Test przelewowy - nie odpala na ciepłym
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Test przelewowy - nie odpala na ciepłym
Auto nagle zaczęło się dziwnie zachowywać .
Na zimnym pali , po rozgrzaniu nie chce.
Trzeba odczekać aż ostygnie i dopiero odpala .
W związku z tym i ogólna utrata mocy postanowiłem zrobić test przelewowy.
Jedno zdjęcie było robione co minutę.
Jaka diagnoza?
Na zimnym pali , po rozgrzaniu nie chce.
Trzeba odczekać aż ostygnie i dopiero odpala .
W związku z tym i ogólna utrata mocy postanowiłem zrobić test przelewowy.
Jedno zdjęcie było robione co minutę.
Jaka diagnoza?
- Załączniki
-
- 6.jpg (63.35 KiB) Przejrzano 1827 razy
-
- 5.jpg (68.57 KiB) Przejrzano 1827 razy
-
- 4.jpg (81.49 KiB) Przejrzano 1827 razy
-
- 3.jpg (55.85 KiB) Przejrzano 1827 razy
-
- 2.jpg (68.66 KiB) Przejrzano 1827 razy
-
- 1.jpg (57.09 KiB) Przejrzano 1827 razy
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - interpretacja
Widać, że wszystkie zawory przelewowe są tak samo zużyte.
Jakiegoś szaleństwa w ucieczce paliwa nie ma.
Spadek mocy pokazałby raczej duży wypływ z jednego zaworu, albo i nie, bo wina może leżeć po stronie iglicy i zły rozprysk paliwa do cylindra.
Jednak raczej wg tego co widać szukałby przyczyny po stronie powietrza.
A jak z kopceniem? Wzrosło, czy się nie zmieniło?
Jakiegoś szaleństwa w ucieczce paliwa nie ma.
Spadek mocy pokazałby raczej duży wypływ z jednego zaworu, albo i nie, bo wina może leżeć po stronie iglicy i zły rozprysk paliwa do cylindra.
Jednak raczej wg tego co widać szukałby przyczyny po stronie powietrza.
A jak z kopceniem? Wzrosło, czy się nie zmieniło?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - interpretacja
Nie ma wogóle kopcenia.
Najgorsze jest to , że nie ma konkretnej usterki , którą można by zdjagnozować .
Stały się na raz dwie rzeczy .
Nagle , z dnia na dzień zaczął dłużej kręcić rozrusznikiem aby zapalić . Nie raz, jak zawsze tylko cztery obroty i dopiero zapalał . Wymieniony rozrusznik , bez zmian , wymieniony akumulator , bez zmian. Drugi objaw to na ciepłym przestał się uruchamiać . Pojadę gdzieś w trasę , silnik się nagrzeje , zgaszę auto i nie chce zapalić . Muszę odczekać , niekiedy pół godziny aż temperatura zejdzie do 80 st.C i odpala .
Jak się wie , że tak się dzieje to nie ma problemu , ale mimo wszystko szukam rozwiązania tego problemu.
Najgorsze jest to , że nie ma konkretnej usterki , którą można by zdjagnozować .
Stały się na raz dwie rzeczy .
Nagle , z dnia na dzień zaczął dłużej kręcić rozrusznikiem aby zapalić . Nie raz, jak zawsze tylko cztery obroty i dopiero zapalał . Wymieniony rozrusznik , bez zmian , wymieniony akumulator , bez zmian. Drugi objaw to na ciepłym przestał się uruchamiać . Pojadę gdzieś w trasę , silnik się nagrzeje , zgaszę auto i nie chce zapalić . Muszę odczekać , niekiedy pół godziny aż temperatura zejdzie do 80 st.C i odpala .
Jak się wie , że tak się dzieje to nie ma problemu , ale mimo wszystko szukam rozwiązania tego problemu.
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2347
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - interpretacja
W moim poprzednim Sorento podobne objawy dawał zawór przeciążeniowy listwy CRD.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2347
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - interpretacja
Jeżeli dobrze pamiętam to tak. W Grobicach go podpiłowali i miała to być prowizorka a hulało do końca.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - interpretacja
Problemy z odpalaniem po zagrzaniu najczęściej powoduje czujnik wału CKPS.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11380
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - interpretacja
Lub wałka rozrządu , ale w tym przypadku było tak jak pisze Visitor.
U Andrzeja test przelewowy wykonany był na zupełnie zimnym silniku , moim zdaniem wtryski leją . Na gorącym wynik będzie jeszcze gorszy.
U Andrzeja test przelewowy wykonany był na zupełnie zimnym silniku , moim zdaniem wtryski leją . Na gorącym wynik będzie jeszcze gorszy.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - interpretacja
Jest już coraz gorzej . Wczoraj jadąc S8 , w korku poczułem nagle , że auto straciło moc. Pedał gazu w podłogę a auto toczy się 5 km/h i chmura czarnego dymu z tyłu .
Sprawdziłem temperaturę , 92 stopnie . Odczekalem 20 minut , temperatura spadła do 86 i auto normalnie odpaliło . Przejechałem kilkanaście kilometrów i znowu stanąłem w korku i znowu to się stało . Znów po odczekaniu 20 minut , uruchomił się normalnie i dojechałem do domu. Dzisiaj rano pojechałem do warsztatu na test wtryskiwaczy , bo taka była diagnoza , że to może one są winne. Po podłączeniu komputera wszystkie parametry ciśnienia na pompie , listwie common-rail i wytryskach były wzorcowe.
Po wyjęciu wtrysków zostały one przebadane na stole diagnostycznym najpierw zimne , później ciepłe . Nie znaleziono w nich usterek . Całość została złożona z powrotem i pojechałem do domu. Długo rozmawiałem z mechanikiem próbując rozgryźć jakiś ten problem i powiedział mi , że mogą być dwie przyczyny . Albo zawór zwrotny , który jest u nas na pompie wtryskowej , albo listwa common- rail . Ja jeszcze myślę o czujniku ciśnienia z boku listwy , mam nawet zapasowy ale nie mogę go odkręcić . Klucz udarowy nie mieści się , innym nawet nie drgnie. Dziwny jeszcze był ten dym podczas gaśnięcia . Podobno to może być zawór EGR . Muszę teraz szybko coś wykombinować co robić . Auto niby jeździ , nie ma już takich upałów ale musze znaleźć jakieś rozwiązanie . Ktoś coś poradzi ?
Muszę zlokalizować ten czujnik wału , o którym pisze Vokal.
Zaraz się wezmę za kupowanie na allegro tych wszystkich rzeczy i będę podmieniał . Czujniki , listwę , czujnik pompy . Może w końcu na coś trafię .
Sprawdziłem temperaturę , 92 stopnie . Odczekalem 20 minut , temperatura spadła do 86 i auto normalnie odpaliło . Przejechałem kilkanaście kilometrów i znowu stanąłem w korku i znowu to się stało . Znów po odczekaniu 20 minut , uruchomił się normalnie i dojechałem do domu. Dzisiaj rano pojechałem do warsztatu na test wtryskiwaczy , bo taka była diagnoza , że to może one są winne. Po podłączeniu komputera wszystkie parametry ciśnienia na pompie , listwie common-rail i wytryskach były wzorcowe.
Po wyjęciu wtrysków zostały one przebadane na stole diagnostycznym najpierw zimne , później ciepłe . Nie znaleziono w nich usterek . Całość została złożona z powrotem i pojechałem do domu. Długo rozmawiałem z mechanikiem próbując rozgryźć jakiś ten problem i powiedział mi , że mogą być dwie przyczyny . Albo zawór zwrotny , który jest u nas na pompie wtryskowej , albo listwa common- rail . Ja jeszcze myślę o czujniku ciśnienia z boku listwy , mam nawet zapasowy ale nie mogę go odkręcić . Klucz udarowy nie mieści się , innym nawet nie drgnie. Dziwny jeszcze był ten dym podczas gaśnięcia . Podobno to może być zawór EGR . Muszę teraz szybko coś wykombinować co robić . Auto niby jeździ , nie ma już takich upałów ale musze znaleźć jakieś rozwiązanie . Ktoś coś poradzi ?
Muszę zlokalizować ten czujnik wału , o którym pisze Vokal.
Zaraz się wezmę za kupowanie na allegro tych wszystkich rzeczy i będę podmieniał . Czujniki , listwę , czujnik pompy . Może w końcu na coś trafię .
- Załączniki
-
- IMG_20200922_125311~01.jpg (285.18 KiB) Przejrzano 830 razy
-
- IMG_20200923_133219~01.jpg (207.32 KiB) Przejrzano 830 razy
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11380
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - nie odpala na ciepłym
Szkoda że nie zdiagnozowali Egr. U Ciebie występuje to na gorącym silniku i to też nie zawsze. Ja na próbę bym go zaślepił. Można to zrobić w prosty sposób, zaślepiając króciec przy jedynce na rysunku .Czujnik wału jest na obudowie koła zamachowego na skrzyni 3 na rysunku. A zawór na listwie ma rurkę na dole można ja zdjąć i nie powinno ciec paliwo.
- Załączniki
-
- 2839011.png (63.51 KiB) Przejrzano 814 razy
-
- 28285A11.png (74.88 KiB) Przejrzano 819 razy
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - nie odpala na ciepłym
Udało się w końcu wymienić ten zawór .
Pomogły klucze Yato i jedna z nasadek cardana , których nigdy nie używałem.
Po wymianie zaworu mam wrażenie , że jeszcze dłużej kręci , jakieś 5 obrotów , ale zapala . Zrobiłem 40 km żeby go nagrzać i tak samo pali od razu po jeździe jak i niezbyt ciepły . Mógłbym to przeżyć gdybym wiedział że zawsze tak będzie , ale nie ma już takich upałów i efekt dymu z rury może do następnego lata nie wystąpić. Jutro założę inny zawór , trzeci i sprawdzę czy jest w ogóle jakąś różnica .
Co do samej jazdy to mam wrażenie , że auto się lepiej zbiera , ale to może być efekt wyczyszczenia wtrysków .
Gdybym jeszcze uporał się z tym długim kręceniem rozrusznika to już byłoby znośnie. To stało się jednego dnia. Poprzedniego było dobrze , palił na dotyk , max pół obrotu. Następnego dnia rano już trzeba było zrobic trzy ,cztery obroty . Wymieniłem rozrusznik, akumulator , wyczyściłem wtryski i teraz ten czujnik. Jutro postaram się zrobić coś nowego . Albo zaślepię zawór EGR albo pojadę na wymianę intercoolera , bo poci się z jednej strony.
Pomogły klucze Yato i jedna z nasadek cardana , których nigdy nie używałem.
Po wymianie zaworu mam wrażenie , że jeszcze dłużej kręci , jakieś 5 obrotów , ale zapala . Zrobiłem 40 km żeby go nagrzać i tak samo pali od razu po jeździe jak i niezbyt ciepły . Mógłbym to przeżyć gdybym wiedział że zawsze tak będzie , ale nie ma już takich upałów i efekt dymu z rury może do następnego lata nie wystąpić. Jutro założę inny zawór , trzeci i sprawdzę czy jest w ogóle jakąś różnica .
Co do samej jazdy to mam wrażenie , że auto się lepiej zbiera , ale to może być efekt wyczyszczenia wtrysków .
Gdybym jeszcze uporał się z tym długim kręceniem rozrusznika to już byłoby znośnie. To stało się jednego dnia. Poprzedniego było dobrze , palił na dotyk , max pół obrotu. Następnego dnia rano już trzeba było zrobic trzy ,cztery obroty . Wymieniłem rozrusznik, akumulator , wyczyściłem wtryski i teraz ten czujnik. Jutro postaram się zrobić coś nowego . Albo zaślepię zawór EGR albo pojadę na wymianę intercoolera , bo poci się z jednej strony.
- Załączniki
-
- IMG_20200923_141411~01.jpg (130.84 KiB) Przejrzano 756 razy
-
- IMG_20200924_122527~01~01.jpg (67.34 KiB) Przejrzano 756 razy
-
- IMG_20200924_122545~01.jpg (102.26 KiB) Przejrzano 756 razy
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - nie odpala na ciepłym
ten zawór sie go bez problemu zdiagnozowac i zregenrować robilem to wiele razy.to zawor szokowy jak cisnienie na listwie przekroczy zadana krytyczna wartosc przepuszcza paliwo w przelew. aby naprawic nalezy odgiac trzy przetłoczenia i wyjac górną czesć nastepnie sreżyne i tłoczek na który nakładamy pastę polerską i wkrętarką za tłoczek odrobine oleju na boki i docieramy... składamy do kupy i gitara
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Test przelewowy - nie odpala na ciepłym
jesli ten zawor przesuczcza w czasie pracy jest uszkodzony i wystarczy go zregerowac albo wymienic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości