EGR - wskazania HI-SCAN'a

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a

#16 Postautor: lookhash » środa, 5 czerwca 2019, 22:02

Problem z EGR-em rozwiązany. Kosztowało mnie to sporo gimnastyki, ale zakończyło się happy endem :)
No więc postanowiłem wyczyścić EGR, a następnie dorobić podkładkę pod siłownik elektromagnetyczny, żeby zawór pozostawał cały czas zamknięty. Najgorsze było wykombinowanie jak go wymontować. I tak w skrócie wygląda to następująco (dla wersji elektrycznej):
- wyciągamy akumulator
- odkręcamy filtr paliwa razem z obudową, odpinamy kable i odkładamy go w miejsce, gdzie nie będzie przeszkadzał (nie odłączając przewodów paliwowych)
- odkręcamy "kanał dolotowy spalin z EGR do kolektora ssącego
- odkręcamy mocowanie chłodnicy spalin EGR od kolektora ssącego (1 śruba M8 klucz 12mm)
- odkręcamy mocowanie zaworu EGR (2 śruby M8 klucz 12mm)
- odkręcamy zawór egr od przewodu spalinowego (2 śruby M8 klucz 12mm)
- rozłączamy 2 przewody gumowe chłodnicy spalin EGR (spuszczamy cześć płynu chłodniczego)
- wyciągamy zawór EGR razem z chłodnicą spalin i możemy dalej się nad nim znęcać :)
Zawór elektryczny posiada 2 flansze (przylgnie) zamykające, które są zamontowane na jednym wspólnym trzpieniu zaworu EGR, popychanym przez siłownik elektromagnetyczny.
Pierwsza flansza otwiera zawór dla przepływu spalin przez zawór, druga otwiera przepływ (ślepy) w kierunku siłownika (nie wiem dlaczego tak jest.
W moim przypadku okazało się, że mimo wyczyszczenia zaworu, jest on nieszczelny nawet w pozycji całkowicie zamkniętej, ponieważ powstał wżer na krawędzi przylgni zaworu, przez który cały czas występuje przepływ spalin. W takim przypadku cała zabawa wymontowania zaworu EGR poszła na marne, ponieważ nie była konieczna i nic nie dała. Tym samym nic by nie pomogło wstawienie podkładki dystansowej pod siłownik E-M, ponieważ zawór i tak jest nieszczelny. Dlatego mimo tego całego zachodu musiałem zamknąć przepływ spalin na dolocie do zaworu, wstawiając podkładkę.
Efekt jest taki, że auto odzyskało moc i znacznie poprawiła się praca silnika (już tak nie terkocze, zwłaszcza na zimnym silniku).
Po całej akcji podłączyłem Kijankę pod Hi-Scana - żadnych błędów nie wykazał, wszystkie parametry w normie. I pokazuje normalną pracę zaworu EGR - czyli zmieniają się "procenty" otwarcia zaworu podczas dodawania gazu i odpuszczani - czyli EGR nie wie, że nie działa = pełen SUKCES :)
Jak znajdę dłuższą chwilę czasu to postaram się zmontować foto-relację z dzisiejszego "wyczynu" :)


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości