Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Moderator: Moderator
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
mariank32,a przed próbą wyjęcia przelewki wyjąłeś zabezpieczenie ?(taką zawleczkę z drutu)
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Nic nie wyjmowałem, zastanawiałem się do czego to zabezpieczenie jest, myślałem, że wężyki normalnie powinny się zsunąć.
To mam zdjąć te zabezpieczenia? Podpowiedz co dalej, bo w sumie nigdy tego nie robiłem i nie chciałbym aby coś zostało mi w rękach. Pozdrawiam
To mam zdjąć te zabezpieczenia? Podpowiedz co dalej, bo w sumie nigdy tego nie robiłem i nie chciałbym aby coś zostało mi w rękach. Pozdrawiam
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
wyjmiesz zawleczkę i końcówkę wyciągnij do góry. będziesz miał takie coś .
do testu przelewowego jednak te końcówki muszą być założone,a ty musisz zdjąć z nich przewody.
do testu przelewowego jednak te końcówki muszą być założone,a ty musisz zdjąć z nich przewody.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
O ile na elektryce się znam to mechanika dla mnie cięższy temat. Dlatego takie szczegółowe pytania aby nic nie uszkodzić. Czyli wyjąć zabezpieczenia, wyjąć to co na zdjęciu z wtrysku, zdjąć z tego przewody, założyć spowrotem na wtrysk, założyć zabezpieczenie, założyć weżyki, końcówki do pojemniczków i odpalać? Powiedzcie mi też jeszcze czy w przypadku gdyby puszczał któryś na przelewie to wystarczy wymiana tego elementu co jest zabezpieczony zawleczką, czy cały wtrysk do wymiany/regulacji. Czy po wyjęciu tej zawleczki przewody lekko zejdą?
No i najważniejsze w przypadku gdybym potrzebował wyjąć wtrysk jak to zrobić?
No i najważniejsze w przypadku gdybym potrzebował wyjąć wtrysk jak to zrobić?
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
musisz zdjąć wężyk z jednego końca trójnika,a drugi zaślepic, bo jak widzisz są one połączone szeregowo. raczej na przelewie nie będzie ci ciekło z przelewu, bo ciekło by już i przed, to byś widział.
te końcówki przelewów , po wyjęciu zawleczki schodzą łatwo.
te końcówki przelewów , po wyjęciu zawleczki schodzą łatwo.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Kurcze albo juz późno albo nie kumam. Czy te wężyki zdejmuje sie po zdjeciu zabezpieczenia? Bo probowalem zdjac same przewody przelewowe i pomimo dużej sily nie moglem ich zdjac. Z tym mam problem, nie mogę ich zdjac. Gdybym to zrobil to jedna stronę zaslepie a z drugiej wężyk i do pojemnika. To rozumiem, ale problemem są przewody przelewowe, pomimo dużej sily nie moglem zdjac z krucca.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
tak,wężyki nasadzone są na króciec, i trzeba użyć siły by je zdjąć. dobrze jest czasem spróbować je obrócić. ostatecznie możesz je ściąć z króćca, a wężyki wymienić na nowe. kosztuje wężyk grosze na metry
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Witaj mariank32
Być może się mylę bo osobiście tego nie robiłem ale jakoś na samym początku jak zakpiłem czołga miałem problem z jego odpalaniem tj. palił po więcej niż kilku obrotach.
Udałem się do zakładu specjalistycznego zajmującego się wtryskami Bosch i jak mi robili przelewy to o ile dobrze pamiętam wyjęli zabezpieczenia przewodów przy listwie common rail i podłączyli butle do pomiarów przelewu. W chwili obecnej tj. w czasie pisania postu nasunęła się mi myśl, że nie pamiętam czy zabezpieczenia wyjęli przy listwie czy przy wtryskiwaczach bo to zapewne zależy od tego jak jest zbudowany komplet do pomiaru przelewów ale na pewno przewody zeszły lekko.
Tu masz opis diagnostyki i naprawy, regeneracji wtryskiwaczy common rail Bosch. Zapewne w necie, przy pomocy google znajdziesz więcej podowiedzi na ten temat.
Powodzenia.
Być może się mylę bo osobiście tego nie robiłem ale jakoś na samym początku jak zakpiłem czołga miałem problem z jego odpalaniem tj. palił po więcej niż kilku obrotach.
Udałem się do zakładu specjalistycznego zajmującego się wtryskami Bosch i jak mi robili przelewy to o ile dobrze pamiętam wyjęli zabezpieczenia przewodów przy listwie common rail i podłączyli butle do pomiarów przelewu. W chwili obecnej tj. w czasie pisania postu nasunęła się mi myśl, że nie pamiętam czy zabezpieczenia wyjęli przy listwie czy przy wtryskiwaczach bo to zapewne zależy od tego jak jest zbudowany komplet do pomiaru przelewów ale na pewno przewody zeszły lekko.
Tu masz opis diagnostyki i naprawy, regeneracji wtryskiwaczy common rail Bosch. Zapewne w necie, przy pomocy google znajdziesz więcej podowiedzi na ten temat.
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony czwartek, 29 stycznia 2015, 22:08 przez andykon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Murzyn_1313_Maximus pisze:tak,wężyki nasadzone są na króciec, i trzeba użyć siły by je zdjąć. dobrze jest czasem spróbować je obrócić. ostatecznie możesz je ściąć z króćca, a wężyki wymienić na nowe. kosztuje wężyk grosze na metry
Wężyki mam kupione, do testów zwykle przezroczyste a do wymiany mam kupione takie jak oryginalne (okolo 9 pln metr). Jak nie będzie padać to dzisiaj zabiorę sie za to ponownie. Wczoraj zaparlem sie z calych sil i niestety nie udali mi się zdjąć żadnego. Znajomy, który był przy tym stwierdzil, ze guma wężyków od temperatury zwulkanizowala sie. Tak wiec skoro tak radzisz odetne je.
Kolego Anykon co bylo w Twoim przypadku, ze palil po kilku obrotach? Ja w sumie wszystko posprawdzałem oprócz przeplywomierza i wtrysków. Pali mi po okolo3 sekundach, zapala ladnie za każdym razem, a do tego przy ostrzejszym przyspieszaniu przykapca na czarno. Sprobuje jeszcze zalać preparat stp do wtryskow. Idzie zima i nie chce niespodzianek, a coraz hardziej wygląda mi to na winę wtrysków. Pojechalbym do warsztatu, ale znając życie zaraz będą chcieli regenerować wszystkie 4. Kolege ostatnio w Carniwalu skasowali 3500 za regenerację. Po prostu nie ufam, a nie mam nikogo znajomego co sie zna na tym i ma warsztat.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Ja dzisiaj zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy przy pomocy Hi Scana i oto wyniki.
Wygląda na to, że 3 wtryskiwacz kończy żywot
Wygląda na to, że 3 wtryskiwacz kończy żywot
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Zgadza się Vokal za duża korekta na + , będą wydatki.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Silnik pali wręcz wspaniale, czy to zimny, czy ciepły. Moje zdziwienie było duże, kiedy to zobaczyłem.
W celu potwierdzenia zrobiłem nawet kilka testów i na każdym mniej-więcej to samo.
W celu potwierdzenia zrobiłem nawet kilka testów i na każdym mniej-więcej to samo.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Potwierdzam , z tego co czytałem to jest to już za duża różnica. Odczuwasz Vokal to w jakiś namacalny objaw w czasie pracy silnika.
Jak testowałem Hi-Scana to tak daleko nie dotarłem. Chyba czas się z nim przeprosić - Vokal gdzie jest opcja wykonania testów?
Nie zapomnij, że korekta to nie tylko wtryskiwacz - korekta jest po to aby wyrównać pracę silnika, silnik się zużywa. Może to być problem z cylindrem 3 i wtrysk po prostu aby uzyskać rownomierne obroty tak musi pracować. Tak więc poczytaj literaturę fachową - to nie musi być wtryskiwacz.
Jak testowałem Hi-Scana to tak daleko nie dotarłem. Chyba czas się z nim przeprosić - Vokal gdzie jest opcja wykonania testów?
Nie zapomnij, że korekta to nie tylko wtryskiwacz - korekta jest po to aby wyrównać pracę silnika, silnik się zużywa. Może to być problem z cylindrem 3 i wtrysk po prostu aby uzyskać rownomierne obroty tak musi pracować. Tak więc poczytaj literaturę fachową - to nie musi być wtryskiwacz.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Nic nie odczuwam, silnik pracuje bardzo dobrze, wyprzedzanie sprawnie, dymu z tyłu nie ma, bo potwierdził kolega jadący za mną
Wchodzisz w ECU - Comparision Test i sprawdzasz pod pozycją 2. RPM Comaprision i 3. Injector Comparision.
Pozycja nr 1 to Compresion Test wykonywany podczas uruchamiania silnika.
Wchodzisz w ECU - Comparision Test i sprawdzasz pod pozycją 2. RPM Comaprision i 3. Injector Comparision.
Pozycja nr 1 to Compresion Test wykonywany podczas uruchamiania silnika.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wtryskiwacze - wyniki testu przelewowego
Vokal, nie przejmuj się, po prostu jeździj - jeśli nie przybywa Ci oleju, normalnie odpala, przyspiesza itd to nie szukaj dziury w całym. Poczytaj o korekcjach wtryskiwaczy i bedziesz w domu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości