Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#1 Postautor: niki00 » sobota, 13 czerwca 2020, 22:42

Przepraszam, że tak rzadko zaglądam na forum ale autk wredne rzadko się psuje. No i zaczyna właśnie... Jak do całkiem niedawna Kijana 2,5 CRDI 2004 odpalała od strzała, zawsze i wszędzie. Ale ostatnio trzeba dłużej podkręcić. Jak jest gorąco kręcenie trwa najdłużej. Jest jakby coraz gorzej. Temat ze zbiornikiem paliwa, w miarę ogarnięty, czyszczę regularnie filtr w zbiorniku, i przynajmniej raz w roku jak nie częściej wymieniam filtr paliwa.
Co zaobserwowałem:
1) Od ponad roku nie dociągam do rezerwy bo zdarzyło mu się zgasnąć przy obciążeniu tuż przed poziomem rezerwy, po zatankowaniu nie było problemu.
2) Gdy było mniej paliwa, potrafił z trudem odpalić
3) Raz postawiłem go na górce (zbiornik niżej, silnik wyżej) i nie chciał zapalić mimo, że paliwa nie miałem mało. Podpompowałem pompką (była miękka ale przy pompowaniu stwardniała) i po tym zapalił
4) Rok temu stary elektryk naprawiał rozrusznik bo zawieszał się, ale... możliwe, że nie wymienił tulejek, powiedział, że były suche, a ja głupi nie dopytałem czy wymienił tulejki czy tylko posmarował. Dałem do innego elektryka, stwierdził, że na jego ucho dobrze kręci, no może minimalnie rzęzi.
5) Zimny może nie pali jak kiedyś od strzała ale akceptowalnie, a teraz jak ciepły to ma się wrażenie, że kręcenie trwa lata.
Co myślicie? Ps przebieg na pewno większy niz 200 koła. Realnie ile nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#2 Postautor: Marek » niedziela, 14 czerwca 2020, 00:38

Sprawdź ciśnienie rozruchowe paliwa oraz zrób próbę przelewową wtrysków. Tylko na rozgrzanym silniku.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#3 Postautor: tabast » niedziela, 14 czerwca 2020, 09:48

P_20181218_204323.jpg
P_20181218_204323.jpg (150.14 KiB) Przejrzano 1616 razy


Napisałeś, że z trudem dojeżdżasz do rezerwy pomimo czyszczenia filtra. Ja podejrzewam, że może się zapowietrzać układ przy górnym oringu, nie widocznym dobrze na zdjęciu. Może też warto to sprawdzić.
No niestety, ciężkie odpalanie na ciepłym silniku wróży chyba problem z wtryskiwaczami. :kwink:

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#4 Postautor: niki00 » niedziela, 14 czerwca 2020, 10:58

O ile dobrze pamiętam, górny oring jest w okolicach mocowania rury zasysającej?
Jest w mojej okolicy pewien gość, miejscowość Jezierzany. Zna się i uczciwy jest, znajomi wpakowali w kijanke strasznie dużo kasy i nikt nie wiedział co jej dolega. Ten ziomek rozwiązał problem w jeden dzień. Niemalże od razu wiedział co jest. Jakiś zawór mieli w pompie ,,rozsypany". Ale u mnie nie musi byc to samo. Kurde, wtryski. Zawsze jak wakacje idą to się robią cyrki z wydatkami, a to kota potrąconego się znajdzie bezpańskiego na ulicy dzień przed wyjazdem, a to psu cis z okism... dzień przed wyjazdem. A to wtryski pewnie wyjdą... dzień przed...

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#5 Postautor: tabast » niedziela, 14 czerwca 2020, 11:40

Proponuje zainwestować w interfejs vag kkl (do przedlifta) i emulatorem Cascade sprawdzić ciśnienie na pompie Cr i korekty wtryskiwaczy. Do testu przelewowego najłatwiej chyba jest kupić używaną wiązkę wężyków przelewowych i samemu zmajstrować sobie tester . W miarę prosta czynność.
Z tym oringiem to zakładam, że twój filtr w baku był wielokrotnie rozbierany i składany i może zasysać lewe powietrze. Jak słup paliwa w tej rurce opada to ilość zasysanego powietrza wzrasta. Może też być tak, że pływak daje ci błędne wskazania i jeździsz na oparach a myślisz że masz trochę ponad rezerwę.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#6 Postautor: Marek » niedziela, 14 czerwca 2020, 11:54

Nie muszą być wtryski, może zawór przelewowy na listwie.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#7 Postautor: tabast » niedziela, 14 czerwca 2020, 12:00

niki00 pisze:Zawsze jak wakacje idą to się robią cyrki z wydatkami, a to kota potrąconego się znajdzie bezpańskiego na ulicy dzień przed wyjazdem, a to psu cis z okism... dzień przed wyjazdem. A to wtryski pewnie wyjdą... dzień przed...

U mnie na tydzień przed wyjazdem 700km w jedną stronę zaczął grzechotać rozrząd i mało tego, tylna felga robi się gorąca po 50 km :friends:

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#8 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 14 czerwca 2020, 12:55

Niki sprawdź przewód paliwowy z baku, tam jest fragment stalowy, który gnije. Całą zabawę opisywał Bodzion w swoim Sorento.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#9 Postautor: Marek » niedziela, 14 czerwca 2020, 13:21

Faktycznie, możesz sprawdzić wstawiając przezroczystą rurkę obok filtru , czy nie lecą bąbelki powietrza z paliwem.

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#10 Postautor: niki00 » poniedziałek, 15 czerwca 2020, 15:02

Macie może wymiary tegi oringu? Zacznę od najprostrzej rzeczy, choć nue sądzę bym tu poprawił odpalanie na ciepłym. Dziś żonka napisała smsa, że na ciepłym jej nie odpalił, dopiero z trudem po podpompowaniu pompką. Na domiar złego heble się kończą i odpowietrzników nie idzie ruszyć. Ale mam jiz heble i odpowietrzniki, czekają z płynem na wymianę. Tylko do warsztatu dojechać trzeba...

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#11 Postautor: tabast » poniedziałek, 15 czerwca 2020, 15:55

Jeśli to wina zapowietrzania to cały układ masz do sprawdzenia.
A najprostszą rzeczą do sprawdzenia jest podpompowanie pompką i odkręcenie trochę odpowietrznika na filtrze paliwa. Czynność powtórzyć kilkukrotnie aż przestanie lecieć powietrze i będzie ciekło samo paliwo.
Odpowietrznik odkręcamy przy wciśniętej pompce. Zakręcamy odpowietrznik i zwalniamy pompkę. I tak do skutku.

Sprawdź także czy Aku masz sprawny i rozrusznik dobrze kręci.
Jeśli musisz to wszystko mieć na już przed wyjazdem to lepiej znajdź warsztat i sam nie rozbieraj połowy układu bo możesz nie zdążyć.
:kwink:

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#12 Postautor: niki00 » poniedziałek, 15 czerwca 2020, 21:56

Nagrałem krótki filmik z odpalania, moze nie na zimno ale i też nie na gorąco. Jak w Waszej ocenie, moze to być akumulator/rozrusznik? Odpowietrzałem przed chwilą jak w poście powyżej i nie widać by dmuchało ze śruby powietrzem. Choć kiedyś mechanik doradził by odpowietrzać zdejmując przewód bo ta śrubka lubi gwint uszkodzić zwłaszcza na ciepło.
https://youtu.be/zxXZr7ONc3k

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11392
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#13 Postautor: Marek » poniedziałek, 15 czerwca 2020, 22:23

Kręci normalnie, tylko zapala troszkę później niż mój.

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1540
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#14 Postautor: angelus210 » poniedziałek, 15 czerwca 2020, 22:43

A robiłeś test przelewowy?
:happy1: USEL inside :happy1:

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".

#15 Postautor: tabast » wtorek, 16 czerwca 2020, 09:02

Nie wiem czy chcesz to usłyszeć. :kwink: U mnie także tak trochę dłużej kręcił kiedyś. Lecz przy okazji małego remontu, oddałem głowicę do zrobienia szczelności. I teraz silnik się uruchamia jak nowy.

Poniżej link do filmu z problemem zapowietrzania układu.

https://youtu.be/5ayHDaer9DU

Test przelewowy "home made "

https://youtu.be/kxLGWajJDwc


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości