Obrócone panewki

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
sebav
jestem
jestem
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 13 listopada 2014, 19:00
Skąd jesteś: Rumia
Rok: 2006
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Obrócone panewki

#1 Postautor: sebav » czwartek, 13 czerwca 2019, 22:34

Witam.
W aucie jakiś czas temu spadło mi po krótkiej jeździe ciśnienie oleju. Dziś po rozebraniu silnika okazało się że obróciły się panewki główne. I tu mam pytanie czy wał w sorento nadaje się do szlifu? Słyszałem że niektóre są utwardzane powierzchniowo i wtedy nie ma takiej możliwości.
Czy ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia?
Rozważam szlif wału i nadwymiarowe panewki, nowy wał z allegro bądź używany silnik. W którą stronę powinienem się kierować?

Dodam że mam Sorento z 2003 roku 140km bez dwumasy.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#2 Postautor: Andrzej » czwartek, 13 czerwca 2019, 23:03

Nie szlifuje się wału w dieslu, niestety.
Przechodziłem przez to wszystko po kolei .
Czyli zaszlifowano mi wał, ktory ukręcił się po 9 miesiącach .
Kupiłem drugi silnik .
Padł po 12 miesiącach, bo z wierzchu wyglądał ładnie a w środku padaczka.
Zleciłem złożenie silnika z dwóch, które mi zostały ,nie wytrzymał roku, znów się ukręcił wał.
Nie wspomnę , że to wszystko kosztowało majątek.
Dlatego ostrzegam przed tym , żeby nikt nie szedł tą drogą.
Ja bym kupił nowy wał, panewki do tego , założył i cieszył się jazdą .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#3 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 13 czerwca 2019, 23:17

Tylko musisz zwrócić uwagę na selekcję nominały są dodatkowo oznaczane A, B i C oznaczenia na korbowodach, tłokach poszukaj wrzucałem na forum dokładny opis.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
rkargul74
To ja
To ja
Posty: 269
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 8 kwietnia 2018, 08:30
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: grafit
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Skoda octavia 2
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#4 Postautor: rkargul74 » piątek, 14 czerwca 2019, 06:02

Szlifowałem wał w skodzie 1,9 tdi drugi rok śmiga bez zarzutu, podobno można szlifować do trzech razy oczywiście wszystko zależy od stopnia głębokości rys na wale.
Pozdrawiam Rafał.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#5 Postautor: Andrzej » piątek, 14 czerwca 2019, 06:10

W Sorento CRDI nie można ani razu.
Żeby nie było wątpliwości i wszyscy wiedzieli.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#6 Postautor: rudi_pl » piątek, 14 czerwca 2019, 11:10

Ja mam szlifowany wał.
Narazie przejechane koło 20000.
W wielu (nie tylko współczesnych silnikach) producent technologicznie nie przewidział szlifu, a można robić z powodzeniem.
Wszelkiego rodzaju utwardzania czopów na pewno nie są robione na 0,01mikrona. Zależy czy element kwalifikuje się do naprawy - jak głębokie są uszkodzenia. Problem to majster który pojęcie oraz panewki - ja mam z czegoś dobrane, mechanik powiedział że tajemnica.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#7 Postautor: Andrzej » piątek, 14 czerwca 2019, 11:19

Oczywiście , jest technologia żeby to zrobić.
Tylko trzeba wiedzieć , że wał w Sorento jest utwardzany powierzchniowo i szlifując go zdzieramy twarde a zostawiamy miękkie. Następnie go można utwardzić i jest to następna osoba w kolejce do naszych pieniędzy.
Ale większość mechaników traktuje Sorento jak Skodę i nie wiedzą co trzeba zrobić , stąd wiele problemów , za które oczywiście my płacimy :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#8 Postautor: diodalodz » piątek, 14 czerwca 2019, 13:32

szlif to minimum -0,25mm ze średnicy więc całe powierzchnie utwardzone zdejmuje.

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#9 Postautor: KazikW » piątek, 14 czerwca 2019, 14:58

Polak wszystko potrafi oby było taniej, a później płacz i zgrzytanie zębami.
A w garażach powstają technologie, które się naukowcom nie śniły.
Korozja I Awarie

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#10 Postautor: rudi_pl » piątek, 14 czerwca 2019, 16:20

Tak, tyle że świat poprzez radio, tv, internet krzyczy WYMIEŃ na nowe, pękła rura w odkurzaczu - nie klej, nie kupuj nowej - kup nowy odkurzacz! Będzie lepiej, nawet dla ekologii...
Ja jestem sceptycznie nastawiony do nieszlifowania, swój silnik na przekór mam zrobiony. Zobaczymy ile pojeździ, fakt że teraz jest traktowany łagodniej - rekreacyjnie.
Żaden motor nie wytrzyma po remoncie tyle co fabryczny. Pytanie czy po szlifie 50, 100 czy 200 tys. km jest satysfakcjonujące?
Andrzeju - jak wyglądał Twój wał po urwaniu? Na czopie puścił? Ukręcił się?
Kolejna sprawa to €£ - każdy niech sobie wykalkuluje ile na co chce przeznaczyć, jak długo chce jeszcze jeździć.
Pewne jest to że jak ktoś się podejmuje naprawy za 600-800 PLN to niech nie oczekuje zbyt wiele. Moj majster zaczął od literatury silnika - pasowania, momenty dokręcania, kolejność śrub. Kiedy i po jakim czasie dociagać, dobry stary klucz dynamometryczny, ogólnie oldshoolowe narzedzia.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#11 Postautor: Andrzej » piątek, 14 czerwca 2019, 17:39

Ukręcił się , w przedniej części.
Po zdjęciu miski było widać w którym miejscu pękł.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#12 Postautor: rudi_pl » piątek, 14 czerwca 2019, 18:03

Andrzeju, wiem że jestem upierdliwy, ale czy pęknięcie było w obrabianym miejscu?
Widziałem kilka urwanych wałów na wykorbieniu, na powierzchni nie mającej nic wspólnego z tarciem, oraz kilka na ostatniej panewce - wyjście mocy.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#13 Postautor: Andrzej » piątek, 14 czerwca 2019, 18:21

Nie wyciągałem już tego wału , sprzedałem cały samochód.
Na podstawie zdjęcia mojego pierwszego silnika to ukręcił się w miejscu gdzie jest teraz ręka , ale tak dokładnie nie pamiętam.


Obrazek
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#14 Postautor: rudi_pl » piątek, 14 czerwca 2019, 18:49

Powierzchnia na prawo od dłoni - nie wygląda za dobrze. Może jest poprostu umorusana.

Kurcze, może masz i rację, zobaczymy. U mnie Sorento (to Sorento), musi posłużyć jeszcze 2, max 3 lata.
Jak dobiję do 100 tys. km na szlifowanym wale będę oglaszał SZLIFOWAĆ! Stawiasz flaszke, jak się urwie/zatrze ja stawiam.
Może być?
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Obrócone panewki

#15 Postautor: Andrzej » piątek, 14 czerwca 2019, 18:52

Nie , nie stawiam :lol:
Ja już przerobiłem trzy silniki , dwa wały, dwie turbiny , nie muszę nic udowadniać. Jak pochodzi to dobrze dla Ciebie. :kwink:
A powierzchnia nie jest umorusana tylko zatarta.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości