Urwany Pasek PK

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
marekgrabarz
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: środa, 23 sierpnia 2017, 23:49
Skąd jesteś: CHEŁM
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2004
Przebieg (km.): 190000
Kontaktowanie:

Urwany Pasek PK

#1 Postautor: marekgrabarz » środa, 4 grudnia 2019, 21:59

:help: Witam koleżanki i kolegów :help: .potrzebuje waszej pomocy urwał mi się w moim czołgu pasek, motor 2.5 140KM może posiadacie jakieś informacje ,jak sie zabrać do wymiany takiego paska co jeszcze wymienić i na co zwrócić uwagę przy wymianie ,za każdą pomoc będę wdzięczny....Pozdrawiam
Na górę

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#2 Postautor: Marek » środa, 4 grudnia 2019, 22:39

Pytasz się na co zwrócić uwagę, na cały napęd paska , czyli wszystkie rolki , koło pasowe alternatora , napinacz paska i łożysko sprężarki klimy . Tylko mam pytanie . Urwał się bo był wypracowany i stary czy z innego powodu ?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#3 Postautor: Andrzej » czwartek, 5 grudnia 2019, 09:12

Jeśli był stary i się urwał , to zaniedbanie .
Na pasku widać jak się strzępi ze starości .
Jeśli urwał się , bo któraś rolka stanęła , to masz jeszcze naprawę na głowie .
Teraz jak nie ma paska to możesz spróbować każdą rolką zakręcić .
Ogólnie to dziwne, bo patrząc na pasek to wygląda na niezniszczalny .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#4 Postautor: Sajmon27 » czwartek, 5 grudnia 2019, 10:17

Tak jak napisał Andrzej sprawdź wszystkie rolki i koła zamachowe, bo prawdopodobnie któraś ma luz na łożysku lub łożysko zatarte dlatego pasek został uszkodzony. Mój poprzednik miał takie problemy jak mu się zacierało łożysko na kole zamachowym sprężarki klimatyzacji.
Ostatnio zmieniony czwartek, 5 grudnia 2019, 11:59 przez Sajmon27, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

marekgrabarz
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: środa, 23 sierpnia 2017, 23:49
Skąd jesteś: CHEŁM
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2004
Przebieg (km.): 190000
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#5 Postautor: marekgrabarz » czwartek, 5 grudnia 2019, 11:53

Witam już opisuję cały problem ,a więc pasek był OK ,ale koło alternatora się rozleciało i zrobiło swoje ,po sprawdzeniu rolek jedna ma luz druga wytarta ciut od paska ,ale poradzono mi aby wymienić te dwie i cały napinacz .Części już zamówione :kwink: Bardzo dziękuje za wszelką pomoc :beer: ...

Jeszcze się tylko zapytam czy przy wymianie trzeba np.wyjąć chłodnice ,a może macie jakiś patent aby to było w miarę miła i przyjemna wymiana .Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#6 Postautor: Andrzej » czwartek, 5 grudnia 2019, 11:59

Nic nie trzeba wyciągać . Na wszelki wypadek wymień wszystkie rolki .
Ja wymieniłem dwie, bo jedna wydawała się dobra a za miesiąc zaczęła szumieć i musiałem jechać jeszcze raz na wymianę .

IMG_20180420_103403~01~01.jpg
IMG_20180420_103403~01~01.jpg (95.36 KiB) Przejrzano 1113 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#7 Postautor: Sajmon27 » czwartek, 5 grudnia 2019, 12:04

Zakręć i posłuchaj czy koła od pompy wspomagania i klimatyzacji nie mają bicia i czy łożysk nie słychać.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#8 Postautor: Bodzion » czwartek, 5 grudnia 2019, 15:07

Sajmon27 pisze:... łożysko na kole zamachowym sprężarki klimatyzacji.

Taka mała uwaga :tam nie ma koła zamachowego.
Tak jest po prostu koło pasowe.
Koło zamachowe to coś zupełnie innego i zupełnie inną spełnia funkcję niż odbieranie napędu od paska wielorowkowego jak w przypadku sprężarki klimatyzacji.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#9 Postautor: Marek » czwartek, 5 grudnia 2019, 16:07

Sam pasek można wymienić od góry odciągając napinacz . Ale w tym wypadku i tak będziesz musiał zdjąć alternator, ponieważ nie odkręcisz koła pasowego i dojście do niektórych rolek jest tylko od dołu .

sebol13
moja ranga
moja ranga
Posty: 132
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 11 lutego 2018, 09:16
Skąd jesteś: Zbąszynek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Opel Ve tra b
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#10 Postautor: sebol13 » piątek, 6 grudnia 2019, 16:23

Ja tam odkręciłem wentylator i wszystko zrobiłem od góry :happy2: łącznie z wymianą łożysk na rolkak to ok 1,5 godz roboty i jeden browar :beer:

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1540
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#11 Postautor: angelus210 » piątek, 6 grudnia 2019, 18:17

Ja wymieniłem tak samo. :)
:happy1: USEL inside :happy1:

marekgrabarz
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: środa, 23 sierpnia 2017, 23:49
Skąd jesteś: CHEŁM
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2004
Przebieg (km.): 190000
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#12 Postautor: marekgrabarz » sobota, 7 grudnia 2019, 17:19

Witam już po zabiegu ,alternator naprawiony rolki i napinacz wymienione ,zrobiłem tak jak kolega sebol13 pisał czyli wszystko od góry, poszło bez problemu :happy2: .Dla tych co nie za bardzo wtajemniczeni ,idą 3 rolki i napinacz z rolką ....Dziękuję bardzo za pomoc Pozdrawiam Marek. :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#13 Postautor: Marek » sobota, 7 grudnia 2019, 18:54

Rolkę na napinaczu a dokładniej łożysko można wymienić samo , dotyczy to wszystkich rolek, chyba że są zniszczone .

Awatar użytkownika
BubuJogi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: środa, 12 października 2016, 10:36
Skąd jesteś: Lublin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136
Inny Samochód: Subaru Justy
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#14 Postautor: BubuJogi » wtorek, 31 grudnia 2019, 12:59

Hej.
Wszystkiego Najlepszego na Nowy Rok.

I takie pytanko gdzie jest śrubka od napinania tego paska? Da radę go naciągnąć od góry czy trzeba jednak odkręcać osłonę podwozia?

Pozdrawiam.

BJ

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Urwany Pasek PK

#15 Postautor: dawtow » wtorek, 31 grudnia 2019, 13:06

Robiłem od góry :) dawno to było chyba imbus :)


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości