy bak aby było w nim 50 l paliwa
Po wlaniu UNIK+ zaleca się wybrać z autkiem na spacer co najmniej 20 km w trasę, utrzymując obroty silnika w zakresie 2000 - 3000
Nie wolno piłować w miejscu pod garażem, bo silnik musi mieć obciążenie.
Chyba mnie to przekonało, kupię taką buteleczkę i sprawdzę jak to jest
Wygląda to na złoty środek na wszelkie zło
Bak mam wymieniony, wiec nie grozi mi rozpuszczenie farby.
A może Kia ma coś własnej produkcji ?