Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Moderator: Moderator
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Przepraszam, że tak rzadko zaglądam na forum ale autk wredne rzadko się psuje. No i zaczyna właśnie... Jak do całkiem niedawna Kijana 2,5 CRDI 2004 odpalała od strzała, zawsze i wszędzie. Ale ostatnio trzeba dłużej podkręcić. Jak jest gorąco kręcenie trwa najdłużej. Jest jakby coraz gorzej. Temat ze zbiornikiem paliwa, w miarę ogarnięty, czyszczę regularnie filtr w zbiorniku, i przynajmniej raz w roku jak nie częściej wymieniam filtr paliwa.
Co zaobserwowałem:
1) Od ponad roku nie dociągam do rezerwy bo zdarzyło mu się zgasnąć przy obciążeniu tuż przed poziomem rezerwy, po zatankowaniu nie było problemu.
2) Gdy było mniej paliwa, potrafił z trudem odpalić
3) Raz postawiłem go na górce (zbiornik niżej, silnik wyżej) i nie chciał zapalić mimo, że paliwa nie miałem mało. Podpompowałem pompką (była miękka ale przy pompowaniu stwardniała) i po tym zapalił
4) Rok temu stary elektryk naprawiał rozrusznik bo zawieszał się, ale... możliwe, że nie wymienił tulejek, powiedział, że były suche, a ja głupi nie dopytałem czy wymienił tulejki czy tylko posmarował. Dałem do innego elektryka, stwierdził, że na jego ucho dobrze kręci, no może minimalnie rzęzi.
5) Zimny może nie pali jak kiedyś od strzała ale akceptowalnie, a teraz jak ciepły to ma się wrażenie, że kręcenie trwa lata.
Co myślicie? Ps przebieg na pewno większy niz 200 koła. Realnie ile nie mam pojęcia.
Co zaobserwowałem:
1) Od ponad roku nie dociągam do rezerwy bo zdarzyło mu się zgasnąć przy obciążeniu tuż przed poziomem rezerwy, po zatankowaniu nie było problemu.
2) Gdy było mniej paliwa, potrafił z trudem odpalić
3) Raz postawiłem go na górce (zbiornik niżej, silnik wyżej) i nie chciał zapalić mimo, że paliwa nie miałem mało. Podpompowałem pompką (była miękka ale przy pompowaniu stwardniała) i po tym zapalił
4) Rok temu stary elektryk naprawiał rozrusznik bo zawieszał się, ale... możliwe, że nie wymienił tulejek, powiedział, że były suche, a ja głupi nie dopytałem czy wymienił tulejki czy tylko posmarował. Dałem do innego elektryka, stwierdził, że na jego ucho dobrze kręci, no może minimalnie rzęzi.
5) Zimny może nie pali jak kiedyś od strzała ale akceptowalnie, a teraz jak ciepły to ma się wrażenie, że kręcenie trwa lata.
Co myślicie? Ps przebieg na pewno większy niz 200 koła. Realnie ile nie mam pojęcia.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Sprawdź ciśnienie rozruchowe paliwa oraz zrób próbę przelewową wtrysków. Tylko na rozgrzanym silniku.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Napisałeś, że z trudem dojeżdżasz do rezerwy pomimo czyszczenia filtra. Ja podejrzewam, że może się zapowietrzać układ przy górnym oringu, nie widocznym dobrze na zdjęciu. Może też warto to sprawdzić.
No niestety, ciężkie odpalanie na ciepłym silniku wróży chyba problem z wtryskiwaczami.
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
O ile dobrze pamiętam, górny oring jest w okolicach mocowania rury zasysającej?
Jest w mojej okolicy pewien gość, miejscowość Jezierzany. Zna się i uczciwy jest, znajomi wpakowali w kijanke strasznie dużo kasy i nikt nie wiedział co jej dolega. Ten ziomek rozwiązał problem w jeden dzień. Niemalże od razu wiedział co jest. Jakiś zawór mieli w pompie ,,rozsypany". Ale u mnie nie musi byc to samo. Kurde, wtryski. Zawsze jak wakacje idą to się robią cyrki z wydatkami, a to kota potrąconego się znajdzie bezpańskiego na ulicy dzień przed wyjazdem, a to psu cis z okism... dzień przed wyjazdem. A to wtryski pewnie wyjdą... dzień przed...
Jest w mojej okolicy pewien gość, miejscowość Jezierzany. Zna się i uczciwy jest, znajomi wpakowali w kijanke strasznie dużo kasy i nikt nie wiedział co jej dolega. Ten ziomek rozwiązał problem w jeden dzień. Niemalże od razu wiedział co jest. Jakiś zawór mieli w pompie ,,rozsypany". Ale u mnie nie musi byc to samo. Kurde, wtryski. Zawsze jak wakacje idą to się robią cyrki z wydatkami, a to kota potrąconego się znajdzie bezpańskiego na ulicy dzień przed wyjazdem, a to psu cis z okism... dzień przed wyjazdem. A to wtryski pewnie wyjdą... dzień przed...
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Proponuje zainwestować w interfejs vag kkl (do przedlifta) i emulatorem Cascade sprawdzić ciśnienie na pompie Cr i korekty wtryskiwaczy. Do testu przelewowego najłatwiej chyba jest kupić używaną wiązkę wężyków przelewowych i samemu zmajstrować sobie tester . W miarę prosta czynność.
Z tym oringiem to zakładam, że twój filtr w baku był wielokrotnie rozbierany i składany i może zasysać lewe powietrze. Jak słup paliwa w tej rurce opada to ilość zasysanego powietrza wzrasta. Może też być tak, że pływak daje ci błędne wskazania i jeździsz na oparach a myślisz że masz trochę ponad rezerwę.
Z tym oringiem to zakładam, że twój filtr w baku był wielokrotnie rozbierany i składany i może zasysać lewe powietrze. Jak słup paliwa w tej rurce opada to ilość zasysanego powietrza wzrasta. Może też być tak, że pływak daje ci błędne wskazania i jeździsz na oparach a myślisz że masz trochę ponad rezerwę.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
niki00 pisze:Zawsze jak wakacje idą to się robią cyrki z wydatkami, a to kota potrąconego się znajdzie bezpańskiego na ulicy dzień przed wyjazdem, a to psu cis z okism... dzień przed wyjazdem. A to wtryski pewnie wyjdą... dzień przed...
U mnie na tydzień przed wyjazdem 700km w jedną stronę zaczął grzechotać rozrząd i mało tego, tylna felga robi się gorąca po 50 km
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Niki sprawdź przewód paliwowy z baku, tam jest fragment stalowy, który gnije. Całą zabawę opisywał Bodzion w swoim Sorento.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Faktycznie, możesz sprawdzić wstawiając przezroczystą rurkę obok filtru , czy nie lecą bąbelki powietrza z paliwem.
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Macie może wymiary tegi oringu? Zacznę od najprostrzej rzeczy, choć nue sądzę bym tu poprawił odpalanie na ciepłym. Dziś żonka napisała smsa, że na ciepłym jej nie odpalił, dopiero z trudem po podpompowaniu pompką. Na domiar złego heble się kończą i odpowietrzników nie idzie ruszyć. Ale mam jiz heble i odpowietrzniki, czekają z płynem na wymianę. Tylko do warsztatu dojechać trzeba...
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Jeśli to wina zapowietrzania to cały układ masz do sprawdzenia.
A najprostszą rzeczą do sprawdzenia jest podpompowanie pompką i odkręcenie trochę odpowietrznika na filtrze paliwa. Czynność powtórzyć kilkukrotnie aż przestanie lecieć powietrze i będzie ciekło samo paliwo.
Odpowietrznik odkręcamy przy wciśniętej pompce. Zakręcamy odpowietrznik i zwalniamy pompkę. I tak do skutku.
Sprawdź także czy Aku masz sprawny i rozrusznik dobrze kręci.
Jeśli musisz to wszystko mieć na już przed wyjazdem to lepiej znajdź warsztat i sam nie rozbieraj połowy układu bo możesz nie zdążyć.
A najprostszą rzeczą do sprawdzenia jest podpompowanie pompką i odkręcenie trochę odpowietrznika na filtrze paliwa. Czynność powtórzyć kilkukrotnie aż przestanie lecieć powietrze i będzie ciekło samo paliwo.
Odpowietrznik odkręcamy przy wciśniętej pompce. Zakręcamy odpowietrznik i zwalniamy pompkę. I tak do skutku.
Sprawdź także czy Aku masz sprawny i rozrusznik dobrze kręci.
Jeśli musisz to wszystko mieć na już przed wyjazdem to lepiej znajdź warsztat i sam nie rozbieraj połowy układu bo możesz nie zdążyć.
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Nagrałem krótki filmik z odpalania, moze nie na zimno ale i też nie na gorąco. Jak w Waszej ocenie, moze to być akumulator/rozrusznik? Odpowietrzałem przed chwilą jak w poście powyżej i nie widać by dmuchało ze śruby powietrzem. Choć kiedyś mechanik doradził by odpowietrzać zdejmując przewód bo ta śrubka lubi gwint uszkodzić zwłaszcza na ciepło.
https://youtu.be/zxXZr7ONc3k
https://youtu.be/zxXZr7ONc3k
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Problem z odpalaniem ,,na gorąco".
Nie wiem czy chcesz to usłyszeć. U mnie także tak trochę dłużej kręcił kiedyś. Lecz przy okazji małego remontu, oddałem głowicę do zrobienia szczelności. I teraz silnik się uruchamia jak nowy.
Poniżej link do filmu z problemem zapowietrzania układu.
https://youtu.be/5ayHDaer9DU
Test przelewowy "home made "
https://youtu.be/kxLGWajJDwc
Poniżej link do filmu z problemem zapowietrzania układu.
https://youtu.be/5ayHDaer9DU
Test przelewowy "home made "
https://youtu.be/kxLGWajJDwc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości