Swiece żarowe przestroga
Moderator: Moderator
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
Jeżeli masz oryginalne wtryski, turbinę bez regeneracji i świece takie jak opisałeś, to by właśnie potwierdzało taki przebieg. Jeszcze ok 80-100 tys km bez problemów powinieneś śmigać. I to też potwierdza moje sceptyczne podejście do postów niektórych forumowiczów ( jak np. kolega megamajster ) , którzy piszą, że padł silnik albo osprzęt silnika a przebieg ok.160 tys. km - wierutna bzdura !
- wnuq601
- awansowałem na
- Posty: 28
- Rejestracja: piątek, 18 grudnia 2015, 15:10
- Skąd jesteś: Uć
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 161000
- Inny Samochód: jest
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
wnuq601 pisze:Moja wizyta w serwisie dobiegła końca. Auto odebrałem po 3 dniach. Serwis zaoferował mi świece po 195 zł / szt.
Przywiozłem swoje ( beru) w tej cenie kpl.
Wymienili 3 jedna była urwana i nie udało się jej usunąć. Serwis widzi jedyne możliwość zdjęcia głowicy.
W najbliższym czasie wizyta u Orła
Dopisze dalej moją historię z urwaną świecą...
Jeździłem tak chwilę i... końcówka wystrzeliła. Było przy tym trochę strachu (co się stało?), ale szybka naprawa w trasie i jedziemy dalej. Dobrze, że był gospodarz z narzędziami
....Katowice są takie szare... I jest pomarańcza!
- Witka1
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 75
- Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
- Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 312100
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
Bodzion pisze:Założone Magneti Marelli po ok. 5 dych za sztukę na allegro.
Wyglądają dokładnie jak te NGK i działają doskonale.
dokładnie te:
http://allegro.pl/swiece-zarowe-mm-kia- ... 12083.html
Dziękuję Kolego Bodzian za podzielenie się informacją- też już kupiłem, wyglądają solidnie i są tańsze.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
Zamieszczam zdjęcia moich starych, wymontowanych po przebiegu min 75 a max 135 tyś km. świec żarowych.
Samochód gdy kupiłem miał 60 tyś km. a teraz po 7 latach u mnie, ma 135 - dlatego świece mogą mieć tyle ile napisałem powyżej.
Pytam zupełnie poważnie - gdzie miałby być ten nagar który powoduje, że świeca się urywa ?
Bo moje świece wymontowane z silnika wyglądają jak nowe...
A świece były NGK, prawdopodobnie oryginały (chyba, że ktoś ma dokładne info, że nie)
Samochód gdy kupiłem miał 60 tyś km. a teraz po 7 latach u mnie, ma 135 - dlatego świece mogą mieć tyle ile napisałem powyżej.
Pytam zupełnie poważnie - gdzie miałby być ten nagar który powoduje, że świeca się urywa ?
Bo moje świece wymontowane z silnika wyglądają jak nowe...
A świece były NGK, prawdopodobnie oryginały (chyba, że ktoś ma dokładne info, że nie)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
Ja dzisiaj przy okazji, że auto czeka na rdzeń turbiny i kolektor zdjęty (do odkręcania świec nie trzeba oczywiście zdejmować), postanowiłem odkręcić świece żarowe-tak profilaktycznie. Odkręcałem po wcześniejszej aplikacji WD w okolice świec i korzystałem z klucza dynamometrycznego ustawionego na 28Nm. Wszystkie świece wykręciłem bez problemu i po przepłukaniu gwintów w gniazdach dokręciłem momentem 15Nm. Świece wyglądają jak nowe-
4 sztuki BERU GN057 o numerze 0 100 222 106. Nie wiem czy to oryginały czy już ktoś zmieniał-przebieg a może raczej stan na wyświetlaczu 178tys. km
Nie ma się co obawiać własnej wymiany świec, bo mechanik nie da gwarancji, że się nie ukręci-neleży być oczywiście przygotowanym i broń boże nie ściągać głowicy w takim przypadku. Są na forum opisane metody wyjmowana ukręconych żarników.
4 sztuki BERU GN057 o numerze 0 100 222 106. Nie wiem czy to oryginały czy już ktoś zmieniał-przebieg a może raczej stan na wyświetlaczu 178tys. km
Nie ma się co obawiać własnej wymiany świec, bo mechanik nie da gwarancji, że się nie ukręci-neleży być oczywiście przygotowanym i broń boże nie ściągać głowicy w takim przypadku. Są na forum opisane metody wyjmowana ukręconych żarników.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
Wyczyściłeś gwint to dobrze , trzeba było oczyścić żarnik i gniazdo w głowicy . Świece nie zacierają się na gwincie , ale nagar tworzy się na żarniku . Przy odkręcaniu zaciera się , żarnik jest delikatny i zostaje w głowicy .
-
- Jestem
- Posty: 1049
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
trzeba mieć specjalny frez by poprawić gniazdo świecy. To zapewnia szczelność połączenia . Tu gwint pełni rolę jedynie docisku świecy.
-
- moja ranga
- Posty: 112
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
- Skąd jesteś: okolice Wroclawia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: 6C
- Przebieg (km.): 95000
- Inny Samochód: Ford Sierra
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie które świece lepsze- Denso czy NGK ?
Denso tańsze- Made in Italy, NGK-droższe, Made in Korea
Zwróćcie uwagę na gwint- wygląda na to, że NGK wkręci się sporo głębiej
Denso ok 12mm, NGK ok 17mm gwintu
Długość żarnik taka sama- ok 31mm, grubość prawie idenntyczna.
Zamówione NGK przyszły z dużym napisem "WOOJIN IND. CO., LTD." i koreańskimi znaczkami i się zastanawiam czy to ori NGK
Chociaż niby na stronie NGK jest informacja, że w Korei NGK to właśnie WOOJIN CO LTD.
Stare świece na szczęście udało sie wykręcić bez szkód- były NGK- prawdopodobnie jeszcze oryginalne.
Auto nie miało nigdy problemów z paleniem czy nierówną pracą na zimno ale przy 200kkm chyba dobrze będzie je wymienić
Denso tańsze- Made in Italy, NGK-droższe, Made in Korea
Zwróćcie uwagę na gwint- wygląda na to, że NGK wkręci się sporo głębiej
Denso ok 12mm, NGK ok 17mm gwintu
Długość żarnik taka sama- ok 31mm, grubość prawie idenntyczna.
Zamówione NGK przyszły z dużym napisem "WOOJIN IND. CO., LTD." i koreańskimi znaczkami i się zastanawiam czy to ori NGK
Chociaż niby na stronie NGK jest informacja, że w Korei NGK to właśnie WOOJIN CO LTD.
Stare świece na szczęście udało sie wykręcić bez szkód- były NGK- prawdopodobnie jeszcze oryginalne.
Auto nie miało nigdy problemów z paleniem czy nierówną pracą na zimno ale przy 200kkm chyba dobrze będzie je wymienić
- Załączniki
-
- n1.jpg (283.17 KiB) Przejrzano 1162 razy
-
- n2.jpg (241.89 KiB) Przejrzano 1162 razy
-
- dn.jpg (452.72 KiB) Przejrzano 1162 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
Głębiej się nie wkręcą . Wejdą w gniazdo na długość żarnika, a dolna część obudowy uszczelni gniazdo.
-
- moja ranga
- Posty: 112
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
- Skąd jesteś: okolice Wroclawia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: 6C
- Przebieg (km.): 95000
- Inny Samochód: Ford Sierra
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Swiece żarowe przestroga
Marek pisze:Głębiej się nie wkręcą . Wejdą w gniazdo na długość żarnika, a dolna część obudowy uszczelni gniazdo.
Ok, nie widziałem tego i myślałem, że długość gwintu wyznaczy ile się wkręcą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości