Losowe odpalanie
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 170000
- Kontaktowanie:
Losowe odpalanie
Witam wszystkich ,
opis problemu : po każdym dłuższym postoju 3-4 godziny lub więcej samochód odpala za każdym razem od półobrotu ,problemem jest zgaszenie bo może odpalić za pierwszym,trzecim lub dziesiątym razem .wtryski dostają sygnał bo silnik próbuje zapalić ale coś go gasi .Błędów generowanych przez sterownik 0 ,dla własnej ciekawości wypiąłem wtyczkę od zaworu EGR i Check się nie zapala ,błąd jest jedynie zapisany w sterowniku .
Czynności wykonanych już zostało sporo, wtryskiwacze są po regeneracji ,listwa z czujnikami podmieniona z auta jeżdżącego ,zawór na pompie wymieniony na nowy.
Mechanicy mojego sorento mają go dość ,diagnozują usterkę elektroniki :może blokować immo lub jest walnięty sterownik.
Szukałem na allegro zestawu do odpalenia i taki znalazłem ,ale nikt się nie godzi na zwrot zestawu jeśli nie rozwiąże to mojego problemu ,pozostaje opcja samego sterownika i wyłączenia IMMO, tylko gdzie i za ile .
Sam zaczynam grzebać ,wypinałem wszystkie kostki połączeniowe i czyściłem styki .
Druga sprawa dotyczy tylnych drzwi ,nie ryglują się .Zakupiłem zamek ale ten w drzwiach okazał się sprawny .Skąd idzie sterowanie do drzwi ,gdzie szukać .
Trzecia sprawa dotyczy napędu ,w trakcie jazdy sam potrafi się przełączyć .wina leży po stronie przełącznika napędu czy modułu który tym steruje i gdzie się znajduje (Błędów 0).Przełącznik częściowo rozebrałem, dalej już się bałem aby mi się nie rozsypał w rękach .Miał ktoś taki przypadek.
PS : Piszę w pracy więc jest to szybka akcja i przepraszam za chaos i błędy.
jeszcze jedno pytanie kiedy działa przepustnica w dolocie, sterowana jest podciśnieniem to wiem i na wolnych otwarta na maxa .Kiedy ona działa ?
opis problemu : po każdym dłuższym postoju 3-4 godziny lub więcej samochód odpala za każdym razem od półobrotu ,problemem jest zgaszenie bo może odpalić za pierwszym,trzecim lub dziesiątym razem .wtryski dostają sygnał bo silnik próbuje zapalić ale coś go gasi .Błędów generowanych przez sterownik 0 ,dla własnej ciekawości wypiąłem wtyczkę od zaworu EGR i Check się nie zapala ,błąd jest jedynie zapisany w sterowniku .
Czynności wykonanych już zostało sporo, wtryskiwacze są po regeneracji ,listwa z czujnikami podmieniona z auta jeżdżącego ,zawór na pompie wymieniony na nowy.
Mechanicy mojego sorento mają go dość ,diagnozują usterkę elektroniki :może blokować immo lub jest walnięty sterownik.
Szukałem na allegro zestawu do odpalenia i taki znalazłem ,ale nikt się nie godzi na zwrot zestawu jeśli nie rozwiąże to mojego problemu ,pozostaje opcja samego sterownika i wyłączenia IMMO, tylko gdzie i za ile .
Sam zaczynam grzebać ,wypinałem wszystkie kostki połączeniowe i czyściłem styki .
Druga sprawa dotyczy tylnych drzwi ,nie ryglują się .Zakupiłem zamek ale ten w drzwiach okazał się sprawny .Skąd idzie sterowanie do drzwi ,gdzie szukać .
Trzecia sprawa dotyczy napędu ,w trakcie jazdy sam potrafi się przełączyć .wina leży po stronie przełącznika napędu czy modułu który tym steruje i gdzie się znajduje (Błędów 0).Przełącznik częściowo rozebrałem, dalej już się bałem aby mi się nie rozsypał w rękach .Miał ktoś taki przypadek.
PS : Piszę w pracy więc jest to szybka akcja i przepraszam za chaos i błędy.
jeszcze jedno pytanie kiedy działa przepustnica w dolocie, sterowana jest podciśnieniem to wiem i na wolnych otwarta na maxa .Kiedy ona działa ?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
Żeby wyeliminować immobilizer z listy możliwych usterek należy po przekręceniu kluczyka zerknąć na prawą stronę wskaźników czy świeci się żółta ikona samochodu czy kluczyka .
Jeśli w momencie przekręcenia kluczyka do odpalenia silnika nie świeci się, to znaczy , że auto nie odpali .
Jeśli w momencie przekręcenia kluczyka do odpalenia silnika nie świeci się, to znaczy , że auto nie odpali .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
Przepustnica zamyka się w momencie wyłączenia kluczyka i otwiera się gdy silnik zgaśnie , sterowana jest przez elektrozawór przy pomocy podciśnienia . Może tu jest problem , przed odpaleniem sprawdź czy jest otwarta .
Co do napędu , opisz dokładniej co się dzieje i jaki masz napęd .
Co do zamka w drzwiach , sprawdź przewody między drzwiami a słupkiem .
Co to jest zestaw do odpalania ?
Co do napędu , opisz dokładniej co się dzieje i jaki masz napęd .
Co do zamka w drzwiach , sprawdź przewody między drzwiami a słupkiem .
Co to jest zestaw do odpalania ?
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 170000
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
Kontrolka Immo się zapala i gaśnie w momencie odpalenia silnika ,silnik próbuje zapalić ale po 1 sekundzie coś go gasi .Podejmuje kolejne próby odpalenia bez grzania świec tylko cofając kluczyk i auto odpali za 3 czy 5 czy 10 razem ,niema reguły . Tydzień temu wracałem z Ustki do Łodzi i auto odpalało za każdym razem od pierwszego przekręcenia kluczyka po zgaszeniu .
Zestaw do odpalenia : sterownik silnika ,stacyjka ,immo i BCM , bo bez tego podobno nie odpali ( tak mi powiedział serwis Kia ) czy tak jest to nie wiem bo jeszcze tego nie robiłem .Jedyne co było robione w sterowniku to był zgrany wsad ze sterownika i wysłany do magika do wyłączenia programowo immo ,wsad wrócił i wgrany ponownie do sterownika ale auto nie odpaliło .Oprogramowanie wróciło ponownie do fabrycznego, staram się wykluczać rzeczy po kolei .Finansowo te czynności trochę kosztowały i nie wspomnę o mechaniku który pobrał 1 tyś za naprawę ,bo trafił na okres w który auto odpalało za każdym razem ,ja uradowany że koniec problemu a tu po 3 dniach DUPA .
Napęd jest LHD .w czasie jazdy potrafi samoczynnie się przełączyć na moment z trybu 4x2HI na 4x4 HI,czynność można wykonać do 80km ale ostatnio zrobiło się to przy prędkości ponad 120 km i to jest już niebezpieczne .
Problem z tym autem jest ten sam co opisywałem w pierwszych swoich postach na forum ale objawia się teraz w inny sposób,wtedy był to tryb awaryjny.
Myślę że muszę wykluczyć sterownik silnika czyli mózg tego auta i została do wyjęcia ponownie pompa ale ona pompuje jak trzeba.
PS: Jestem uparty i wytrwały ale już powoli mam dość tego auta .pozdrawiam wszystkich i proszę podsyłać pomysły i w miarę moich możliwości czasowych będę szukał dalej .
Zestaw do odpalenia : sterownik silnika ,stacyjka ,immo i BCM , bo bez tego podobno nie odpali ( tak mi powiedział serwis Kia ) czy tak jest to nie wiem bo jeszcze tego nie robiłem .Jedyne co było robione w sterowniku to był zgrany wsad ze sterownika i wysłany do magika do wyłączenia programowo immo ,wsad wrócił i wgrany ponownie do sterownika ale auto nie odpaliło .Oprogramowanie wróciło ponownie do fabrycznego, staram się wykluczać rzeczy po kolei .Finansowo te czynności trochę kosztowały i nie wspomnę o mechaniku który pobrał 1 tyś za naprawę ,bo trafił na okres w który auto odpalało za każdym razem ,ja uradowany że koniec problemu a tu po 3 dniach DUPA .
Napęd jest LHD .w czasie jazdy potrafi samoczynnie się przełączyć na moment z trybu 4x2HI na 4x4 HI,czynność można wykonać do 80km ale ostatnio zrobiło się to przy prędkości ponad 120 km i to jest już niebezpieczne .
Problem z tym autem jest ten sam co opisywałem w pierwszych swoich postach na forum ale objawia się teraz w inny sposób,wtedy był to tryb awaryjny.
Myślę że muszę wykluczyć sterownik silnika czyli mózg tego auta i została do wyjęcia ponownie pompa ale ona pompuje jak trzeba.
PS: Jestem uparty i wytrwały ale już powoli mam dość tego auta .pozdrawiam wszystkich i proszę podsyłać pomysły i w miarę moich możliwości czasowych będę szukał dalej .
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
z racji lokalizacji sterownika skrzyni i silnika na początek bym się zastanowił nad sprawdzeniem punktów masowych i zasilania sterownik. Zrób sobie kontrolki zasilania sterownika i zobacz czy jak nie chce odpalić będą się świecić wszystkie wymagane kontrolki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 170000
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
Ciepły też zapali od pierwszego ,wszystko zależy od jego humoru i temperatura silnika nie ma nic do tego .
po nocy odpala za pierwszym razem zawsze !!! i potrzebuje półobrotu silnika .
Ja to widzę tak :coś łączy i za moment nie łączy .
Jest propozycja sprawdzenia punktów masowych ,tylko jest potrzebna ich lokalizacja .Zostały sprawdzone połączenia w panelach bocznych w środku ,wypinałem wszystko co się dało ,nawet wiązki pod kolumną kierownicy .Jedyny mankament jaki był to cała puszka bezpieczników była w kiepskim stanie w środku ,widoczne ślady wilgoci .
Było pytanie z mojej strony o działanie przepustnicy ,dziś podejrzałem i jest ona u mnie otwarta cały czas jak silnik pracuje i jak gaśnie .Ktoś wie jak to ustrojstwo pracuje , czy moja jest walnięta.
po nocy odpala za pierwszym razem zawsze !!! i potrzebuje półobrotu silnika .
Ja to widzę tak :coś łączy i za moment nie łączy .
Jest propozycja sprawdzenia punktów masowych ,tylko jest potrzebna ich lokalizacja .Zostały sprawdzone połączenia w panelach bocznych w środku ,wypinałem wszystko co się dało ,nawet wiązki pod kolumną kierownicy .Jedyny mankament jaki był to cała puszka bezpieczników była w kiepskim stanie w środku ,widoczne ślady wilgoci .
Było pytanie z mojej strony o działanie przepustnicy ,dziś podejrzałem i jest ona u mnie otwarta cały czas jak silnik pracuje i jak gaśnie .Ktoś wie jak to ustrojstwo pracuje , czy moja jest walnięta.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
Sprawdź podciśnienie i elektrozawór od przepustnicy tak jak Marek pisał
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 170000
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
gczarkowski1 pisze:Sprawdź podciśnienie i elektrozawór od przepustnicy tak jak Marek pisał
ok, sprawdzę .elektrozawór od turbiny działa i też podmieniałem .CO ja nie podmieniałem nawet pętle stacyjki do odczytu immo.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
Już nic nie kupuj , sprawdź zasilenia tak jak pisał Dioda , sprawdź kostki pod skrzynką bezpiecznikową w komorze silnika i zwróć uwagę czy obrotomierz pokazuje obroty w momencie kiedy nie chce zapalić . Jeszcze jak możesz to sprawdź kostki przy prawym przednim słupku czy nie zaśniedziały od wilgoci .
- Oli
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 20:00
- Skąd jesteś: Wolsztyn (Berzyna)
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: VW Lupo 3L
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
xedos19721972 pisze:Ciepły też zapali od pierwszego ,wszystko zależy od jego humoru i temperatura silnika nie ma nic do tego .
po nocy odpala za pierwszym razem zawsze !!! i potrzebuje półobrotu silnika .
Ja to widzę tak :coś łączy i za moment nie łączy .
.
Miałem dokładnie taki sam przypadek. U mnie była to sprawa prozaiczna - rozrusznik. Po regeneracji śmigał (bo teraz ma silnik rozłożony u mechanika) jak nowy.
Wszystko jest względne
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 170000
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
Oli pisze:xedos19721972 pisze:Ciepły też zapali od pierwszego ,wszystko zależy od jego humoru i temperatura silnika nie ma nic do tego .
po nocy odpala za pierwszym razem zawsze !!! i potrzebuje półobrotu silnika .
Ja to widzę tak :coś łączy i za moment nie łączy .
.
Miałem dokładnie taki sam przypadek. U mnie była to sprawa prozaiczna - rozrusznik. Po regeneracji śmigał (bo teraz ma silnik rozłożony u mechanika) jak nowy.
U mnie jest próba opalenia i wtryski zostają otwarte ale w moment gaśnie po ułamku sekundy ,nie wiem jak to opisać .Opisz dokładnie swoje objawy .
- Oli
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 20:00
- Skąd jesteś: Wolsztyn (Berzyna)
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: VW Lupo 3L
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
U mnie samochód odpalał jak mu się podobało. Normalnie zapalał od półobrotu, a czasami kręcił, kręcił i np. za 5 lub 8 podejściem odpalił. Podjechałem gdzieś i nagle odpalił normalnie, tak na zmianę. Fakt, że dodatkowym objawem zaczął być słabnący akumulator.
Wszystko jest względne
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 170000
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
[url][/url]
Czy w prawy przednim słupku czy w lewym już tam byłem i wszystko zostało wypięte, przewody od tylnych nie zamykających się drzwi do panelu bocznego prawego są w całości wpinane są kostkę tylko gdzie one idą dalej .Dziś rozbierałem trochę paneli aby się dostać do kabli , masy są w porządku czy te łączone do nadwozia czy te wpinane w kostki .Panele Boczne w środku już były badane .W zeszłym roku wymieniłem całą skrzynkę bezpieczników w środku, była w kiepskim stanie i było widać ślady wilgoci .Problemem jest wiązka i po niej schodząca wilgoć .
Co do problemów z napędem o którym pisałem ,na tą chwilę rozwiązałem ten problem rozbierając przełącznik napędów .Czas pokaże czy to był ten problem .
EDIT
Akumulator Topli mam nowy ,no zobaczę z tym rozrusznikiem może ma duży pobór prądu? dzięki za podpowiedź .
Marek pisze:Już nic nie kupuj , sprawdź zasilenia tak jak pisał Dioda , sprawdź kostki pod skrzynką bezpiecznikową w komorze silnika i zwróć uwagę czy obrotomierz pokazuje obroty w momencie kiedy nie chce zapalić . Jeszcze jak możesz to sprawdź kostki przy prawym przednim słupku czy nie zaśniedziały od wilgoci .
Czy w prawy przednim słupku czy w lewym już tam byłem i wszystko zostało wypięte, przewody od tylnych nie zamykających się drzwi do panelu bocznego prawego są w całości wpinane są kostkę tylko gdzie one idą dalej .Dziś rozbierałem trochę paneli aby się dostać do kabli , masy są w porządku czy te łączone do nadwozia czy te wpinane w kostki .Panele Boczne w środku już były badane .W zeszłym roku wymieniłem całą skrzynkę bezpieczników w środku, była w kiepskim stanie i było widać ślady wilgoci .Problemem jest wiązka i po niej schodząca wilgoć .
Co do problemów z napędem o którym pisałem ,na tą chwilę rozwiązałem ten problem rozbierając przełącznik napędów .Czas pokaże czy to był ten problem .
EDIT
Oli pisze:U mnie samochód odpalał jak mu się podobało. Normalnie zapalał od półobrotu, a czasami kręcił, kręcił i np. za 5 lub 8 podejściem odpalił. Podjechałem gdzieś i nagle odpalił normalnie, tak na zmianę. Fakt, że dodatkowym objawem zaczął być słabnący akumulator.
Akumulator Topli mam nowy ,no zobaczę z tym rozrusznikiem może ma duży pobór prądu? dzięki za podpowiedź .
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 23 września 2019, 19:18 przez xedos19721972, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe odpalanie
W prawym słupku na dole za plastikową osłoną , gdzie już byłeś bo nie zrozumiałem .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości