Obrócone panewki
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 12
- Rejestracja: czwartek, 13 listopada 2014, 19:00
- Skąd jesteś: Rumia
- Rok: 2006
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Obrócone panewki
Witam.
W aucie jakiś czas temu spadło mi po krótkiej jeździe ciśnienie oleju. Dziś po rozebraniu silnika okazało się że obróciły się panewki główne. I tu mam pytanie czy wał w sorento nadaje się do szlifu? Słyszałem że niektóre są utwardzane powierzchniowo i wtedy nie ma takiej możliwości.
Czy ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia?
Rozważam szlif wału i nadwymiarowe panewki, nowy wał z allegro bądź używany silnik. W którą stronę powinienem się kierować?
Dodam że mam Sorento z 2003 roku 140km bez dwumasy.
W aucie jakiś czas temu spadło mi po krótkiej jeździe ciśnienie oleju. Dziś po rozebraniu silnika okazało się że obróciły się panewki główne. I tu mam pytanie czy wał w sorento nadaje się do szlifu? Słyszałem że niektóre są utwardzane powierzchniowo i wtedy nie ma takiej możliwości.
Czy ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia?
Rozważam szlif wału i nadwymiarowe panewki, nowy wał z allegro bądź używany silnik. W którą stronę powinienem się kierować?
Dodam że mam Sorento z 2003 roku 140km bez dwumasy.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Nie szlifuje się wału w dieslu, niestety.
Przechodziłem przez to wszystko po kolei .
Czyli zaszlifowano mi wał, ktory ukręcił się po 9 miesiącach .
Kupiłem drugi silnik .
Padł po 12 miesiącach, bo z wierzchu wyglądał ładnie a w środku padaczka.
Zleciłem złożenie silnika z dwóch, które mi zostały ,nie wytrzymał roku, znów się ukręcił wał.
Nie wspomnę , że to wszystko kosztowało majątek.
Dlatego ostrzegam przed tym , żeby nikt nie szedł tą drogą.
Ja bym kupił nowy wał, panewki do tego , założył i cieszył się jazdą .
Przechodziłem przez to wszystko po kolei .
Czyli zaszlifowano mi wał, ktory ukręcił się po 9 miesiącach .
Kupiłem drugi silnik .
Padł po 12 miesiącach, bo z wierzchu wyglądał ładnie a w środku padaczka.
Zleciłem złożenie silnika z dwóch, które mi zostały ,nie wytrzymał roku, znów się ukręcił wał.
Nie wspomnę , że to wszystko kosztowało majątek.
Dlatego ostrzegam przed tym , żeby nikt nie szedł tą drogą.
Ja bym kupił nowy wał, panewki do tego , założył i cieszył się jazdą .
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Tylko musisz zwrócić uwagę na selekcję nominały są dodatkowo oznaczane A, B i C oznaczenia na korbowodach, tłokach poszukaj wrzucałem na forum dokładny opis.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- rkargul74
- To ja
- Posty: 269
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 8 kwietnia 2018, 08:30
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: grafit
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Skoda octavia 2
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Szlifowałem wał w skodzie 1,9 tdi drugi rok śmiga bez zarzutu, podobno można szlifować do trzech razy oczywiście wszystko zależy od stopnia głębokości rys na wale.
Pozdrawiam Rafał.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
W Sorento CRDI nie można ani razu.
Żeby nie było wątpliwości i wszyscy wiedzieli.
Żeby nie było wątpliwości i wszyscy wiedzieli.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Ja mam szlifowany wał.
Narazie przejechane koło 20000.
W wielu (nie tylko współczesnych silnikach) producent technologicznie nie przewidział szlifu, a można robić z powodzeniem.
Wszelkiego rodzaju utwardzania czopów na pewno nie są robione na 0,01mikrona. Zależy czy element kwalifikuje się do naprawy - jak głębokie są uszkodzenia. Problem to majster który pojęcie oraz panewki - ja mam z czegoś dobrane, mechanik powiedział że tajemnica.
Narazie przejechane koło 20000.
W wielu (nie tylko współczesnych silnikach) producent technologicznie nie przewidział szlifu, a można robić z powodzeniem.
Wszelkiego rodzaju utwardzania czopów na pewno nie są robione na 0,01mikrona. Zależy czy element kwalifikuje się do naprawy - jak głębokie są uszkodzenia. Problem to majster który pojęcie oraz panewki - ja mam z czegoś dobrane, mechanik powiedział że tajemnica.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Oczywiście , jest technologia żeby to zrobić.
Tylko trzeba wiedzieć , że wał w Sorento jest utwardzany powierzchniowo i szlifując go zdzieramy twarde a zostawiamy miękkie. Następnie go można utwardzić i jest to następna osoba w kolejce do naszych pieniędzy.
Ale większość mechaników traktuje Sorento jak Skodę i nie wiedzą co trzeba zrobić , stąd wiele problemów , za które oczywiście my płacimy
Tylko trzeba wiedzieć , że wał w Sorento jest utwardzany powierzchniowo i szlifując go zdzieramy twarde a zostawiamy miękkie. Następnie go można utwardzić i jest to następna osoba w kolejce do naszych pieniędzy.
Ale większość mechaników traktuje Sorento jak Skodę i nie wiedzą co trzeba zrobić , stąd wiele problemów , za które oczywiście my płacimy
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
szlif to minimum -0,25mm ze średnicy więc całe powierzchnie utwardzone zdejmuje.
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Polak wszystko potrafi oby było taniej, a później płacz i zgrzytanie zębami.
A w garażach powstają technologie, które się naukowcom nie śniły.
A w garażach powstają technologie, które się naukowcom nie śniły.
Korozja I Awarie
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Tak, tyle że świat poprzez radio, tv, internet krzyczy WYMIEŃ na nowe, pękła rura w odkurzaczu - nie klej, nie kupuj nowej - kup nowy odkurzacz! Będzie lepiej, nawet dla ekologii...
Ja jestem sceptycznie nastawiony do nieszlifowania, swój silnik na przekór mam zrobiony. Zobaczymy ile pojeździ, fakt że teraz jest traktowany łagodniej - rekreacyjnie.
Żaden motor nie wytrzyma po remoncie tyle co fabryczny. Pytanie czy po szlifie 50, 100 czy 200 tys. km jest satysfakcjonujące?
Andrzeju - jak wyglądał Twój wał po urwaniu? Na czopie puścił? Ukręcił się?
Kolejna sprawa to €£ - każdy niech sobie wykalkuluje ile na co chce przeznaczyć, jak długo chce jeszcze jeździć.
Pewne jest to że jak ktoś się podejmuje naprawy za 600-800 PLN to niech nie oczekuje zbyt wiele. Moj majster zaczął od literatury silnika - pasowania, momenty dokręcania, kolejność śrub. Kiedy i po jakim czasie dociagać, dobry stary klucz dynamometryczny, ogólnie oldshoolowe narzedzia.
Ja jestem sceptycznie nastawiony do nieszlifowania, swój silnik na przekór mam zrobiony. Zobaczymy ile pojeździ, fakt że teraz jest traktowany łagodniej - rekreacyjnie.
Żaden motor nie wytrzyma po remoncie tyle co fabryczny. Pytanie czy po szlifie 50, 100 czy 200 tys. km jest satysfakcjonujące?
Andrzeju - jak wyglądał Twój wał po urwaniu? Na czopie puścił? Ukręcił się?
Kolejna sprawa to €£ - każdy niech sobie wykalkuluje ile na co chce przeznaczyć, jak długo chce jeszcze jeździć.
Pewne jest to że jak ktoś się podejmuje naprawy za 600-800 PLN to niech nie oczekuje zbyt wiele. Moj majster zaczął od literatury silnika - pasowania, momenty dokręcania, kolejność śrub. Kiedy i po jakim czasie dociagać, dobry stary klucz dynamometryczny, ogólnie oldshoolowe narzedzia.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Ukręcił się , w przedniej części.
Po zdjęciu miski było widać w którym miejscu pękł.
Po zdjęciu miski było widać w którym miejscu pękł.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Andrzeju, wiem że jestem upierdliwy, ale czy pęknięcie było w obrabianym miejscu?
Widziałem kilka urwanych wałów na wykorbieniu, na powierzchni nie mającej nic wspólnego z tarciem, oraz kilka na ostatniej panewce - wyjście mocy.
Widziałem kilka urwanych wałów na wykorbieniu, na powierzchni nie mającej nic wspólnego z tarciem, oraz kilka na ostatniej panewce - wyjście mocy.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Nie wyciągałem już tego wału , sprzedałem cały samochód.
Na podstawie zdjęcia mojego pierwszego silnika to ukręcił się w miejscu gdzie jest teraz ręka , ale tak dokładnie nie pamiętam.
Na podstawie zdjęcia mojego pierwszego silnika to ukręcił się w miejscu gdzie jest teraz ręka , ale tak dokładnie nie pamiętam.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Powierzchnia na prawo od dłoni - nie wygląda za dobrze. Może jest poprostu umorusana.
Kurcze, może masz i rację, zobaczymy. U mnie Sorento (to Sorento), musi posłużyć jeszcze 2, max 3 lata.
Jak dobiję do 100 tys. km na szlifowanym wale będę oglaszał SZLIFOWAĆ! Stawiasz flaszke, jak się urwie/zatrze ja stawiam.
Może być?
Kurcze, może masz i rację, zobaczymy. U mnie Sorento (to Sorento), musi posłużyć jeszcze 2, max 3 lata.
Jak dobiję do 100 tys. km na szlifowanym wale będę oglaszał SZLIFOWAĆ! Stawiasz flaszke, jak się urwie/zatrze ja stawiam.
Może być?
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Obrócone panewki
Nie , nie stawiam
Ja już przerobiłem trzy silniki , dwa wały, dwie turbiny , nie muszę nic udowadniać. Jak pochodzi to dobrze dla Ciebie.
A powierzchnia nie jest umorusana tylko zatarta.
Ja już przerobiłem trzy silniki , dwa wały, dwie turbiny , nie muszę nic udowadniać. Jak pochodzi to dobrze dla Ciebie.
A powierzchnia nie jest umorusana tylko zatarta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości