Test przelewowy - nie odpala na ciepłym

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Test przelewowy - nie odpala na ciepłym

#1 Postautor: Andrzej » piątek, 15 listopada 2019, 14:02

Auto nagle zaczęło się dziwnie zachowywać .
Na zimnym pali , po rozgrzaniu nie chce.
Trzeba odczekać aż ostygnie i dopiero odpala .
W związku z tym i ogólna utrata mocy postanowiłem zrobić test przelewowy.
Jedno zdjęcie było robione co minutę.
Jaka diagnoza?
Załączniki
6.jpg
6.jpg (63.35 KiB) Przejrzano 1826 razy
5.jpg
5.jpg (68.57 KiB) Przejrzano 1826 razy
4.jpg
4.jpg (81.49 KiB) Przejrzano 1826 razy
3.jpg
3.jpg (55.85 KiB) Przejrzano 1826 razy
2.jpg
2.jpg (68.66 KiB) Przejrzano 1826 razy
1.jpg
1.jpg (57.09 KiB) Przejrzano 1826 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - interpretacja

#2 Postautor: Szelma » piątek, 15 listopada 2019, 14:58

U mnie po 4min. było; 40ml. 40ml. 30ml. 48ml.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - interpretacja

#3 Postautor: vokal » sobota, 16 listopada 2019, 14:19

Widać, że wszystkie zawory przelewowe są tak samo zużyte.
Jakiegoś szaleństwa w ucieczce paliwa nie ma.
Spadek mocy pokazałby raczej duży wypływ z jednego zaworu, albo i nie, bo wina może leżeć po stronie iglicy i zły rozprysk paliwa do cylindra.
Jednak raczej wg tego co widać szukałby przyczyny po stronie powietrza.

A jak z kopceniem? Wzrosło, czy się nie zmieniło?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - interpretacja

#4 Postautor: Andrzej » sobota, 16 listopada 2019, 15:39

Nie ma wogóle kopcenia.
Najgorsze jest to , że nie ma konkretnej usterki , którą można by zdjagnozować .
Stały się na raz dwie rzeczy .
Nagle , z dnia na dzień zaczął dłużej kręcić rozrusznikiem aby zapalić . Nie raz, jak zawsze tylko cztery obroty i dopiero zapalał . Wymieniony rozrusznik , bez zmian , wymieniony akumulator , bez zmian. Drugi objaw to na ciepłym przestał się uruchamiać . Pojadę gdzieś w trasę , silnik się nagrzeje , zgaszę auto i nie chce zapalić . Muszę odczekać , niekiedy pół godziny aż temperatura zejdzie do 80 st.C i odpala .
Jak się wie , że tak się dzieje to nie ma problemu , ale mimo wszystko szukam rozwiązania tego problemu.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - interpretacja

#5 Postautor: visitor » sobota, 16 listopada 2019, 16:21

W moim poprzednim Sorento podobne objawy dawał zawór przeciążeniowy listwy CRD.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - interpretacja

#6 Postautor: Andrzej » sobota, 16 listopada 2019, 16:27

Ten z boku ? Nie ten górny od ciśnienia ?
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - interpretacja

#7 Postautor: visitor » sobota, 16 listopada 2019, 16:53

Jeżeli dobrze pamiętam to tak. W Grobicach go podpiłowali i miała to być prowizorka a hulało do końca.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - interpretacja

#8 Postautor: vokal » niedziela, 17 listopada 2019, 08:31

Problemy z odpalaniem po zagrzaniu najczęściej powoduje czujnik wału CKPS.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - interpretacja

#9 Postautor: Marek » niedziela, 17 listopada 2019, 13:02

Lub wałka rozrządu :) , ale w tym przypadku było tak jak pisze Visitor.
U Andrzeja test przelewowy wykonany był na zupełnie zimnym silniku , moim zdaniem wtryski leją . Na gorącym wynik będzie jeszcze gorszy.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - interpretacja

#10 Postautor: Andrzej » środa, 23 września 2020, 20:20

Jest już coraz gorzej . Wczoraj jadąc S8 , w korku poczułem nagle , że auto straciło moc. Pedał gazu w podłogę a auto toczy się 5 km/h i chmura czarnego dymu z tyłu .
Sprawdziłem temperaturę , 92 stopnie . Odczekalem 20 minut , temperatura spadła do 86 i auto normalnie odpaliło . Przejechałem kilkanaście kilometrów i znowu stanąłem w korku i znowu to się stało . Znów po odczekaniu 20 minut , uruchomił się normalnie i dojechałem do domu. Dzisiaj rano pojechałem do warsztatu na test wtryskiwaczy , bo taka była diagnoza , że to może one są winne. Po podłączeniu komputera wszystkie parametry ciśnienia na pompie , listwie common-rail i wytryskach były wzorcowe.
Po wyjęciu wtrysków zostały one przebadane na stole diagnostycznym najpierw zimne , później ciepłe . Nie znaleziono w nich usterek . Całość została złożona z powrotem i pojechałem do domu. Długo rozmawiałem z mechanikiem próbując rozgryźć jakiś ten problem i powiedział mi , że mogą być dwie przyczyny . Albo zawór zwrotny , który jest u nas na pompie wtryskowej , albo listwa common- rail . Ja jeszcze myślę o czujniku ciśnienia z boku listwy , mam nawet zapasowy ale nie mogę go odkręcić . Klucz udarowy nie mieści się , innym nawet nie drgnie. Dziwny jeszcze był ten dym podczas gaśnięcia . Podobno to może być zawór EGR . Muszę teraz szybko coś wykombinować co robić . Auto niby jeździ , nie ma już takich upałów ale musze znaleźć jakieś rozwiązanie . Ktoś coś poradzi ?
Muszę zlokalizować ten czujnik wału , o którym pisze Vokal.
Zaraz się wezmę za kupowanie na allegro tych wszystkich rzeczy i będę podmieniał . Czujniki , listwę , czujnik pompy . Może w końcu na coś trafię .
Załączniki
IMG_20200922_125311~01.jpg
IMG_20200922_125311~01.jpg (285.18 KiB) Przejrzano 829 razy
IMG_20200923_133219~01.jpg
IMG_20200923_133219~01.jpg (207.32 KiB) Przejrzano 829 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - nie odpala na ciepłym

#11 Postautor: Szelma » środa, 23 września 2020, 20:28

Zaslepic EGR na próbę? :hmm:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - nie odpala na ciepłym

#12 Postautor: Marek » środa, 23 września 2020, 20:36

Szkoda że nie zdiagnozowali Egr. U Ciebie występuje to na gorącym silniku i to też nie zawsze. Ja na próbę bym go zaślepił. Można to zrobić w prosty sposób, zaślepiając króciec przy jedynce na rysunku .Czujnik wału jest na obudowie koła zamachowego na skrzyni 3 na rysunku. A zawór na listwie ma rurkę na dole można ja zdjąć i nie powinno ciec paliwo.
Załączniki
2839011.png
2839011.png (63.51 KiB) Przejrzano 813 razy
28285A11.png
28285A11.png (74.88 KiB) Przejrzano 818 razy

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - nie odpala na ciepłym

#13 Postautor: Andrzej » czwartek, 24 września 2020, 22:51

Udało się w końcu wymienić ten zawór .
Pomogły klucze Yato i jedna z nasadek cardana , których nigdy nie używałem.
Po wymianie zaworu mam wrażenie , że jeszcze dłużej kręci , jakieś 5 obrotów , ale zapala . Zrobiłem 40 km żeby go nagrzać i tak samo pali od razu po jeździe jak i niezbyt ciepły . Mógłbym to przeżyć gdybym wiedział że zawsze tak będzie , ale nie ma już takich upałów i efekt dymu z rury może do następnego lata nie wystąpić. Jutro założę inny zawór , trzeci i sprawdzę czy jest w ogóle jakąś różnica .
Co do samej jazdy to mam wrażenie , że auto się lepiej zbiera , ale to może być efekt wyczyszczenia wtrysków .
Gdybym jeszcze uporał się z tym długim kręceniem rozrusznika to już byłoby znośnie. To stało się jednego dnia. Poprzedniego było dobrze , palił na dotyk , max pół obrotu. Następnego dnia rano już trzeba było zrobic trzy ,cztery obroty . Wymieniłem rozrusznik, akumulator , wyczyściłem wtryski i teraz ten czujnik. Jutro postaram się zrobić coś nowego . Albo zaślepię zawór EGR albo pojadę na wymianę intercoolera , bo poci się z jednej strony.
Załączniki
IMG_20200923_141411~01.jpg
IMG_20200923_141411~01.jpg (130.84 KiB) Przejrzano 755 razy
IMG_20200924_122527~01~01.jpg
IMG_20200924_122527~01~01.jpg (67.34 KiB) Przejrzano 755 razy
IMG_20200924_122545~01.jpg
IMG_20200924_122545~01.jpg (102.26 KiB) Przejrzano 755 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Magcx64
To ja
To ja
Posty: 354
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
Skąd jesteś: Policzna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 295000
Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - nie odpala na ciepłym

#14 Postautor: Magcx64 » piątek, 25 września 2020, 00:24

ten zawór sie go bez problemu zdiagnozowac i zregenrować robilem to wiele razy.to zawor szokowy jak cisnienie na listwie przekroczy zadana krytyczna wartosc przepuszcza paliwo w przelew. aby naprawic nalezy odgiac trzy przetłoczenia i wyjac górną czesć nastepnie sreżyne i tłoczek na który nakładamy pastę polerską i wkrętarką za tłoczek odrobine oleju na boki i docieramy... składamy do kupy i gitara

Magcx64
To ja
To ja
Posty: 354
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
Skąd jesteś: Policzna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 295000
Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Test przelewowy - nie odpala na ciepłym

#15 Postautor: Magcx64 » piątek, 25 września 2020, 00:27

jesli ten zawor przesuczcza w czasie pracy jest uszkodzony i wystarczy go zregerowac albo wymienic


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości