Błąd P1638
Moderator: Moderator
- Wojciow
- jestem
- Posty: 9
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 16:16
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Kontaktowanie:
Błąd P1638
Witam wyskakuje mi blad P1638 po podlaczeniu do kompa
jest to Sorento 2,5CRDI z 2003roku
problem polega na tym ze zimny pali super, a cieply trzeba dlugo krecic by odpalil :-/
prosze o pomoc co z tym zrobic
jest to Sorento 2,5CRDI z 2003roku
problem polega na tym ze zimny pali super, a cieply trzeba dlugo krecic by odpalil :-/
prosze o pomoc co z tym zrobic
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
Witam!!!
Napisz czym odczytany został błąd. Tutaj jest coś na temat tego błędu:
http://www.kia-forums.com/2003-2010-sor ... p1638.html
Napisz czym odczytany został błąd. Tutaj jest coś na temat tego błędu:
http://www.kia-forums.com/2003-2010-sor ... p1638.html
- Wojciow
- jestem
- Posty: 9
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 16:16
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
Nie wiem dokladnie co to bylo, mechanik mi podlaczyl jakis komputer, a raczej to wygladalo jak duzy tablet
-- poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:49 --
ECM mikrokontrolery?
Co to takiego i gdzie tego szukac?
-- poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:49 --
ECM mikrokontrolery?
Co to takiego i gdzie tego szukac?
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
To brzmi troszkę groźnie bo tyczy się jednostki sterującej. Prostując Twój post to chyba nie byleś u mechanika tylko u czytacza błędów. Co do błędu to może oznaczać, że wystąpiło za male/duże napięcie i tego wpierw trzymalbym się. Na razie resztą czyli rozbieraniem ecm nie przejmowalbym się. Nie dawno znajomy w Kia Carnival miał podobne problemy też zimny palił w miarę, ciepły z wielkim bólem. Wiadomo w warsztatach wzieli sie za wtryski, a że mial inne niż boscha to za regenerację sporo zapłacił, po założeniu niestety nie poprawiło się. Okazało się, że winny byl rozrusznik, tak tak nie ma co się śmiać - po jego regeneracji auto pali od strzała. Na zimnym silniku palił dobrze, na ciepłym tragedia. Dlaczego akurat tak, nie wiem jeszcze nie zglebilem tematu. Ja na Twoim miejscu wpierw dokonalbym przeglądu akumulatora (ale skoro pali na zimnym to raczej ok) a potem sprawdzilbym spadek napięcia na alu w czasie rozruchu (mówią, ze wystarczy lampka we wnętrzu zapalona w czasie rozruchu i jak przygasnie mocno to juz jakiś wynik masz). Jeśli masz miernik cęgowy lub lepiej oscyloskop z sada prądowa to juz miód malina, będziesz widział przebieg prądu rozruchu a pośrednio możesz nawet ocenić stan poszczegolnych cylindrów. - sprężania w nich. Bo jeśli masz podobnie jak u kolegi to może być to. Dlaczego to jest ważne? Aby zrobić cisnienie odpowiednie w zasobniku rozrusznik musi zakręcić coś ok ok 200 obr. Nie ma ciśnienia nie ma palenia. Przy dluzszym kręceniu moze byc spadek napiecia i stad ten blad w sterowniku. Ale to czy ciśnienie jest odpowiednie to ten czytacz błędów powinien odczytać,mój przyrząd podaje zarowno żądane jak i obecne. Już coś byś wiedział. Jeśli masz oscyloskop mozesz obejść się bez diagnoskopu - pomiar sygnalu z czujnika ciśnienia na szynie (mam gdzieś tabelkę jak przeliczać napięcie na ciśnienie). Oczywiście mozesz też zrobić próbę przelewową. Za resztę bralbym się potem. A dzialalbym w ten sposób dlatego, że na to moze wskazywa parę faktów. Mozna się z tym niezgadzac ale uwazam, że od tego powinieneś zacząć a potem dalej. Skoro nie masz pelnej diagnostyki masz ograniczone pole manewru.
- Wojciow
- jestem
- Posty: 9
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 16:16
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
Dziekuje zawsze to dodatkowa opcja w szukaniu usterki :-)
jutro podjade do innego czytacza bledow i zobacze co mi powie ;-)
chyba ze ktos zna jakiegos magica od Sorento w Bydgoszczy?
jutro podjade do innego czytacza bledow i zobacze co mi powie ;-)
chyba ze ktos zna jakiegos magica od Sorento w Bydgoszczy?
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
Oczywiscie mogą to byc też wtryski, mogą lać, puszczać na przelewie itd. Dlatego ważna jest diagnostyka, podgląd parametrów, bo prawdę mówiąc przyczyn może być wiele. Oceny wtrysków najlepiej dokonać na odpowiedniej maszynie, ale za pomocą pomiarów pośrednich możesz coś już o nich powiedzieć z (oscylogram czujnika ciśnienia, prądu wtryskiwacza, korekty wtrysku, próby przelewowej, za pomocą testu 5 wtryskiwacza). Mozna powiedzieć, że podejrzane są wtryski, ale na podstawie samego podejrzenia nie demontowałbym ich pochopnie. Patrz przyklad tego mojego kolegi z kia Carnival. A takie sytuacje każą się zastanowić co najmniej.
- Wojciow
- jestem
- Posty: 9
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 16:16
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
Dokladnie, lecz najbardziej Mnie dziwi to ze rano nawet bez zbytniego grzania swiec odpala pieknie, a jak sie tylko troche rozgrzeje to zaczyna go mulic i to nawet ostro trzeba krecic by odpalic....
Widzialem ze np przewody paliwowe zostaly wymienione, mniej wiecej od polowy auta....
na tym kompie co dzis mechanik sprawdzal 3 wtrysk ma minusowa wartos lania, a 4 za duzo.....1 i 2 maja ok
Widzialem ze np przewody paliwowe zostaly wymienione, mniej wiecej od polowy auta....
na tym kompie co dzis mechanik sprawdzal 3 wtrysk ma minusowa wartos lania, a 4 za duzo.....1 i 2 maja ok
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
Szkoda, że nie pamietasz wartości korekt, bo to juz jakaś ważna informacja jest. Korekty w dopuszczalnych granicach są normalną sprawą - służą ustabilizowaniu pracy na niskich obrotach. Wiadomo silnik sie zużywa.
- Wojciow
- jestem
- Posty: 9
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 16:16
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
o ile pamietam to 3 w trysk mial minus 1,4, a czwarty plus 1
1 i 2 mialy jakos 0,4
ale nie dam sobie teraz reki odciac
1 i 2 mialy jakos 0,4
ale nie dam sobie teraz reki odciac
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
według ksiązki błąd ten nie powoduje zapalenia się checka. zostaje tylko w pamięci
Kliknij obrazek, aby powiększyć
myślę że musisz sprawdzić kostki w ECU , tuż pod nogami pasażera. możliwe że coś zawilgotniało, gdyż pogoda temu sprzyja
Kliknij obrazek, aby powiększyć
myślę że musisz sprawdzić kostki w ECU , tuż pod nogami pasażera. możliwe że coś zawilgotniało, gdyż pogoda temu sprzyja
- Wojciow
- jestem
- Posty: 9
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 16:16
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
blad ten wyskoczyl na kompie servisowym
no wlasnie tez juz o tym myslalem, jaki jest dobry preparat do stykow?
no wlasnie tez juz o tym myslalem, jaki jest dobry preparat do stykow?
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
Obyś miał rację. Czasami duże problemy wywołują trywialne rzeczy. Sam z ciekawości tam zajrzałem - ale u mnie suchutko jakby dopiero z fabryki wyjechał:).
Daj kolego znać co pomogło, co było przyczyną.
- Wojciow
- jestem
- Posty: 9
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 16:16
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 176000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
Jutro chce wszystko ogarnąć i jak tylko sie wyjaśni to napisze.
Dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie...
Dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie...
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1638
Poszperałem troszkę w necie na temat problemu w tym Carnivalu bo mocno intrygował mnie ten temat. Zdaża się, że tak jest tutaj przykladowy cytat "książkowy problem - w dieslu wraz ze wzrostem temp. gwałtownie rośnie ciśnienie sprężania i silnik stawia większy opór - jeżeli silnik po rozgrzaniu nie kopci ani na biało ani na niebiesko do sprawdzenia akumulator i rozrusznik - czyli układ rozruchowy, oczywiście przedewszystkim diagnostyka komputerowa!!!" . Czasami problemem byl też czujnik hala - po rozgrzaniu zaczynał wariować. Dlatego za nim obstawisz pompę lub wtryski sprawdź to co prostsze i w sumie nie wymaga nakładu. Tak jak kolega napisał obejrzyj sterownik, bo to chwilkę zajmnie i nic nie kosztuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości