Przedmuchy silnika
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 12
- Rejestracja: czwartek, 13 listopada 2014, 19:00
- Skąd jesteś: Rumia
- Rok: 2006
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Przedmuchy silnika
Witam,
Mam problem z jak uważam za dużym przedmuchu na silniku. W tej chwili mam ubrudzony filtr powietrza od oleju, i turbina też jest cała brudna zewnątrz i zaolejona wewnątrz. Myślę jednak, że turbina jest OK tylko przedostaje się tam olej z odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jak już kupowałem samochód 3 lata temu to spod korka oleju trochę dmuchało ( jak uważałem było to w normie) jednak teraz uważam, że jest za mocno.
Ciśnienie oleju mam prawdopodobnie w normie ( zimny silnik 4 bary, rozgrzany 1,5 bara). Czy ktoś posiada wytyczne jakie powinno być ciśnienie w skrzyni korbowej? I najlepiej jak wykonać pomiar?
Co może być winne takiemu stanu rzeczy i czy przed rozbiórką całego silnika jakoś mogę to zweryfikować. Najpierw chciałbym wyczyścić odmę, ale przed tą operacją potrzebowałbym chociażby wytyczne na jaki moment dokręcić wtryski i pokrywę zaworów? Posiada ktoś serwisówke do Sorento I 2003rok 2,5 CRDi manual?
Mam problem z jak uważam za dużym przedmuchu na silniku. W tej chwili mam ubrudzony filtr powietrza od oleju, i turbina też jest cała brudna zewnątrz i zaolejona wewnątrz. Myślę jednak, że turbina jest OK tylko przedostaje się tam olej z odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jak już kupowałem samochód 3 lata temu to spod korka oleju trochę dmuchało ( jak uważałem było to w normie) jednak teraz uważam, że jest za mocno.
Ciśnienie oleju mam prawdopodobnie w normie ( zimny silnik 4 bary, rozgrzany 1,5 bara). Czy ktoś posiada wytyczne jakie powinno być ciśnienie w skrzyni korbowej? I najlepiej jak wykonać pomiar?
Co może być winne takiemu stanu rzeczy i czy przed rozbiórką całego silnika jakoś mogę to zweryfikować. Najpierw chciałbym wyczyścić odmę, ale przed tą operacją potrzebowałbym chociażby wytyczne na jaki moment dokręcić wtryski i pokrywę zaworów? Posiada ktoś serwisówke do Sorento I 2003rok 2,5 CRDi manual?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Jeżeli masz 1,5 bar przy rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach , to bardzo dobrze . Zmierzyć możesz manometrem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienia oleju . Poszukaj tematu , przedmuchu z pod czwartego wtrysku pod dekiel zaworów , oraz sprawdź czy dmucha mocno z odmy .
Śruby wtrysków 2,8 - 3,4 kGm
Śruby wtrysków 2,8 - 3,4 kGm
-
- jestem
- Posty: 12
- Rejestracja: czwartek, 13 listopada 2014, 19:00
- Skąd jesteś: Rumia
- Rok: 2006
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Ciśnienie oleju już zmierzyłem właśnie w miejscu czujnika oleju (swoją drogą to ciężki dostęp jest w to miejsce).
Przedmuchy na odmie mam dość duże, ale czy można jednoznacznie określić skalę tych przedmuchów? Np manometr wkręcić w miejsce korka? Tylko potrzebny byłby zakres ciśnień kiedy jest wszystko w porządku.
Czy jedynym sposobem na sprawdzenie czy uszczelka pod wtryskiem poszła jest ich wymiana? Koszt teoretycznie nie duży, czy do tej operacji wystarczy, że kupie podkładki pod wtryski? Czy powinienem np wymienić oringi na wtrysku i przeczyścić gniazdo specjalnym frezem?
Przedmuchy na odmie mam dość duże, ale czy można jednoznacznie określić skalę tych przedmuchów? Np manometr wkręcić w miejsce korka? Tylko potrzebny byłby zakres ciśnień kiedy jest wszystko w porządku.
Czy jedynym sposobem na sprawdzenie czy uszczelka pod wtryskiem poszła jest ich wymiana? Koszt teoretycznie nie duży, czy do tej operacji wystarczy, że kupie podkładki pod wtryski? Czy powinienem np wymienić oringi na wtrysku i przeczyścić gniazdo specjalnym frezem?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 58
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Sam sobie odpowiedziałeś, oringi i podkładki oryginalne do tego nowe śruby do mocowania wtryskiwaczy, gniazda mają być wyczyszczone. Przy wymianie 4 wtryskiwacza musisz zdemontować wycieraczki i przegrodę bo inaczej tego nie zrobisz.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Krzysiek , nie wiem jak jest w poliftowych . Wyciągałem czwarty wtryskiwacz i wychodzi bez rozbierania podszybia .
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Jeżeli faktycznie problemem jest wtryskiwacz...
Wg mnie nr 4 da się bez problemu wyjąć bez demontażu wycieraczek. U mnie wystarczyło odchylwnie uszczelki klapy. Można też lekko podlewarować silnik - na poduszkach ustąpi. Jeżeli faktycznie to jest problemem to będzie ulepiony mazią i to może okazać się większym wyzwaniem.
Wymiana samej miedzianej podkładki niewiele da. Konieczne jest porządne oczyszczenie gniazda wtrysku- wręcz frezowanie. Można to zrobić wiertarką, dremelem. Ważne aby zbyt dużo opiłków nie dostało się do cylindra. Ja zrobiłem sobie koreczek - 2 centymetrowy kawałek wężyka o średnicy zbliżonej do średnicy końcowki wtrysku, w środku śrubka (łeb z gwiazdką) obok pentelka z drutem. Nakrętka przyklejona porządnie. Wkręcanie śruby powoduje "spęczanie" gumy co skutecznie korkuje wlot do cylindra. Później tylko krążek papieru ściennego (z zestawu dremela) i trzesz aż gniazdo zacznie się świecić. Dmuchasz powierzem, lub montujesz słomkę do odkurzacza. Wtedy nowa podkładka i montaż. Ktoś podpowie ile siły użyć do dokręcania wtrysku?
Ewentualnie podejdź do serwisu zajmujacego się tymi sprawami - zapłacisz kilkadziesiąt PLN.
Niestety nie mogę zamieścić fotek.
Edyta
Poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=25&t=14610
Mi się wydaje iż przedmuchy w starym dieslu to rzecz dość normalna. Jak zaczyna "paskudzić" olejem to i tak jeszcze przed nim ze 150tys.
Zakupiłem kilka dni temu "oil catch tank" - w łikend zamontuję.
Wg mnie nr 4 da się bez problemu wyjąć bez demontażu wycieraczek. U mnie wystarczyło odchylwnie uszczelki klapy. Można też lekko podlewarować silnik - na poduszkach ustąpi. Jeżeli faktycznie to jest problemem to będzie ulepiony mazią i to może okazać się większym wyzwaniem.
Wymiana samej miedzianej podkładki niewiele da. Konieczne jest porządne oczyszczenie gniazda wtrysku- wręcz frezowanie. Można to zrobić wiertarką, dremelem. Ważne aby zbyt dużo opiłków nie dostało się do cylindra. Ja zrobiłem sobie koreczek - 2 centymetrowy kawałek wężyka o średnicy zbliżonej do średnicy końcowki wtrysku, w środku śrubka (łeb z gwiazdką) obok pentelka z drutem. Nakrętka przyklejona porządnie. Wkręcanie śruby powoduje "spęczanie" gumy co skutecznie korkuje wlot do cylindra. Później tylko krążek papieru ściennego (z zestawu dremela) i trzesz aż gniazdo zacznie się świecić. Dmuchasz powierzem, lub montujesz słomkę do odkurzacza. Wtedy nowa podkładka i montaż. Ktoś podpowie ile siły użyć do dokręcania wtrysku?
Ewentualnie podejdź do serwisu zajmujacego się tymi sprawami - zapłacisz kilkadziesiąt PLN.
Niestety nie mogę zamieścić fotek.
Edyta
Poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=25&t=14610
Mi się wydaje iż przedmuchy w starym dieslu to rzecz dość normalna. Jak zaczyna "paskudzić" olejem to i tak jeszcze przed nim ze 150tys.
Zakupiłem kilka dni temu "oil catch tank" - w łikend zamontuję.
Ostatnio zmieniony środa, 3 kwietnia 2019, 18:32 przez rudi_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 58
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Marek w polifcie nie da rady mają dłuższe końcówki, w końcu grzebałem to wiem
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Teraz fotki udało się załączyć.
Na zdjęciu wtrysków po prawej załapał się ten prawidłowo zamontowany. Niestety mój koreczek spodobał się znajomemu mechanikowi.
Na zdjęciu wtrysków po prawej załapał się ten prawidłowo zamontowany. Niestety mój koreczek spodobał się znajomemu mechanikowi.
- Załączniki
-
- 20190403_180311-288x512.jpg (40.07 KiB) Przejrzano 3759 razy
-
- 20180619_100054-612x816.jpg (115.35 KiB) Przejrzano 3759 razy
-
- 20190403_175946-288x512.jpg (23.19 KiB) Przejrzano 3759 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- jestem
- Posty: 12
- Rejestracja: czwartek, 13 listopada 2014, 19:00
- Skąd jesteś: Rumia
- Rok: 2006
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Jako, że zgłosiłem się z problemem, chciałbym zakończyć temat stwierdzeniem, że wymiana podkładek miedzianych problem ten rozwiązała.
Co prawda dalej dmucha, ale jest to w moim mniemaniu do zaakceptowania. Najważniejsze, że przestało dymić spod korka.
Jakby ktoś kiedyś potrzebował to ja czyściłem gniazda dużym gwoździem na wkrętarce, a łeb gwoździa na końcu był zawinięty szmatą i złapany trytką.
Co prawda dalej dmucha, ale jest to w moim mniemaniu do zaakceptowania. Najważniejsze, że przestało dymić spod korka.
Jakby ktoś kiedyś potrzebował to ja czyściłem gniazda dużym gwoździem na wkrętarce, a łeb gwoździa na końcu był zawinięty szmatą i złapany trytką.
- lopunia
- możesz mi ufać
- Posty: 1115
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: Srebny
- Przebieg (km.): 98000
- Inny Samochód: SUZUKI GV II
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Jednak mimo wszystko do tak dokładnych połączeń jak osadzenie wtryskiwaczy to proponuje kupić najtańszy zestaw do frezowania gniazd wtrysków za około 50 zł - wtedy masz pewność, że nic nie wpada do cylindra i masz odpowiednio równą i prostopadłą płaszczyznę na określonej powierzchni do której dochodzi pierścień uszczelniający. Takimi domowymi sposobami to można skończyć koniecznością zrzucenia głowicy i wydatkami ponad 2 tyś złotych, ale każdy robi jak uważa jego sprawa (planowanie głowicy, gniazd wtryskiwaczy, nowe śruby do głowicy i uszczelki, demontaż, montaż rozrządu wałków, dźwigni popychaczy itp.)
Być może jak byś zrobił to w sposób prawidłowy to byś miał jeszcze mniejszy przedmuch, ale to na chwilę obecną to jest nie do sprawdzenia. Dowiesz się dopiero za jakiś czas jeżeli znowu będziesz musiał wyjąć wtryskiwacz i obejrzysz podkładkę.
Być może jak byś zrobił to w sposób prawidłowy to byś miał jeszcze mniejszy przedmuch, ale to na chwilę obecną to jest nie do sprawdzenia. Dowiesz się dopiero za jakiś czas jeżeli znowu będziesz musiał wyjąć wtryskiwacz i obejrzysz podkładkę.
pozdrawiam
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
-
- jestem
- Posty: 12
- Rejestracja: czwartek, 13 listopada 2014, 19:00
- Skąd jesteś: Rumia
- Rok: 2006
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Kupiłem taki frez i również stosowałem, jednak nie widziałem żadnych efektów po jego użyciu. Nie mniej od niego zaczynałem i kończyłem.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Przedmuchy silnika
Dziękuję bardzo. Rozmiar frezu nie jest tożsamy z rozmiarem podkładki. Zazwyczaj ci którzy robią, to wiedzą a pozostali to "chyba, może etc...czyli W innym temacie...owszem zadałem pytanie, ale brak było odpowiedzi.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości