Odcina przy 3 tys. obrotów

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Odcina przy 3 tys. obrotów

#1 Postautor: dorphy » środa, 5 czerwca 2019, 19:11

Ostatnio chciałem przepalić złomka i podczas przyspieszania odcina moc, auto rozpędzało się max. ok. 120km/h i nie przekracza 2.9-3.0 tys. obrotów. Zdecydowałem, że czas na zmianę filtra paliwa i pora zajrzeć do zbiornika. Wszystko dzisiaj ogarnąłem-zbiornik jak lusterko a w filtrze zbiornika (dokładnie w puszce) tylko trochę drobnych śmieci a sitko drożne-czyste. Filtr pod maską wymieniony na KNECHT KC101/1. Po wymianie odpalił od pierwszego strzału. Pojechałem na stację dolać zupy i test. Niestety objawy te same-kijanka rozpędza się max. do 120 i nie przekracza wspomnianych obrotów. Błędu na blacie nie wyświetla, ale za chwilę idę podłączyć komputerek, to może coś się wyjaśni, chociaż poprzednio też badałem i nic nie pokazał. Pierwszy pomysł, to może nieprawidłowa praca MAF? Miał ktoś z Was takie objawy?
edit: mam te błędy
Obrazek

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Odcina przy 3 tys. obrotów

#2 Postautor: dorphy » sobota, 8 czerwca 2019, 20:04

OK. Już sobie poradziłem. Regulacja i jazdy próbne dały rezultat.

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Odcina przy 3 tys. obrotów

#3 Postautor: dawtow » sobota, 8 czerwca 2019, 21:39

Regulacja czego ?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Odcina przy 3 tys. obrotów

#4 Postautor: Andrzej » niedziela, 9 czerwca 2019, 22:48

Ciśnienia doładowania nie mógł wyregulować , więc jedynie został zawór EGR :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Odcina przy 3 tys. obrotów

#5 Postautor: dorphy » poniedziałek, 10 czerwca 2019, 09:14

Cięgno "gruszki" wyregulowałem.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Odcina przy 3 tys. obrotów

#6 Postautor: Student_x » czwartek, 13 czerwca 2019, 16:52

A rozbierałeś to wczesniej że regulowałeś? pierwsze słysze żeby ktoś to regulował od tak , bo samochód przestał jeździ bo w 99% przyczyną jest nagar na geometrii a nie na rozregulowaniu cięgła. Może to podciśnienie masz słabe i źle pracuje grucha. :hmm:
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Odcina przy 3 tys. obrotów

#7 Postautor: dorphy » niedziela, 16 czerwca 2019, 15:01

Oczywiście, że rozbierałem. Wymieniłem rdzeń turbiny...na chiński oczywiście (dla niektórych to be, chociaż z pewnością nieświadomi dostają zregenerowane turbo właśnie w ten sposób). Wszystko gra, auto ładnie przyspiesza, nie odcina i nie wyrzuca błędu.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości