Dymi na biało, ubywa płynu

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Dymi na biało, ubywa płynu

#1 Postautor: komar50 » piątek, 9 listopada 2018, 20:44

Witam proszę o radę. Silnik 2.5 crdi po odpaleniu puszcza białe dymki raz od czasu, jak się rozgrzeje to nie dymi wogole. Najgorsze to że bardzo powoli ubywa płynu chłodniczego, po przejechaniu ok 2 tys km w zbiorniczku nie było już nic. Silnik chodzi normalnie, odpala od strzału, ma moc i wg mnie wszystko działa normalnie. Możliwe że to uszczelka luk pęknięta glowica?

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#2 Postautor: alwo76 » piątek, 9 listopada 2018, 22:04

Może gubi płyn przez zbiornik wyrównawczy. Dość powszechnie znany problem w Sorento ze zbiorniczkami "starego typu",które miały tendencje do pękania od spodu.
Nowy typ zbiornika poznajesz po tym,że jest gładki od dołu,a stary ma tam takie ryflowania. Podłuż po niego jakąś bibułe,pojeździsz trochę i zobaczysz czy nie nasiąka. To tak na początek poszukiwań ubytku cieczy.
Chyba,że masz polifta. Wtedy to już to inna sprawa bo tam takowego zbiorniczka nie ma.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#3 Postautor: Andrzej » sobota, 10 listopada 2018, 06:24

Przedliftowego , z 2004 roku .
Ale trzeba się domyślać , bo profil nie uzupełniony .
Kolega wszedł na forum aby uzyskać pomoc w zakupie . Jak już kupił to myślał , że już tu nie zajrzy :kwink:
Nie ma tak lekko .
Czuję , że się zaprzyjaźnimy :lol:
A tak już na poważnie, to nie napisałeś ile płynu dolewasz po przejechaniu tych 2 tys. km.
Może nie są to jakieś duże ilości .
Zacząłbym od sprawdzenia zbiornika wyrównawczego , tak jak pisze alwo76.

zbiornik.jpg
zbiornik.jpg (223.49 KiB) Przejrzano 2880 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#4 Postautor: gczarkowski1 » sobota, 10 listopada 2018, 13:50

Jeżeli nie znajdziesz wycieku to czeka Cię zdjęcie głowicy,biały dym otym może świadczyć
Pozdrawiam
Grzegorz

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#5 Postautor: KazikW » sobota, 10 listopada 2018, 14:09

Zdejmij górną osłonę chłodnicy (czarny plastik).
Zdarza się, że górna część chłodnicy pęka. Jest tam gąbka i jeżeli jest nieszczelność to będzie mokra.
Korozja I Awarie

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#6 Postautor: komar50 » niedziela, 11 listopada 2018, 10:45

Dobra Panowie, profil uzupełniony. Dzisiaj sprawdzę jakiego typu zbiorniczek i te chłodnice. Generalnie od zakupu samochodu czyli jakieś 1,5 miesiąca dodałem litr. Może i tragedii nie ma ale to kopcenie na biało mnie przeraża ....

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#7 Postautor: Marek » niedziela, 11 listopada 2018, 12:07

Powinieneś sprecyzować , czy kopci na biało cały czas , czy delikatnie przy zapalaniu jak jest zimny , różnie to opisujesz . Obejrzyj dokładnie układ chłodzenia , chłodnicę , zbiorniczek , przewody przy webasto (o ile jest ) oraz sprawdź dywaniki pod nagrzewnicą czy nie są wilgotne . Później będziesz się martwił o resztę .

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#8 Postautor: komar50 » poniedziałek, 12 listopada 2018, 19:08

Nie zauważyłem wycieków, zbiorniczek gładki od spodu, suchy. Z dymieniem jest jak z baba.. Tylko na zimnym. Jak ma zły dzień to że 3 min na biało jak parowóz a potem kilka dni nic nawet po dodaniu gazu. Czasami jest tak (na zimnym oczywiście) że co kilkanaście sekund puści białego dyma i przestaje..

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#9 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 12 listopada 2018, 20:22

Auto stoi na dworze rozumiem, jak postawisz to w wydechu zbiera się para wodna która się skrapla i to jest Twój biały dymek. Kup na allegro tester na CO2 w płynie chłodniczym to sprawdzisz uszczelkę pod głowicą. Z praktyki ja też dolewałem i szukałem przez 7 lat, nie trzymała uszczelka króćca silnika na który wchodzi górny wąż z chłodnicy, wymieniłem a za chwilę zong płynu znów ubywa, była mikroskopijna dziura w tymże wężu lało bezpośrednio na sprężarkę kilimy, woda odparowywała z sprężarka była skąpana w glikolu.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#10 Postautor: komar50 » wtorek, 13 listopada 2018, 10:30

Tester zamówiony, jednak dzisiaj stojąc w korku już na rozgrzanym silniku (przejechane z 15 km) znowu biały dymek z tyłu, i to dosyć intensywny. Po ruszeniu wszystko znikło. Obadam jak przyjdzie tester i dam dalej znać co i jak.

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#11 Postautor: KazikW » wtorek, 13 listopada 2018, 14:37

Z testerami chemicznymi jest taki problem, że wykrywają tylko spore nieszczelności w układzie.
Nie zawsze ubytek płynu chłodniczego musi się wiązać z obecnością CO2.
Sam przekonałem się o tym. 2 testery nie wykazały obecności CO2 (podczas testu nie było bąblowania w rurce) a uszczelka pod głowicą była uszkodzona i płynu ubywało ze zbiorniczka.
Przewody były miękkie, silnik nie przegrzewał się.

Trzymam kciuki za szybką i trafioną diagnozę i oby to nie była ani uszczelka ani głowica.
Korozja I Awarie

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#12 Postautor: gczarkowski1 » wtorek, 13 listopada 2018, 15:27

Wszystko zależy jakie jest uszkodzenie, może pompować układ ,może pchać w silnik, może wywalać w wydech ,miałem tego typu kłopoty z innym autkiem ,pompowało w układ chłodzenia ,uszczelka to był jeden problem a pęknięta głowica to drugi ból. Po djagnozie z mechanikiem doszliśmy do wniosku że problem zaczął się od uszczelki , silnik się zagotował ,dostał strzał dolewki na szybko i pękła głowica , oczywiście poprzedni właściciel twierdzi że nic takiego nie było .
Pozdrawiam
Grzegorz

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#13 Postautor: komar50 » czwartek, 15 listopada 2018, 19:47

Teraz już jedzie na ciepłym, nie ciągle ale na wolnych obrotach chmurki białego dymu się pojawiają. Powiedzcie, czy mogę na tym jeździć żeby sprawdzić poziom płynu chłodniczego przy następnych kilometrach, czy ubywa dalej czy może tamto to jakiś przypadek (zaznaczam iż silnik chodzi poprawnie na zimnym i ciepłym), czy od razu ściągać głowice i nie ryzykować dalej. Wycieków żadnych nie widać nawet na kanale siedząc pod samochodem. Dodam jeszcze że w zbiorniczku z płynem robi się lekkie ciśnienie na gorącym silniku ale po odkręceniu korka nie wyrzuca płynu, a po zasłonięciu ręką nie jest wyczuwalny wzrost ciśnienia.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#14 Postautor: gczarkowski1 » czwartek, 15 listopada 2018, 21:29

Może nie śpiesz się z zdejmowaniem głowicy , ręką zatykając nie wyczujesz ciśnienia , gdyby tak było to korek nie dał by rady uwalniać tego , po wężach wyczuwasz wzrost ciśnienia ? zrób test na CO2 tak jak Ci podpowiadali . To że silnik ładnie pracuje nie znaczy że jest ok , wypowiadam się na podstawie mojego przypadku , silnik pompował mi spaliny w układ chłodzenia , auto pięknie pracowało żadnych zastrzeżeń ale tylko do prędkości 100-110 kmh po przekroczeniu tej prędkości płyn wyrzucał że zbiorniczka , węże twarde jak skała , dalsze kroki opisałem wyżej . Koniecznie zrób dobrą djagnozę , co by głowica nie została zdjęta bez potrzey
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Dymi na biało, ubywa płynu

#15 Postautor: Vilmos » piątek, 29 listopada 2019, 16:29

Dopadła i mnie przypadłość białego dymka. Niestety poszła głowica. Zaczęło się niewinnie od ubytków płynu w pękniętym zbiorniku - zanim człowiek znalazł gdzie jest wyciek trochę zeszło czasu, bo to takie małe pęknięcia na łączeniach były, potem pękł jeden z przewodów chłodniczych. Nadal wolno ubywało płynu, już znalazłem przyczynę sobie myślę, korek przy nowym zbiorniczku. Jakiś miesiąc ok a tu bach płynu ubywa znowu i to coraz więcej, no i w pewnym momencie na światłach zrobiło się biało wokół mnie. Wizyta u mechanika, głowica do serwisu, diagnoza głowica na złom. Kupiłem nową. Wreszcie jeżdżę moim czołgiem.
Vilmos


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości