Problem z EGR-em rozwiązany. Kosztowało mnie to sporo gimnastyki, ale zakończyło się happy endem
No więc postanowiłem wyczyścić EGR, a następnie dorobić podkładkę pod siłownik elektromagnetyczny, żeby zawór pozostawał cały czas zamknięty. Najgorsze było wykombinowanie jak go wymontować. I tak w skrócie wygląda to następująco (dla wersji elektrycznej):
- wyciągamy akumulator
- odkręcamy filtr paliwa razem z obudową, odpinamy kable i odkładamy go w miejsce, gdzie nie będzie przeszkadzał (nie odłączając przewodów paliwowych)
- odkręcamy "kanał dolotowy spalin z EGR do kolektora ssącego
- odkręcamy mocowanie chłodnicy spalin EGR od kolektora ssącego (1 śruba M8 klucz 12mm)
- odkręcamy mocowanie zaworu EGR (2 śruby M8 klucz 12mm)
- odkręcamy zawór egr od przewodu spalinowego (2 śruby M8 klucz 12mm)
- rozłączamy 2 przewody gumowe chłodnicy spalin EGR (spuszczamy cześć płynu chłodniczego)
- wyciągamy zawór EGR razem z chłodnicą spalin i możemy dalej się nad nim znęcać
Zawór elektryczny posiada 2 flansze (przylgnie) zamykające, które są zamontowane na jednym wspólnym trzpieniu zaworu EGR, popychanym przez siłownik elektromagnetyczny.
Pierwsza flansza otwiera zawór dla przepływu spalin przez zawór, druga otwiera przepływ (ślepy) w kierunku siłownika (nie wiem dlaczego tak jest.
W moim przypadku okazało się, że mimo wyczyszczenia zaworu, jest on nieszczelny nawet w pozycji całkowicie zamkniętej, ponieważ powstał wżer na krawędzi przylgni zaworu, przez który cały czas występuje przepływ spalin. W takim przypadku cała zabawa wymontowania zaworu EGR poszła na marne, ponieważ nie była konieczna i nic nie dała. Tym samym nic by nie pomogło wstawienie podkładki dystansowej pod siłownik E-M, ponieważ zawór i tak jest nieszczelny. Dlatego mimo tego całego zachodu musiałem zamknąć przepływ spalin na dolocie do zaworu, wstawiając podkładkę.
Efekt jest taki, że auto odzyskało moc i znacznie poprawiła się praca silnika (już tak nie terkocze, zwłaszcza na zimnym silniku).
Po całej akcji podłączyłem Kijankę pod Hi-Scana - żadnych błędów nie wykazał, wszystkie parametry w normie. I pokazuje normalną pracę zaworu EGR - czyli zmieniają się "procenty" otwarcia zaworu podczas dodawania gazu i odpuszczani - czyli EGR nie wie, że nie działa = pełen SUKCES
Jak znajdę dłuższą chwilę czasu to postaram się zmontować foto-relację z dzisiejszego "wyczynu"
EGR - wskazania HI-SCAN'a
Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy
Moderator: Moderator
Wiadomość
Autor
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Wróć do „Silniki wysokoprężne”
Przejdź do
- ADMINISTRACJA FORUM
- POLSKI KLUB KIA SORENTO
- AKCJE CHARYTATYWNE I SPOŁECZNE
- DOM DZIECKA DUBIENKA cz.3
- DOM DZIECKA DUBIENKA cz.2
- DOM DZIECKA DUBIENKA cz.1
- OŚRODEK WSPARCIA "ETEZJA"
- ZAKRĘCONA AKCJA - ZBIÓRKA KORKÓW
- AKCJA PAKA DLA DZIECIAKA
- AKCJA BANANOWE UŚMIECHY KUKLÓWKA
- AKCJA BŁOTOŁAJKI DLA DZIECI Z DOMÓW DZIECKA
- POLSKI DOM DZIECKA SOLECZNIKI NA LITWIE
- AKCJA 1% PODATKU
- ROZRYWKA I CZAS WOLNY
- DZIAŁ ALKOHOLOWY
- BROŃ
- ZWIERZĘTA
- FOTOGRAFIA I FILMY
- KSIĄŻKI I PRASA
- WĘDKARSTWO
- TURYSTYKA I WYPRAWY
- KUCHNIA
- SPORT - strefa kibica
- MUZYKA
- DZIAŁKA
- MOTORYZACJA
- ASTRONOMIA
- TWÓRCZOŚĆ
- GRY
- HYDE-PARK
- GADŻETY
- KIA SORENTO ASSISTANCE
- KIA SORENTO ASSISTANCE
- POMOC ASSISTANCE
- FORUM OGÓLNE
- UWAGA NA TE AUTA
- ARCHIWUM OGŁOSZEŃ
- OGŁOSZENIA
- OGŁOSZENIA - SPRZEDAM
- OGŁOSZENIA - KUPIĘ
- OGŁOSZENIA - INNE
- OFERUJĘ POMOC
- POSZUKUJĘ POMOCY
- ZBYWA MI DO SORENTO I NIE TYLKO
- I ZLOT KIA SORENTO
- II ZLOT KIA SORENTO
- ZLOT 4X4 W LEGIONOWIE
- III ZLOT KIA SORENTO
- IV ZLOT KIA SORENTO
- V ZLOT KIA SORENTO
- VII ZLOT KIA SORENTO
- VIII ZLOT KIA SORENTO
- IX ZLOT KIA SORENTO
- X ZLOT KIA SORENTO
- XI ZLOT KIA SORENTO
- XII ZLOT KIA SORENTO
- ROCZNICE FORUM
- I ROCZNICA FORUM KIA SORENTO
- II ROCZNICA FORUM KIA SORENTO
- III ROCZNICA FORUM KIA SORENTO
- IV ROCZNICA FORUM KIA SORENTO
- V ROCZNICA FORUM KIA SORENTO
- VI ROCZNICA FORUM KIA SORENTO
- VII Rocznica FORUM KIA SORENTO
- VIII Rocznica FORUM KIA SORENTO
- OFF-ROAD
- Warsztat 4x4
- Poza szlakiem
- TUNING
- TUNING WIZUALNY
- TUNING MECHANICZNY
- TUNING OŚWIETLENIE
- TUNING PRAKTYCZNY
- TURYSTYKA I WYPOCZYNEK
- CARAVANING, CAMPING
- WARSZTAT
- FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)
- WARSZTAT KIA SORENTO IV (2020-
- KIA SORENTO I - FORUM SZCZEGÓŁOWE
- Silniki benzynowe i LPG
- Silniki wysokoprężne
- Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy
- Elektryka
- Nadwozie
- Wnętrze
- Inne
- KIA SORENTO II - FORUM SZCZEGÓŁOWE
- Pytania i odpowiedzi Sorento II
- Silniki benzynowe i LPG Sorento II
- Silniki wysokoprężne Sorento II
- Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento II
- Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy Sorento II
- Elektryka Sorento II
- Diagnostyka Sorento II
- Nadwozie Sorento II
- Tuning Sorento II
- Car Audio, nawigacje fabryczne Sorento II
- Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II
- Wnętrze Sorento II
- Inne Sorento II
- Naprawy gwarancyjne i pogwawancyjne Sorento II
- KIA SORENTO III - FORUM SZCZEGÓŁOWE
- Pytania i odpowiedzi Sorento III
- Silniki benzynowe i LPG Sorento III
- Silniki wysokoprężne Sorento III
- Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento III
- Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy Sorento III
- Elektryka Sorento III
- Diagnostyka Sorento III
- Tuning Sorento III
- Car Audio, nawigacje fabryczne Sorento III
- Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento III
- Cenniki Sorento III
- Naprawy gwarancyjne i pogwawancyjne Sorento III
- KIA SORENTO IV - FORUM SZCZEGÓŁOWE
- Pytania i odpowiedzi Sorento IV
- Silniki benzynowe
- Silniki diesla
- Silniki hybrydowe
- Tuning
- Naprawy gwarancyjne
- Kosz
- INNE MARKI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości