Brak mocy

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Waldek82
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
Skąd jesteś: Piła
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 197000
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#16 Postautor: Waldek82 » piątek, 25 stycznia 2019, 08:10

Jutro wyeliminuję z listy przepływomierz. Założę z Sorento znajomego. Najgorzej będzie z wężami. Pogoda nie dopisuje, a garaż ma za mały na moje Sorento :)

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#17 Postautor: dorphy » piątek, 25 stycznia 2019, 08:58

Możesz też sprawdzić we własnym zakresie czy nie masz zapieczonych kierownic turbiny (poruszaj dźwignią, która podłączona jest do zaworu pneumatycznego tzw. gruszki na wyłączonym silniku-powinna pod naporem kciuka łatwo dać się wcisnąć aż do zatrzymania na ograniczniku). Jeśli działa prawidłowo, to sprawdź sam zawór pneumatyczny. Na wyłączonym silniku można podłączyć przez wężyk pompkę vacum lub strzykawkę np. 100 ml i sprawdzić, czy po podaniu ciśnienia wychyla się w do dołu i przy szczelności takiego połączenia utrzymuje położenie.

Awatar użytkownika
bercik088
moja ranga
moja ranga
Posty: 92
Wiek: 35
Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 19:05
Skąd jesteś: PŁOŃSK
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: SREBNY
Przebieg (km.): 174
Inny Samochód: Renault Laguna II
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#18 Postautor: bercik088 » piątek, 25 stycznia 2019, 22:04

Przepływka albo zawór ciśnienia turbiny bym obstawiał
Lift 2'' 50mm przód 50mm tył + Usel
Led 180vat

Waldek82
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
Skąd jesteś: Piła
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 197000
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#19 Postautor: Waldek82 » poniedziałek, 28 stycznia 2019, 11:37

Podmiana przepływomierza nic nie dała. Dzisiaj sprawdzę zawór turbiny.
Posprawdzam przy okazji wszystkie przewody podciśnienia. Pól roku temu miałem podobny problem w Audi 1.9 Tdi i winny był pęknięty wężyk....

Awatar użytkownika
bercik088
moja ranga
moja ranga
Posty: 92
Wiek: 35
Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 19:05
Skąd jesteś: PŁOŃSK
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: SREBNY
Przebieg (km.): 174
Inny Samochód: Renault Laguna II
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#20 Postautor: bercik088 » poniedziałek, 28 stycznia 2019, 16:08

A czujnik map sprawdzałeś i przewody intercoolera. Ja sprawdzałem kiedyś w lagune 2, 3 razy i okazało się że pęknięty przewód w takim miejscu że trzeba było się dopatrzeć dobrze.
Zawór na pompie może być też zawór ciśnienia paliwa przycina się i nie ma mocy. On ma takie sitko i jest przypchane opiłkami.
Lift 2'' 50mm przód 50mm tył + Usel
Led 180vat

Namiot
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Rejestracja: środa, 16 stycznia 2019, 14:43
Skąd jesteś: Piaseczno
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#21 Postautor: Namiot » środa, 20 lutego 2019, 08:13

W moim sorento też mam podobny problem, auto czesto wchodzlo w tryb awaryjny, max 3000 obrotów, podpięcie pod komputer i stwierdzono zawór sterowania turbiną,
Wymienilem i teraz jak by slabiej sie wkrecal do 2000 obrotów, i nadal wchodzi w tryb awaryjny, ale check nie swieci się.

PiotruśPan
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Wiek: 45
Rejestracja: czwartek, 3 stycznia 2019, 23:48
Skąd jesteś: Żary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Sreberko
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#22 Postautor: PiotruśPan » środa, 20 lutego 2019, 10:20

U mnie był bardzo podobny problem. Przyczyną było wyrobione gniazdo(wtyczka) przy jednym z wtryskiwaczy. W czasie jazdy, na skutek wstrząsów wypinało się. Jedna opaska zaciskowa (trytytka) rozwiązała problem. Proponuję to sprawdzić.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#23 Postautor: gczarkowski1 » środa, 20 lutego 2019, 13:52

Jeżeli to wtyczka wtrysku ,musi wywalić na kompie nr cylindra :idn:
Pozdrawiam
Grzegorz

PiotruśPan
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Wiek: 45
Rejestracja: czwartek, 3 stycznia 2019, 23:48
Skąd jesteś: Żary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Sreberko
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#24 Postautor: PiotruśPan » środa, 20 lutego 2019, 21:11

To prawda, tak było. check na desce rozdzielczej i na kompie wiecej danych

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#25 Postautor: Marek » środa, 20 lutego 2019, 22:11

Może przestaniecie wymieniać się rozwiązanymi problemami , przecież Namiot ma zupełnie inną usterkę .

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#26 Postautor: krzysiek ardie » środa, 20 lutego 2019, 22:57

Panowie tak czytam i czytam, jak kolega by tego posłuchał to można pół auta wymienić. Kolego zrób diagnostykę podaj błędy zapisane w ECU i wtedy możemy Ci doradzać inaczej to będzie wróżenie z fusów.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

PiotruśPan
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Wiek: 45
Rejestracja: czwartek, 3 stycznia 2019, 23:48
Skąd jesteś: Żary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Sreberko
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#27 Postautor: PiotruśPan » czwartek, 21 lutego 2019, 10:48

:beer: Nie bylo zamiarem przepychanie się co komu zdechło kiedyś, tylko podpowiedz, co moglo być przyczyną, skoro kolega szuka po omacku.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#28 Postautor: Andrzej » czwartek, 21 lutego 2019, 11:46

Skoro kolega szuka po omacku to niech przestanie :kwink: tylko poda błędy .Inaczej to strata czasu.
Na jednym filmie widziałem że przyczyną braku mocy była wsadzona szmata do rury wydechowej , może to to , skoro szukamy po omacku :hmm:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Waldek82
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
Skąd jesteś: Piła
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 197000
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#29 Postautor: Waldek82 » środa, 6 marca 2019, 11:52

Chwilę trwało zanim dokładnie zabrałem się do tematu. Posprawdzałem węże - wszystko dobrze, przepływomierz podmieniony i brak różnicy. Dodatkowo zauważyłem przedmuchy na bagnecie na rozgrzanym silniku. Nie ryzykowałem i dzisiaj rano postawiłem samochód do mechanika. Chciałem sprawdzić kompresję i przy okazji ten brak mocy. Teraz dostałem informację, że winna prawdopodobnie jest turbina. Wg komputera turbina jest źle wysterowana i ma luz na ośce. Mechanik odłączył turbinę i przedmuch z bagnetu zniknął. Jeszcze nie sprawdzał kompresji ale stwierdził, że na 99% jest to wina turbiny, która prawdopodobnie jest do zregenerowania ponieważ przepuszcza ciśnienie w drugą stronę.

Spotkaliście się już taką usterką?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Brak mocy

#30 Postautor: Marek » środa, 6 marca 2019, 23:36

Przedmuch zniknął bo nie było ciśnienia turbiny , jest albo przytkana odma , albo nie najlepsze pierścienie skoro tworzy się ciśnienie w misce olejowej . Zapytaj się mechanika jak turbina może przepuszczać ciśnienie w drugą stronę , niech Ci to logiczne wytłumaczy , przecież to bzdura . Sprawdź wysterowanie turbiny . Z twojego pierwszego opisu mogło by wynikać że może się ślizgać sprzęgło , to też możesz sprawdzić .


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości