Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2014, 13:21
- Skąd jesteś: Kolno
- Rok: 2007
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Padła turbina -laweta, mechanik, wymiana na regenerowaną. Po naprawie zgrzyty pojedyńcze na wolnych obrotach, czasem nic sie nie dzieje, ale przy 2000 wali jak djabli. Jak by wrzucac kawalki metalu w sieczkarnie. Odglosy niereglarne. Wymienione walki rozrządu i popycgacze(cos tak mechanik mowil) nadal chrobocze. Przy zdjentym pasku i wisko slychać wyrazniej ale to samo. Mechanik 2 miesiące trzymał auto i nic. Robił i chciał kase za brak skutków. Czy coś zostawił w turbinie? Ale jak? Macie jakieś pomysły? Przebieg 290tys manual 2.5crdi 170Km. Sprzeglo wymienione rok temu na oryginalne.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Jeśli turbina padła. To może być przyczyną zbyt niskiego ciśnienia oleju . Teraz mogą klepać hydropopychacze.
Sprawdziłbym niezwłocznie ciśnienie oleju.
Sprawdziłbym niezwłocznie ciśnienie oleju.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Przecież zajrzeć w turbinę i sprawdzić luzy to żaden problem.
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2014, 13:21
- Skąd jesteś: Kolno
- Rok: 2007
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Turbina po wymianie na regenerowaną. No sprawdzic ponownie nie zaszkodzi. Moze najpierw cisnienie oleju, tylko jakie jest prawidłowe w sorento? Bo wszyscypisza jakie maja a nie jekie jest książkowe.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
O ile dobrze pamiętam to coś około 1,8 bar na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach zależnie od użytego oleju.
Poniżej link do mojego filmu . Praca silnika z obróconą panewką.
https://youtu.be/U6_m54Ru0kA
Poniżej link do mojego filmu . Praca silnika z obróconą panewką.
https://youtu.be/U6_m54Ru0kA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Jeżeli stuki w silniku powstały po wymianie turbiny, to nie bardzo rozumiem po co mechanik szukał przyczyny w innych częściach silnika.
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2014, 13:21
- Skąd jesteś: Kolno
- Rok: 2007
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Tabast to własnie tak wali. Tylko u mnie na wolnych obrotach w zasadzie cicho a przy wiekszych zapiernicza... Ale to jakby to. Swoj silnik juz robiles? Co dokladnie padlo? Co bylo do wymiany? Jakie koszty?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Przed wymianą turbiny też musiało być słychać to zgrzytanie. Podejrzewam że ktoś od początku źle zdiagnozował.
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 kwietnia 2023, 00:45 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Ciężko w takim przypadku zdiagnozować na odległość.
Można jeszcze wykluczyć dwumasę, ruszając z 3 biegu.
W moim przypadku obracało panewkę na drugim korbowodzie.
Czasami kasowało luzy dlatego stuki ustępowały chwilowo.
Przyczyną był zawieszający się zawór upustowy pompy oleju.
Jeśli jeszcze panewki nie obróciło to wał może jeszcze uda się uratować.
Najszybsza diagnoza to rozciąć filtr oleju i szukać brokatu między lamelami. Ewentualnie spuścić cały olej.
Taka mała rada. Wyciąganie silnika w warunkach warsztatowych trwa około 5 godzin.
Więc szkoda czasu na dostanie się do panewek od spodu bez wyciągania silnika.
Szukaj opiłków w oleju.
Można jeszcze wykluczyć dwumasę, ruszając z 3 biegu.
W moim przypadku obracało panewkę na drugim korbowodzie.
Czasami kasowało luzy dlatego stuki ustępowały chwilowo.
Przyczyną był zawieszający się zawór upustowy pompy oleju.
Jeśli jeszcze panewki nie obróciło to wał może jeszcze uda się uratować.
Najszybsza diagnoza to rozciąć filtr oleju i szukać brokatu między lamelami. Ewentualnie spuścić cały olej.
Taka mała rada. Wyciąganie silnika w warunkach warsztatowych trwa około 5 godzin.
Więc szkoda czasu na dostanie się do panewek od spodu bez wyciągania silnika.
Szukaj opiłków w oleju.
-
- jestem
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek, 1 sierpnia 2014, 13:21
- Skąd jesteś: Kolno
- Rok: 2007
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Zdiagnozowane. Pierwsza panewka na korbowodzie. (Myslę ze te stuki to walenie tloka w glowice.) od dolu da sie dojsc do wszystkich panewek i sprytny wymieni. Ale wymienic wal to gorzej. Pewnie sie da, ale trzeba by wyjąć skrzynie boegów i caly rozrząd, (najgorzej rozrząd).
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Nieregularne stuki/jakby zgrzyty silnika, nasilające sie z obrotami
Tłok nie będzie uderzał w głowicę, połamał by zawory. Stuka pewnie korbowód skoro panewka jest wybita. Najlepiej wyjąć silnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości