Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Rozrząd robiłem co 200tys. Druga wymiana - akurat zaczął hałasować. Naprawdę to szlag trafił napinacz, łańcuch podobno był jeszcze całkiem całkiem...
Konieczna była wymiana wałków balansujących/wyrównoważających, warsztat czekał na nie blisko tydzień - jechały z Italii.
Jakiej marki graty nie pamiętam (może wygrzebię fakturę jak będę w domu). Z robocizną 4,5kPLN.
Dodatkowo, nie zgadzam się z opinią iż nie trzeba rozbierać góry silnika, a jak sprawdzisz czy masz silnik w GMP? Mając wszystkie blokady i bajery (choć wątpię czy są takowe do mało popularnego silnika VM), zawsze można coś spindolić, mechanik nie ma pewności czy silnik którym ma się zająć był dobrze złożony. Na tyle co się orientuję każdy dobry majster zdejmuje pokrywę klawiatury przy robieniu rozrządu. No a w Sorento bez wydzierania wtrysków będzie ciężko...
Konieczna była wymiana wałków balansujących/wyrównoważających, warsztat czekał na nie blisko tydzień - jechały z Italii.
Jakiej marki graty nie pamiętam (może wygrzebię fakturę jak będę w domu). Z robocizną 4,5kPLN.
Dodatkowo, nie zgadzam się z opinią iż nie trzeba rozbierać góry silnika, a jak sprawdzisz czy masz silnik w GMP? Mając wszystkie blokady i bajery (choć wątpię czy są takowe do mało popularnego silnika VM), zawsze można coś spindolić, mechanik nie ma pewności czy silnik którym ma się zająć był dobrze złożony. Na tyle co się orientuję każdy dobry majster zdejmuje pokrywę klawiatury przy robieniu rozrządu. No a w Sorento bez wydzierania wtrysków będzie ciężko...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Jak ktoś chce, to może rozebrać wszystko to nie problem. Nie trzeba zaglądać w cylinder żeby ustalić górny punkt. Po to są znaki. Nie bardzo rozumiem, co ma do tego wiedza mechanika o dobrze złożonym silniku. Źle złożony silnik nie będzie prawidłowo pracował albo wcale. Chyba że chodzi o nie prawidłowo zamontowany rozrząd, co skutkuje zła pracą lub uszkodzeniem silnika. Czyli Twoim zdaniem, jeżeli mechanik dostanie silnik z całkowicie zdemontowanym rozrządem to już bez tej wiedzy sobie nie poradzi.
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Zamówienie przyszło a jakże. Tulejka była tania-15zł, tylko co z tego?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
To się niestety się zdarza. Sklep powinien przysłać Ci drugą. Z przesyłki do mnie, ktoś z tekturowego pudełka wydłubał miedziane podkładki pod wtryski. Sklep wysłał mi drugie.
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
I na zakończenie mojego wątku związanego z wymianą rozrządu oraz pompy oleju, mam pytanie czy któremuś z Was kojarzy się takie zabezpieczenie?
Dwie części siedziały w smoku w misce olejowej. Średnica 15mm a grubość 0.63mm.
Dwie części siedziały w smoku w misce olejowej. Średnica 15mm a grubość 0.63mm.
- Załączniki
-
- DSCN3964.JPG (674.19 KiB) Przejrzano 2018 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Raczej by się nie przecisnął. Prędzej by tłok stanął. Ponieważ widziałem już różne cuda to głowy nie dam.
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Czyżby sworzeń tłoka miał rozmiar mniejszy od 15mm? Obstawiał bym 20-23mm.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Nawet więcej , bo 33 mm . Tylko w tym na zdjęciu jest pęknięcie i nie wiadomo czy nie był większy.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Kiedyś rozbierałem ten silnik i nie pamiętam takiego pierścienia w środku.
Za to podobne występują w sworzniach wahacza lub końcówkach drążków kierowniczych.
Mam przypuszczenia, że ktoś grzebał kiedyś w rozrządzie i próbował wyprostować sobie taki pierścionek aby zablokować napinacz i wpadło mu do misy olejowej.
Mógł także przykleić się do czyściwa lub jakiejś szmatki, którą później przykryto np. klawiaturę .
Nie wygląda aby był przemielony przez silnik.
Znam ten ból. Taki pierścień znaleziony w misce olejowej odbiera później przyjemność z jazdy.
Ja u siebie znalazłem wielkie opiłki po obróbce pod broki w głowicy.
A miałeś kiedyś w ogóle wyciągane tłoki w tym silniku?
Za to podobne występują w sworzniach wahacza lub końcówkach drążków kierowniczych.
Mam przypuszczenia, że ktoś grzebał kiedyś w rozrządzie i próbował wyprostować sobie taki pierścionek aby zablokować napinacz i wpadło mu do misy olejowej.
Mógł także przykleić się do czyściwa lub jakiejś szmatki, którą później przykryto np. klawiaturę .
Nie wygląda aby był przemielony przez silnik.
Znam ten ból. Taki pierścień znaleziony w misce olejowej odbiera później przyjemność z jazdy.
Ja u siebie znalazłem wielkie opiłki po obróbce pod broki w głowicy.
A miałeś kiedyś w ogóle wyciągane tłoki w tym silniku?
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Tytułem tzw. "truskaweczki na torcie" tak wygląda pompa oleju po 200kkm.
-
- awansowałem na
- Posty: 37
- Wiek: 35
- Rejestracja: czwartek, 5 września 2019, 19:42
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 186000
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Cześć podpinam się do tematu bo miałem ostatnio akcje z rozrządem. Zaczął mi nagle strasznie hałasować, okazało się że rozpadł się napinacz. Oddałem do mechanika wymienił. Ale po przejechaniu 200 km samochód zaczął mi się dławić i zdechł na środku skrzyżowania
Odpalił się check silnika i oleju samochód nie odpala. Na początku myślałem że to problem z łuszczacym się bakiem i zapchanym sitkiem w baku ale mechanik stwierdził że wał się nie kręci więc coś grubszego.
I teraz pytanie czy mogli mi coś spieprzyć przy wymianie łańcucha? Niby nie jest to jakaś skomplikowana naprawa, ale powiedzieli mi że mieli problem z montażem łańcucha. Jak stwierdzili coś im nie pasowało jak zakładali zgodnie z oznaczeniami. i tu zaczynam się obawiać.
Druga sprawa w chwili awarii była spora ulewa i zastanawiam się czy nie zassał wody jakimś cudem.
Odpalił się check silnika i oleju samochód nie odpala. Na początku myślałem że to problem z łuszczacym się bakiem i zapchanym sitkiem w baku ale mechanik stwierdził że wał się nie kręci więc coś grubszego.
I teraz pytanie czy mogli mi coś spieprzyć przy wymianie łańcucha? Niby nie jest to jakaś skomplikowana naprawa, ale powiedzieli mi że mieli problem z montażem łańcucha. Jak stwierdzili coś im nie pasowało jak zakładali zgodnie z oznaczeniami. i tu zaczynam się obawiać.
Druga sprawa w chwili awarii była spora ulewa i zastanawiam się czy nie zassał wody jakimś cudem.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Łańcuch rozrządu 2,5 crdi 170
Wody na pewno nie zassał. Chyba że wjechałeś w wodę powyżej maski silnika. Trochę nie dokładnie opisujesz, silnik nie chce odpalić, czy wcale się nie obraca? Może zerwał się łańcuch.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości