Brak mocy

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Waldek82
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
Skąd jesteś: Piła
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 197000
Kontaktowanie:

Brak mocy

#1 Postautor: Waldek82 » środa, 23 stycznia 2019, 10:16

Witam

Mam problem, który od jakiegoś czasu mnie zastanawiał ale myślałem, że jestem trochę przewrażliwiony. Mianowicie moje sorento nie ma odpowiedniej mocy zwłaszcza od do 2000 obrotów. Dopiero jak miałem okazje pojeździć innym sorento stwierdziłem, że mój nie ma właściwej mocy praktycznie w całym zakresie. Powyżej 2000 obrotów jedzie dość dynamicznie ale poniżej to nieraz pod górkę na 2 biegu praktycznie nie przyspiesza. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie najmniejszego problemu z odpalaniem itp. Nic się nie dzieje. Turbina nie hałasuje - ale myślę żeby dać ja do sprawdzenia. Ktoś miał taki problem?
Według historii serwisowej coś już kiedyś było na rzeczy ale nie wiem co
serwis.JPG

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#2 Postautor: Andrzej » środa, 23 stycznia 2019, 10:39

Na początek rozłącz na jakiś dłuższy okres akumulator , na noc lub trochę dłużej. Ma to na celu zrestartowanie komputera w skrzyni biegów .
Następnie sprawdź intercooler,

IMG_20180420_102543.jpg
IMG_20180420_102543.jpg (425.29 KiB) Przejrzano 1378 razy


oraz rury gumowe biegnące do niego , szczególnie ta gruba z prawej strony .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#3 Postautor: alwo76 » środa, 23 stycznia 2019, 11:08

Andrzeju,to auto ma manualną skrzynie biegów. Przynajmniej tak wynika z profilu użytkownika.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#4 Postautor: Andrzej » środa, 23 stycznia 2019, 11:12

Fakt , mój błąd.
To dlatego , że chyba tylko z 10% Sorento ma manualną skrzynię .
Turbinę bym wykluczył jeśli do 2000 obrotów auto jest wołowate.
Ale za to sprawdziłbym przepływomierz , a przynajmniej z kimś bym się na chwilę wymienił do sprawdzenia..
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#5 Postautor: alwo76 » środa, 23 stycznia 2019, 11:25

Może coś niedomaga z układem sterowania zmienną geometrią turbiny (VGT)
Ostatnio zmieniony środa, 23 stycznia 2019, 12:43 przez alwo76, łącznie zmieniany 1 raz.

Waldek82
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
Skąd jesteś: Piła
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 197000
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#6 Postautor: Waldek82 » środa, 23 stycznia 2019, 11:45

Sprawdzę w pierwszej kolejności przewody. Czy można zdiagnozować problem z geometrią turbiny bez jej wyciągania i sprawdzania w specjalistycznym warsztacie?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#7 Postautor: Andrzej » środa, 23 stycznia 2019, 11:53

Turbina do 2000 obrotów raczej nie ma za dużo do roboty :kwink: powiedziałbym , że wogóle, ale zawsze sprawdzić można :)
Natomiast dwie znajome osoby miały uszkodzone przeplywomierze a jednej koleżanki Sorento miało problem z mocą do tego stopnia nawet żeby podjechać na wiadukt . Dopiero gdy przełożyłem swój przepływomierz mogła normalnie wracać do domu.
Przyczyn może być sporo , skoro z tego co widać nie poradzili sobie nawet w ASO .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#8 Postautor: alwo76 » środa, 23 stycznia 2019, 12:38

Patrząc na wykres momentu obrotowego silnika Sorento 2.5 170KM osiąga on swoje maksimum osiąga przy 2000 obr/min później leci w dół.
Czyli w tym zakresie jest największy przyrost momentu. Podejrzewam,że właśnie dzięki turbinie.
Stosowanie układu zmiennej geometrii miało za cel wyeliminowanie lub przesunięcie jak najniżej tzw. "turbodziury"
Oczywiście nie upieram się,że to ta przyczyna ale też bym tego nie wykluczał.
Załączniki
20190123_122208-1024x768.jpg
20190123_122208-1024x768.jpg (141.78 KiB) Przejrzano 1341 razy

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#9 Postautor: Andrzej » środa, 23 stycznia 2019, 12:44

A czy na tym wykresie nie ma 170KM przy 3800 obrotów ?
Mogę się mylić :hmm:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Waldek82
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
Skąd jesteś: Piła
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 197000
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#10 Postautor: Waldek82 » środa, 23 stycznia 2019, 13:28

Wadliwy przepływomierz generuje błędy?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#11 Postautor: Andrzej » środa, 23 stycznia 2019, 14:28

Nie wiem , jeszcze wtedy nie miałem swojego OBD2 , ale zaraz mogę go odłączyć i sprawdzę co pokazuje.
Uszkodzenie przepływomierza objawia się tym, że auto zachowuje się jakby straciło połowę mocy i brakowało przyśpieszenia.
Już schodzę do auta i sprawdzę.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#12 Postautor: KazikW » środa, 23 stycznia 2019, 14:34

Sprawdź szczelność całego układu dolotowego a w szczególności węże gumowe i intercooler.
To nieprawda, że w polifcie turbina "nie ma co robić do 2000obr/min - tak jest w przedlifcie bez zmiennej geometrii.
Korozja I Awarie

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#13 Postautor: alwo76 » środa, 23 stycznia 2019, 16:41

Andrzej pisze:A czy na tym wykresie nie ma 170KM przy 3800 obrotów ?
Mogę się mylić :hmm:

Zgadza się,jest170 KM przy 3800 obr/min
Tylko co w tym niezwykłego :hmm:

W silniku wolnossącym przyrost mocy też jest wprostproporcjonalny do wzrostu prędkości obrotowej silnika(do pewnych granic) pomimo braku turbo
Ten wykres ma na celu pokazanie,że turbina ładuje również przed magiczną granicą 2000 obr/min ,a ECU tak steruje zmienną geometrią aby ciśnienie doładowania było w danej chwili najbardziej optymalne i bezpieczne dla silnika.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#14 Postautor: Andrzej » środa, 23 stycznia 2019, 16:59

Waldek82 pisze:Wadliwy przepływomierz generuje błędy?


Wadliwy chyba tak , odpięcie dobrego nie pokazało żadnych błędów .
Tu masz numery gdybyś chciał się za to zabrać , ten dolny KEFICO jest od takiego auta jak Twoje.

2019-01-23 14.39.37.jpg
2019-01-23 14.39.37.jpg (130.65 KiB) Przejrzano 1291 razy


2019-01-23 14.39.28.jpg
2019-01-23 14.39.28.jpg (102.2 KiB) Przejrzano 1291 razy


2019-01-23 14.39.08.jpg
2019-01-23 14.39.08.jpg (124.17 KiB) Przejrzano 1291 razy


Moja rada jest taka, żebyś najpierw sprawdzał elementy, które są najtańsze. :kwink:
Mój kolega wydał kilka tysięcy na znalezienie usterki w swoim Sorento , zresztą takie jak Twoje z 2008 roku a winowajcą okazał się taki zaworek za pięć dych :palm:

zawór170.jpg
zawór170.jpg (236.14 KiB) Przejrzano 1291 razy


Życzę powodzenia w odnalezieniu przyczyny :happy2:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#15 Postautor: Bodzion » środa, 23 stycznia 2019, 19:10

Andrzej pisze:Wadliwy chyba tak , odpięcie dobrego nie pokazało żadnych błędów.

Nie chciałbym być uznany za ironicznego ale... podłącz Cascade czyli nasz oficjalny „darmowy” program do diagnostyki, zamiast jakiegoś OBD, a zobaczysz, ze odpięcie sprawnego przepływomierza oczywiście generuje błędy.
I to nawet o ile pamietam 2.
Jeden dotyczący czujnika przepływu, a drugi o ile pamietam czujnika temperatury powietrza.
Tak jest przynajmniej w przedlifcie, o jakim tu wspominasz Andrzeju.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości