Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
A takie pytanie do Was: jak mi odpala tylko na plaka, to wykonywać test na rozruszniku, powiedzmy 10s czy odpalic go z plaka i ok.1 minuty niech chodzi?
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Odpalić oczywiście.
Poczekać na zapełnienie pojemniczków i koniecznie zmierzyć czas.
Istotna jest różnica w napełnieniu pojemniczków i generalnie ilość przelewanego paliwa w danym czasie np, 1 minuty.
Poczekać na zapełnienie pojemniczków i koniecznie zmierzyć czas.
Istotna jest różnica w napełnieniu pojemniczków i generalnie ilość przelewanego paliwa w danym czasie np, 1 minuty.
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Trzeba coś zaślepiać lub zatykać, by się nie zapowietrzył, czy paliwo by się nie lało?
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Nie. To tylko powrót. Tam polecą mililitry. Możesz obłożyć szmatką
Test przelewowy "home made "
https://youtu.be/kxLGWajJDwc
Czekamy na wyniki
Test przelewowy "home made "
https://youtu.be/kxLGWajJDwc
Czekamy na wyniki
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Pany, zle wieści. Wtrysk 1 leje na potęgę, 3 puszcza. 2 i 4 dobry. Test 25-30s
1- 120ml
2- nic
3-30ml
4-nic
1- 120ml
2- nic
3-30ml
4-nic
Ostatnio zmieniony środa, 22 lipca 2020, 19:14 przez Sebaxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Prawidłowa wartość to poniżej 15ml na minutę. Odepniesz 1 wtryskiwacz i auto może odpali.
Hehe, 4 strony pisania a wystarczyło 10 minut zabawy i wszystko wiadomo.
Hehe, 4 strony pisania a wystarczyło 10 minut zabawy i wszystko wiadomo.
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
tabast pisze:Prawidłowa wartość to poniżej 15ml na minutę. Odepniesz 1 wtryskiwacz i auto może odpali.
Hehe, 4 strony pisania a wystarczyło 10 minut zabawy i wszystko wiadomo.
Ale co z tego jak odpali? Czemu ma to służyć, chyba aby wyeliminować inne podejrzenia, czujniki itp. Czy jak? Trzeba było na początku fakt, ale jak właściciel mówił, że 3 lata temu były regenerowane, to wolałem w to wierzyć. A miało być tanio nie żart Postanowiłem, że Sori zostaje z nami i dlatego postanowiłem ją ratować. Chciałem wierzyć, że da się tanim kosztem powiedzcie mi czemu ma służyć odpalenie na 3 wtryski.
I teraz pytanie ile kosztuje oryginał wtrysk do sorento, by co kupić w Pl i sobie wracając z urlopu odebrać i zamontować w garażu w De. Czy lepiej regenerować. Bo jeżeli ori nówka kosztuje ok 700zl, to wolę oryginał nówkę
Ostatnio zmieniony środa, 22 lipca 2020, 18:58 przez Sebaxxx, łącznie zmieniany 2 razy.
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Przecież to żadna tragedia takie wtryski. Uwierz mi. Są gorsze usterki. Twoja to kaszka z mleczkiem.
Ps. Niczemu nie ma służyć odpalenie na 3 wtryski.
Ja płaciłem 850 do polifta za nówkę. Nie wierzę w regenerację.
http://www.azet-diesel.pl polecam zadzwonić i zapytać się o dostępność i cenę nowego. Fabrycznie nowe w cenie regenerowanych.
Ps. Niczemu nie ma służyć odpalenie na 3 wtryski.
Ja płaciłem 850 do polifta za nówkę. Nie wierzę w regenerację.
http://www.azet-diesel.pl polecam zadzwonić i zapytać się o dostępność i cenę nowego. Fabrycznie nowe w cenie regenerowanych.
Ostatnio zmieniony środa, 22 lipca 2020, 19:14 przez tabast, łącznie zmieniany 1 raz.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
W Warszawie odkryliśmy , a właściwie Bogu odkrył zakład w którym naprawiają wtryski i nie biorą tak jak inni że wymieniają wszystko jak leci i 800 zł , tylko to co faktycznie się uszkodziło . Za sprawdzenie wszystkich wtrysków i regenerację tego co było do wymiany zapłacił chyba coś koło 3 stówek . Podejrzewam , że inni przy takim przelewie to powiedzieliby z półtorej tysiąca
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Obejrzyj film „Test Przelewowy wtryskiwaczy Kia Sorento 2.5 140Ps BRABUS” w YouTube
https://youtu.be/O24VgHpRkTY
Proszę o komentarze na temat testu i wyniku szanowne grono znawców Test trwał 30s.
https://youtu.be/O24VgHpRkTY
Proszę o komentarze na temat testu i wyniku szanowne grono znawców Test trwał 30s.
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Od początku byłem pewien, ze to wtryski.
Wiec wygrałem te grę
A teraz tak:
1. Wersja budżetowa: oddać do regeneracji do Bosch Service ten pierwszy wtrysk który leje. Zregenerować „górę” czyli koszt około 300 PLN, kupić nowa podkładkę i oring, założyć i cieszyć się jazdą.
2. Wersja „na bogato”: wyjąc wszystkie wtryski oddać na kompleksowa regenerację do Bosch.
Wybór należy do Ciebie. Ja bym wybrał wersje budżetową.
Ps1 Nie słuchaj tych głupot w stylu „Ja nie wierze w regenerację”. Wtryski masz produkcji Bosch i jak oddasz do Bosch, to po regeneracji i wymianie zużytych elementów na nowe, oryginalne masz wtrysk jak nowy.
Ps2 Nie widzę jaki masz rocznik swojego Sorento (pisze z telefonu), ale uważaj na numeru katalogowe wtrysków.
Możesz mieć w przedlifcie wtryski o końcówce 092 lub 186.
One, wbrew opiniom dyletantów nie są zamienne ze sobą.
Podsumowując: masz wielki szczęście.
Szybka regeneracja góry jednego wtrysku i sprzęt będzie chodził.
A kiedyś w przyszłości zajmiesz się pozostałymi.
Wiec wygrałem te grę
A teraz tak:
1. Wersja budżetowa: oddać do regeneracji do Bosch Service ten pierwszy wtrysk który leje. Zregenerować „górę” czyli koszt około 300 PLN, kupić nowa podkładkę i oring, założyć i cieszyć się jazdą.
2. Wersja „na bogato”: wyjąc wszystkie wtryski oddać na kompleksowa regenerację do Bosch.
Wybór należy do Ciebie. Ja bym wybrał wersje budżetową.
Ps1 Nie słuchaj tych głupot w stylu „Ja nie wierze w regenerację”. Wtryski masz produkcji Bosch i jak oddasz do Bosch, to po regeneracji i wymianie zużytych elementów na nowe, oryginalne masz wtrysk jak nowy.
Ps2 Nie widzę jaki masz rocznik swojego Sorento (pisze z telefonu), ale uważaj na numeru katalogowe wtrysków.
Możesz mieć w przedlifcie wtryski o końcówce 092 lub 186.
One, wbrew opiniom dyletantów nie są zamienne ze sobą.
Podsumowując: masz wielki szczęście.
Szybka regeneracja góry jednego wtrysku i sprzęt będzie chodził.
A kiedyś w przyszłości zajmiesz się pozostałymi.
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Bodzion gratuluje wygranej
Teraz pozostaje pytanie czy dam radę sam wykręcić wtrysk. Nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak za to się zabrać, by czegoś nie urwać. Niestety będę potrzebował Waszej pomocy i w tym temacie.
Mówisz by zregenerować ten 1 wtrysk, a tego 3 nie ruszać? Jak robić to 2 od razu, bo widać, że 3 też leje. Szczerze wolałbym zrobić 2 wtryski, bo 2 kolejne tj. 2 i 4 są dobre. A najlepiej, że to właśnie na 2 i 4 wtryski miałem założone takie jakby kołnierzyki, co mnie zastanowiło i to może one były regenerowane przez poprzedniego właściciela. Andrzej pisze, że Bogu znalazł jakiś serwis w Warszawie, ale nie wiem czy to Boscha, a wolałbym oddać, aby wszystko było na ori częściach zrobione, ponieważ Sori zostaje z nami.
Dlatego już teraz proszę Was o podpowiedź i poprowadzenie " mnie za rękę " jak wykręcić wtrysk, a później do jakiego serwisu i gdzie je oddać, ponieważ decyduje się na wymianę 2 czyli 1 i 3.
Rocznik mojej Sori to:
25.05.2005
Teraz pozostaje pytanie czy dam radę sam wykręcić wtrysk. Nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak za to się zabrać, by czegoś nie urwać. Niestety będę potrzebował Waszej pomocy i w tym temacie.
Mówisz by zregenerować ten 1 wtrysk, a tego 3 nie ruszać? Jak robić to 2 od razu, bo widać, że 3 też leje. Szczerze wolałbym zrobić 2 wtryski, bo 2 kolejne tj. 2 i 4 są dobre. A najlepiej, że to właśnie na 2 i 4 wtryski miałem założone takie jakby kołnierzyki, co mnie zastanowiło i to może one były regenerowane przez poprzedniego właściciela. Andrzej pisze, że Bogu znalazł jakiś serwis w Warszawie, ale nie wiem czy to Boscha, a wolałbym oddać, aby wszystko było na ori częściach zrobione, ponieważ Sori zostaje z nami.
Dlatego już teraz proszę Was o podpowiedź i poprowadzenie " mnie za rękę " jak wykręcić wtrysk, a później do jakiego serwisu i gdzie je oddać, ponieważ decyduje się na wymianę 2 czyli 1 i 3.
Rocznik mojej Sori to:
25.05.2005
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Czyli wtryski masz 186. Sprawdź końcówkę numeru na gorze, na tej plastikowej obudowie.
Ale nie powinno być inaczej, chyba, ze ktoś coś kombinował.
Ja uwielbiam takie małe niezależne serwisy jak Andrzej podał.
Tylko aby tam było tanio, to części nie mogą być oryginalne.
Oryginały to tylko w Bosch Service.
Niezależne warsztaty to zazwyczaj części z Chin.
Wyjęcie wtrysku jest proste.
Odkręcisz zasilanie paliwa, to klucz płaski.
Następnie zdejmujesz wężyk przelewowy.
A później odkręcisz tę łapę na górze, to klucz imbusowy.
I wyjmujesz wtrysk do góry. Nie ma z tym problemu o ile nie jest zapieczony.
Montaż w odwrotnej kolejności z tym, że musisz wymienić podkładkę miedzianą. I wyczyścić gniazdo. Bezwzględnie podkładka oryginalna z Bosch lub z KIA.
Nie może być „uniwersalna”
I to tyle.
Regeneracja tych 2 wtrysków to dobra decyzja.
Będziesz miał spokój. Pozostaje pytanie o jakość regeneracji tych pozostałych. Czy aby nie na chińskich częściach...
Regeneracja: każdy serwis Bosch który regeneruje wtryski.
Jest tego masa w necie. Poszukaj blisko miejsca gdzie będziesz. Regeneracja nie powinna zająć więcej niż 2 dni. Sprawdzaj ceny bo wbrew pozorom one potrafią się różnic pomiędzy serwisami. Serwisy maja niezależna politykę cenowa. Łączy je to, ze maja oryginalne części.
Od razu kup u nich podkładkę. Oring powinni wymienić podczas regeneracji. Jak nie, to tez kup.
I to już naprawdę wszystko.
Ale nie powinno być inaczej, chyba, ze ktoś coś kombinował.
Ja uwielbiam takie małe niezależne serwisy jak Andrzej podał.
Tylko aby tam było tanio, to części nie mogą być oryginalne.
Oryginały to tylko w Bosch Service.
Niezależne warsztaty to zazwyczaj części z Chin.
Wyjęcie wtrysku jest proste.
Odkręcisz zasilanie paliwa, to klucz płaski.
Następnie zdejmujesz wężyk przelewowy.
A później odkręcisz tę łapę na górze, to klucz imbusowy.
I wyjmujesz wtrysk do góry. Nie ma z tym problemu o ile nie jest zapieczony.
Montaż w odwrotnej kolejności z tym, że musisz wymienić podkładkę miedzianą. I wyczyścić gniazdo. Bezwzględnie podkładka oryginalna z Bosch lub z KIA.
Nie może być „uniwersalna”
I to tyle.
Regeneracja tych 2 wtrysków to dobra decyzja.
Będziesz miał spokój. Pozostaje pytanie o jakość regeneracji tych pozostałych. Czy aby nie na chińskich częściach...
Regeneracja: każdy serwis Bosch który regeneruje wtryski.
Jest tego masa w necie. Poszukaj blisko miejsca gdzie będziesz. Regeneracja nie powinna zająć więcej niż 2 dni. Sprawdzaj ceny bo wbrew pozorom one potrafią się różnic pomiędzy serwisami. Serwisy maja niezależna politykę cenowa. Łączy je to, ze maja oryginalne części.
Od razu kup u nich podkładkę. Oring powinni wymienić podczas regeneracji. Jak nie, to tez kup.
I to już naprawdę wszystko.
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Na 3ciej stronie dodałem zdjęcie wtrysku i widac tam końcówkę 186. Co do tych 2 "dobrych" wtrysków to na razie nie widzę potrzeby je zregenerować, póki jeszcze są w formie. Jak coś, to i je się zrobi. Fajnie jak by był taki serwis Boscha z polecenia, gdzie ktoś już coś takiego robił i można by było do nich takie wtryski np. Wysłać pocztą i aby pocztą odesłali. Bo nie jest dla mnie realne odebranie i dostarczenie ich osobiście.
A co do czyszczenia gniazda jak rozumiem, to jak wyjmę wtrysk, to od razu powinienem przeczyścić gniazdo i czymś zakryć by nie naleciał jakiś brud w oczekiwaniu na przyjście zregenerowanych, czy czyścić jak przyjdą zregenerowane?
A co do czyszczenia gniazda jak rozumiem, to jak wyjmę wtrysk, to od razu powinienem przeczyścić gniazdo i czymś zakryć by nie naleciał jakiś brud w oczekiwaniu na przyjście zregenerowanych, czy czyścić jak przyjdą zregenerowane?
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Sprawdź w necie serwisy. Większość ma usługę odbierania i wysyłania pocztą. Nie będzie z tym problemu.
Co do gniazd, to są nawet specjalne przyrządy do czyszczenia tego miejsca.
Ja tam wyczyściłem delikatnie szmatka na srubokrecie, potem przesłuchałem powietrzem sprężonym i jest OK.
Co do gniazd, to są nawet specjalne przyrządy do czyszczenia tego miejsca.
Ja tam wyczyściłem delikatnie szmatka na srubokrecie, potem przesłuchałem powietrzem sprężonym i jest OK.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości