Witam,
W mojej Sorento pękł łańcuch rozrządu, sytuacja miała miejsce podczas skrętu przy wjeżdżaniu na parking, więc nie stało się to przy jakiejś dużej prędkości.
Po zrobieniu głowicy (wymiana 8 zaworów i prowadnic) i wymianie rozrządu silnik zaczął kopcić na czarno. Uruchamia się bez problemów, kopcenie występuje cały czas na wolnych i na wyższych obrotach, nie są to objawy takie jak przy dziurawym dolocie, spaliny mają zapach jakby niedopalonego paliwa i to dość wyraźny.
W całym zakresie obrotów silnik wpada w lekkie drgania a przy przyspieszaniu wyczuwalny jest brak mocy.
Sprawdzono pompę, wtryski, turbo, wałki rozrządu, wszystko ok, egr wymieniony na nowy,
Może macie jakieś sugestie,bo już nie wiem co to może być.
Dodam jeszcze, że z pół roku przed tym zdarzeniem była wgrywana najnowsza wersja softu, a w trakcie naprawy samochód stał dość długo z wyjętym akumulatorem, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Z góry dziękuję za rady.
Silnik dymi po wymianie rozrządu
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 2
- Rejestracja: środa, 27 lutego 2019, 11:30
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik dymi po wymianie rozrządu
Jeżeli rozrząd jest dobrze założony i wszystko sprawdzone,to może zamieniłeś wtryski miejscami i trzeba zrobić kodowanie, sprawdzić kompresję i sprawdzić sofy.Ale tego ostatniego nie podejrzewam, nie ma powodu żeby się rozjechał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości