Wtrysk, olej, chłodnica

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kamilion95
jestem
jestem
Posty: 3
Wiek: 28
Rejestracja: poniedziałek, 11 marca 2019, 09:23
Skąd jesteś: Stargard
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Szary
Przebieg (km.): 320000
Kontaktowanie:

Wtrysk, olej, chłodnica

#1 Postautor: kamilion95 » poniedziałek, 11 marca 2019, 11:57

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy kijanek :bye:
Wybaczcie jeśli zadaje głupie pytania ale to mój pierwszy diesel a z mechanika mam mało doświadczenia.

W dniu wczorajszym moje maleństwo zaczęło tracić moc i pojawił się biały dym z rury wydechowej, pierwsza myśl turbo. Jednak po ściągnięciu pokrywy silnika moim oczom ukazała się urwana śruba od wtrysku (ten w podszybiu) I wysunięty wtrysk do 3/4. I tu pojawia się pytanie utrata mocy, biały dym I dosc mocne rzucanie silnikiem może być od tego wtrysku?

Sprawa druga gdy dodałem gazu z gniazda bagnetu dość mocno zaczął tryskać olej (bagnet wyjety z gniazda całkowicie) (olej total 5w30) I pytanie to może być przedmuch? Lewe powietrze z tego wtrysku? Jakaś nieszczelnośc?

Sprawa 3 także chłodnica odmówiła współpracy, pojawiła się dziurką, a że byłem w trasie musiałem dolać płynu chłodzącego i uszczelniacza(wiem jestem głupi i mogłem wyrządzić więcej szkód niz dobrego) jednak zadziałało ale chłodnice chce wymienić, podpowiedzial by ktoś jak się do tego zabrać? Czym przepłukać z tego syfu? Taka metoda lopatologiczna dla laika żeby nic nie uszkodzić?
Kia Sorento 2003 2,5crdi

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wtrysk, olej, chłodnica

#2 Postautor: Mucha » poniedziałek, 11 marca 2019, 12:04

Hej
Tu masz film jak ogarnąć płyn chłodniczy, śrubki w innym miejscu ale dasz radę:
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wtrysk, olej, chłodnica

#3 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 11 marca 2019, 13:42

Nie wiem co masz za auto bo stopka nie uzupełniona, ale przedmuch podejrzewam z wtryskiwacza dalsze poruszanie się takim autem grozi zatarciem silnika. Chłodnicę polecałbym porządną Nissens ew Dowoon ( Korea ), co do rwanej śruby była akcja serwisowa wymiany śrub mocujących wtryskiwacze i wymiana podkładek pod wtryskiwaczami, bez VIN tego nie sprawdzę.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wtrysk, olej, chłodnica

#4 Postautor: Marek » poniedziałek, 11 marca 2019, 18:18

Jeżeli chcesz sam to robić , a jak pisałeś z mechaniką nie masz doświadczenia , to na początek poczytaj o podobnych usterkach . Wysunięcie wtrysku mogło spowodować wydmuchanie silikonu uszczelniającego pokrywę zaworów , stad ten przedmuch przez bagnet . A do wymiany chłodnicy , trzeba wymontować cały zestaw chłodnic włącznie z intercoolerem i bocznymi szynami . Powodzenia .


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości