Problem z pedałem gazu
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela, 12 grudnia 2010, 14:49
- Skąd jesteś: Konto nieużywane
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Twoje poprzednie Sorento: Kia sprzedana/ konto do usunięcia.
- Kontaktowanie:
Problem z pedałem gazu
Witam,
mam taki problem z kia sorento 2.5 crdi skrzynia manualna. Silnik odpala normalnie, jednak gdy naciska się pedał gazu samochód nie reaguje. Dodatkowo świeci się ikonka "check engine" ta z silniczkiem. Czym to może być spowodowane?, czy to uszkodzenie potencjometru czy może jakaś inna przyczyna?.
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam
Z tego co znalazłem na forum, możliwe przyczyny:
- potencjometr pedału gazu
- komputer silnika
lub
odłączona jakaś wiązka.
@murzyn1313 właśnie doczytałem ten temat , jutro zacznie się szukanie przyczyny. Mam nadzieję, że nie okaże się to ECU. Możliwe, że to potencjometr lub jakaś wiązka, ponieważ w tym przypadku nic nie było grzebane ten błąd wystąpił "sam z siebie".
mam taki problem z kia sorento 2.5 crdi skrzynia manualna. Silnik odpala normalnie, jednak gdy naciska się pedał gazu samochód nie reaguje. Dodatkowo świeci się ikonka "check engine" ta z silniczkiem. Czym to może być spowodowane?, czy to uszkodzenie potencjometru czy może jakaś inna przyczyna?.
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam
Z tego co znalazłem na forum, możliwe przyczyny:
- potencjometr pedału gazu
- komputer silnika
lub
odłączona jakaś wiązka.
@murzyn1313 właśnie doczytałem ten temat , jutro zacznie się szukanie przyczyny. Mam nadzieję, że nie okaże się to ECU. Możliwe, że to potencjometr lub jakaś wiązka, ponieważ w tym przypadku nic nie było grzebane ten błąd wystąpił "sam z siebie".
Ostatnio zmieniony niedziela, 12 grudnia 2010, 21:42 przez kalion, łącznie zmieniany 2 razy.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela, 12 grudnia 2010, 14:49
- Skąd jesteś: Konto nieużywane
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Twoje poprzednie Sorento: Kia sprzedana/ konto do usunięcia.
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
Witam ponownie,
mam do was znowu pytanie. Wymieniony został potencjometr gazu, ikonka check engine zniknęła, gaz działa ok. Jednak mam inny problem.
Wczoraj wszystko działało ok, jednak po powrocie obroty zaczęły wariować i na postoju wskoczyły na 3000 tys obrotów, jednak po ponownym wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wróciło do normy. Dzisiaj ponownie rano było ok, po powrocie znowu wskoczył na obroty 3000 tys i niestety już wyłączenie nic nie dało(dopiero po odłączeniu potencjometru wszystko było ok,do czasu ponownego jego podłączenia). Teraz po kilku godzinach postoju wszystko wróciło do normy , gaz działa ok, obroty także ale znowu zapaliła się kontrolka "check" engine :/. Co może powodować takie wariowanie obrotów silnika?. Czy wskazuje to ponownie na uszkodzenie pedału gazu? jakiejś przepustnicy gazu? albo komputera?.
---
A przed chwila jeszcze udało mi się ponownie wykasować błąd, który powstał w wyniku tych obrotów poprzez wyjęcie bezpiecznika. Czy jest możliwe, że w komputerze pozostał jakiś błąd po poprzednim potencjometrze i teraz powoduje problemy po wymianie na nowy?.
mam do was znowu pytanie. Wymieniony został potencjometr gazu, ikonka check engine zniknęła, gaz działa ok. Jednak mam inny problem.
Wczoraj wszystko działało ok, jednak po powrocie obroty zaczęły wariować i na postoju wskoczyły na 3000 tys obrotów, jednak po ponownym wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wróciło do normy. Dzisiaj ponownie rano było ok, po powrocie znowu wskoczył na obroty 3000 tys i niestety już wyłączenie nic nie dało(dopiero po odłączeniu potencjometru wszystko było ok,do czasu ponownego jego podłączenia). Teraz po kilku godzinach postoju wszystko wróciło do normy , gaz działa ok, obroty także ale znowu zapaliła się kontrolka "check" engine :/. Co może powodować takie wariowanie obrotów silnika?. Czy wskazuje to ponownie na uszkodzenie pedału gazu? jakiejś przepustnicy gazu? albo komputera?.
---
A przed chwila jeszcze udało mi się ponownie wykasować błąd, który powstał w wyniku tych obrotów poprzez wyjęcie bezpiecznika. Czy jest możliwe, że w komputerze pozostał jakiś błąd po poprzednim potencjometrze i teraz powoduje problemy po wymianie na nowy?.
Ostatnio zmieniony sobota, 18 grudnia 2010, 17:52 przez kalion, łącznie zmieniany 1 raz.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
a pedał został wsadzony taki sam (chodzi mi o nr) bo jest kilka typów. możliwe że jest coś nie tak. dodatkowo-czy błędy zostały wykasowane i czy na nowo sczytane?pokazało coś?
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela, 12 grudnia 2010, 14:49
- Skąd jesteś: Konto nieużywane
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Twoje poprzednie Sorento: Kia sprzedana/ konto do usunięcia.
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
Pedał został wsadzony od podobnej kia sorento 2.5 crdi także z 2004 roku, a właśnie czy to, że nie został skasowany błąd po poprzednim potencjometrze może powodować działanie na nowym złe, niby błąd zniknął po zamontowaniu nowego pedału gazu. Z tego co mi się wydaje, są nalepki z numerem na jednym i drugim potencjometrze, jeżeli coś to da to mogę spisać i podać do porównania.
---
Jak coś to mogę podać te numery do porównania, bo chodzi pewnie o to ZCSE..... to jest ten numer?. Zaraz zobaczę czy mają podobnie.
A błąd nie został wykasowany po poprzednim razie, zniknął sam po wymianie. Może podjadę pierw wykasować ten błąd z pamięci.
---
Jak coś to mogę podać te numery do porównania, bo chodzi pewnie o to ZCSE..... to jest ten numer?. Zaraz zobaczę czy mają podobnie.
A błąd nie został wykasowany po poprzednim razie, zniknął sam po wymianie. Może podjadę pierw wykasować ten błąd z pamięci.
Ostatnio zmieniony sobota, 18 grudnia 2010, 18:05 przez kalion, łącznie zmieniany 3 razy.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
kalion pisze:Pedał został wsadzony od podobnej kia sorento 2.5 crdi także z 2004 roku, a właśnie czy to, że nie został skasowany błąd po poprzednim potencjometrze może powodować działanie na nowym złe, niby błąd zniknął po zamontowaniu nowego pedału gazu.
Kalion- to że z podobnej sorci -to nie znaczy że taki sam. powinien mieć taki sam jak twój.montowanych było kilka ECU w sorento, i może nie współgrać z innymi nr pedału gazu.
błędy powinny być wykasowane,gdyż mimo że go nie pokazuje- to i tak został w pamięci wewnętrznej.
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela, 12 grudnia 2010, 14:49
- Skąd jesteś: Konto nieużywane
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Twoje poprzednie Sorento: Kia sprzedana/ konto do usunięcia.
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
Na obu tych pedałach jest naklejka Y02, na tej skrzyneczce od potencjometru na jednej jest początek ZCSKAE a na drugiej ACRBAE to chodzi o te numery?.
Re: Problem z pedałem gazu
Przepisz Kolego oba w pełni nie będzie problemu tak to nadal nikt nic nie wie
Kompy w czołgach są różne nie ma jednej wersji dla każdego błąd musisz zawsze skasować bo jak pisał Murzyn pozostaje w pamięci
Kompy w czołgach są różne nie ma jednej wersji dla każdego błąd musisz zawsze skasować bo jak pisał Murzyn pozostaje w pamięci
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
gdzieś miałem zdjęcie swojego pedału- zaraz poszukam. ale te y02 to maja każde. nr jest trochę dłuższy.
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela, 12 grudnia 2010, 14:49
- Skąd jesteś: Konto nieużywane
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Twoje poprzednie Sorento: Kia sprzedana/ konto do usunięcia.
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
1. Uszkodzony:
ZCSKAE6XX
01588|07960
0782|03994
1. Wymieniony:
ACRBAE5XX
01554|07836
0726|03969
Jeszcze są jakieś drugie naklejki, ale na tym założonym do niej nie dojdę. Co oznaczają te cyfry pod numerem?.
Dziwnę trochę, że jednak mimo to pedał i tak działa do pewnego momentu dobrze. Chyba, że jednak został mu błąd po tamtym uszkodzonym.
ZCSKAE6XX
01588|07960
0782|03994
1. Wymieniony:
ACRBAE5XX
01554|07836
0726|03969
Jeszcze są jakieś drugie naklejki, ale na tym założonym do niej nie dojdę. Co oznaczają te cyfry pod numerem?.
Dziwnę trochę, że jednak mimo to pedał i tak działa do pewnego momentu dobrze. Chyba, że jednak został mu błąd po tamtym uszkodzonym.
Ostatnio zmieniony sobota, 18 grudnia 2010, 20:37 przez kalion, łącznie zmieniany 1 raz.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
po nagrzaniu auta nowy pedał może inne wartości do kompa podawać. w moim przypadku też się bawili tydź z pedałem-bo tego co ja miałem to już nie ma-zostały zastąpione ulepszoną wersją. dobierali kilka. ECU dali takie samo jak było
-
- jestem
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela, 12 grudnia 2010, 14:49
- Skąd jesteś: Konto nieużywane
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Twoje poprzednie Sorento: Kia sprzedana/ konto do usunięcia.
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
Ok, w takim razie przeczekam do pon. i podjadę na kompa - przy okazji wyczyści się pamięć po tamtym pot.(dam znać co i jak). Dodam też, że dzisiaj ten pedał pracował do momentu postoju prawidłowo, po wyłączeniu i włączeniu po dosłownie chwili silnika wskoczył właśnie na obroty i zapaliła się kontrolka.
-
- jestem
- Posty: 3
- Wiek: 54
- Rejestracja: sobota, 27 października 2018, 11:47
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Kontaktowanie:
Re: Problem z pedałem gazu
Miałem podobny problem samochód odpalał pracował na trochę wyższych obrotach i nie reagował na pedał gazu, wyświetlał się check. Okazało się że komputer silnika padł. Mechanik zakupił używkę 45 zł - trochę kosztowało programowanie 400 zł. Po wymontowaniu komputera okazało się, że był cały zawilgocony i wiązki kabli zaśniedziałe. Po wymianie kompa jest ok. Dodaję że samochód stał bez akumulatora przez miesiąc. Natomiast zawilgocenie mogło mieć związek z przeciekająca wodą przez mocowanie relingu po słupku prawem przednim, dodaję że podsufitka była sucha. Myślę że ten objaw by nie wystąpił przynajmniej teraz ale dość długo samochód stał bez akumulatora. Oprogramowanie wykazywało setki błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości