Brak mocy, dymi na czarno
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 8
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 6 września 2017, 17:59
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: złoto-szary
- Przebieg (km.): 219376
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy, dymi na czarno
Sprawdziłem turbo, wszystkie rury od turbo, intercooler, egr wyciągnięty sprawdzony, wtryski wysłane do diagnostyki i też są sprawne, filtr w zbiorniku wyczyszczony. Myślę jeszcze żeby zdjąć wydech i zobaczyć co się będzie działo. Komputer też nic nie pokazał.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Brak mocy, dymi na czarno
Czy testowałeś ciśnieniowo rury z intercoolerem tak jak kolega wyżej.
Ja kiedyś nie miałem kompresora i sprawdzałem tylko wizualnie. Za 3 razem zobaczyłem dopiero nacięcie jakby żyletką na rurze bezpośrednio idącej od turbo. Po jej wymianie problem zniknął.
Poniżej moje wypociny co moim zdaniem jest do sprawdzenia:
1. Sprawdzić sztangę turbiny czy chodzi swobodnie oraz czy pracuje podczas zmiany obrotów.
2. Sprawdzić dokładnie wszystkie rury pod kątem nacięć. (Najlepiej ciśnieniowo).
3. Sprawdzić intercooler. Często widać na nim ślady oleju.
Sprawdzić ciśnienie doładowania na wykresie w zależności od obrotów (map sensor) .
4. Sprawdzić czy klapa gasząca nie jest przyblokowana.
5. Sprawdzić przepływomierz i EGR na wykresie w zależności od obrotów.
6. Sprawdzić sondę lambda (najlepiej na wykresie)
7. Sprawdzić korekty wtryskiwaczy
Może trochę pomoże.
Ja jednak stawiam na nieszczelność. Chociaż przy kodowanych wtryskiwaczach zamiana miejscami bez ponownego przypisania także może powodować kopcenie. Pzdr.
Ja kiedyś nie miałem kompresora i sprawdzałem tylko wizualnie. Za 3 razem zobaczyłem dopiero nacięcie jakby żyletką na rurze bezpośrednio idącej od turbo. Po jej wymianie problem zniknął.
Poniżej moje wypociny co moim zdaniem jest do sprawdzenia:
1. Sprawdzić sztangę turbiny czy chodzi swobodnie oraz czy pracuje podczas zmiany obrotów.
2. Sprawdzić dokładnie wszystkie rury pod kątem nacięć. (Najlepiej ciśnieniowo).
3. Sprawdzić intercooler. Często widać na nim ślady oleju.
Sprawdzić ciśnienie doładowania na wykresie w zależności od obrotów (map sensor) .
4. Sprawdzić czy klapa gasząca nie jest przyblokowana.
5. Sprawdzić przepływomierz i EGR na wykresie w zależności od obrotów.
6. Sprawdzić sondę lambda (najlepiej na wykresie)
7. Sprawdzić korekty wtryskiwaczy
Może trochę pomoże.
Ja jednak stawiam na nieszczelność. Chociaż przy kodowanych wtryskiwaczach zamiana miejscami bez ponownego przypisania także może powodować kopcenie. Pzdr.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy, dymi na czarno
U Ciebie komputer coś pokazał. A u Lucky Luk nic , widocznie jest popsuty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości