Problem z webasto.Proszę o pomoc.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#16 Postautor: miro » sobota, 27 września 2014, 17:43

alkrak pisze:Nie sprawdziłeś jeszcze pompki paliwa? Przecież już ze trzy godziny upłynęło!! :roftl:


Upłynęło trochę więcej godzin, ale sprawdziłem. :roftl:
Zdemontowałem pompkę, podłączyłem pod akumulator i robiąc przerwy w zasilaniu, pompka "pluje" paliwem.
Niestety, na kostce zasilającej pompkę jest cały czas napięcie około 11,20 V.
Nie ma przerwy, to nie ma pompowania.

Czyżby wina sterownika ?
Jeśli tak, to gdzie on się znajduje ?

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#17 Postautor: alkrak » sobota, 27 września 2014, 18:42

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#18 Postautor: miro » sobota, 27 września 2014, 19:29

Dziękuję alkrak.
Tak myślałem, ale wolałem się upewnić.
Czyli czeka mnie demontaż zbiornika wyrównawczego płynu i demontaż sterownika.

I co dalej ?
Jak go, gdzie naprawić ?

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#19 Postautor: alkrak » sobota, 27 września 2014, 19:53

Nie wiem czy resetowałeś już sterownik? Jeżeli nie, to zrób to najpierw. Należy wyciągnąć bezpiecznik HEAT BURN, znajdujący się w skrzynce pod maską.
Sprawdzenie płytki sterownika mogę wykonać, tak jak pisałem wcześniej.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#20 Postautor: miro » sobota, 27 września 2014, 20:13

Resetowałem.
Z wydechu webasto dmucha ciepłe powietrze, potem przestaje, a po wyłączeniu silnika słychać jak dmucha i po nastu sekundach się wyłącza.
Pompka nie cyka.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#21 Postautor: miro » poniedziałek, 29 września 2014, 20:43

Kolega alkrak zalecił sprawdzenie zasilania pompki za pomocą żarówki.
Żarówka i dwa kabelki to nie problem, ale jaki macie patent na wpięcie się w kostkę kiedy jest podłączona ?
Tak kombinuję, dwa cienkie kabelki włożone do wtyczki i wtedy wpiąć wtyczkę do gniazda pompki. :hmm:

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#22 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 29 września 2014, 21:00

Chyba chodziło o sprawdzenie tylko czy prąd dochodzi, bez podpietej pompki.
Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#23 Postautor: alkrak » poniedziałek, 29 września 2014, 21:51

miro pisze:Kolega alkrak zalecił sprawdzenie zasilania pompki za pomocą żarówki.
Żarówka i dwa kabelki to nie problem, ale jaki macie patent na wpięcie się w kostkę kiedy jest podłączona ?
Tak kombinuję, dwa cienkie kabelki włożone do wtyczki i wtedy wpiąć wtyczkę do gniazda pompki. :hmm:

Po to zaproponowałem pomiar żarówką, aby wykonać pomiar przy odłączonej pompce. Sterownik "widzi" podłączoną żarówkę jako pompkę. Odłączenie kostki z pompki sterownik odczytuje jako usterkę i przerywa proces rozruchu webasta.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#24 Postautor: miro » poniedziałek, 29 września 2014, 21:58

Prąd dochodzi o czym piszę w poście wyżej.
Problem w tym, że mam stałe napięcie 11,2 V, a przerwy w zasilaniu brak.
Brak przerwy, to brak pracy pomki.

Alkrak już mi na PW wyoślił w czym rzecz i tylko nie wiem jak wpiąć się do pomiaru przy połączonej kostkach.
Po prostu zwarcia nie chcę zrobić.

I mnie alkrak wyprzedził. :happy2:

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#25 Postautor: alkrak » poniedziałek, 29 września 2014, 22:02

miro pisze:Prąd dochodzi o czym piszę w poście wyżej.
Problem w tym, że mam stałe napięcie 11,2 V, a przerwy w zasilaniu brak.
Brak przerwy, to brak pracy pomki.

Alkrak już mi na PW wyoślił w czym rzecz i tylko nie wiem jak wpiąć się do pomiaru przy połączonej kostkach.
Po prostu zwarcia nie chcę zrobić.

I mnie alkrak wyprzedził. :happy2:

Odłącz pompkę i włącz na jej miejsce żarówkę. To naprawdę nie powinno być trudne.
Podałem Ci telefon, to zadzwoń jutro.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#26 Postautor: miro » poniedziałek, 29 września 2014, 22:09

Z samą żarówką nie widzą żadnego problemu.
Chyba się po prostu nie zrozumieliśmy. :beer:

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#27 Postautor: alkrak » piątek, 3 października 2014, 20:04

Zgodnie z obietnicą zamieszczam kilka zdjęć, które powinny pomóc przy rozbieraniu pieca, bez jego demontażu z auta.

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#28 Postautor: miro » piątek, 10 października 2014, 19:50

Bardzo dziękuję za pomoc kolegi alkrak. :beer:

Sprawdził mój sterownik i jest OK, ale webasto startuje i po nastu sekundach wyłącza się. :cry:
Dziś zdemontowałem webasto.
No lekko nie było, bo te cholerne węże zdjąć to masakra jakaś jest. :angry:
Żarnik w stanie dobrym, opór żarnika też OK i pozostało mi nic innego jak wysłać webasto do alkraka na testy.

Ale nurtuje mnie jedno pytanie.
Vokal też miał podobna awarię i po wymianie pompki webasto ożyło.
Tak więc co ma wspólnego pompka z działaniem webasto, skoro zanim minie czas na start pompki, webasto się wyłącza ?
Przy demontażu webasto z wężyka zasilającego w paliwo prawie nic się nie wylało, czyli przewód paliwowy jest pusty.
Ale jak ma być pełny skoro pompka nie staruje, bo nie mija 31 s ?

Nawiązuje do uwagi wokal-a
Wiem, że moje webasto startowało 3 lub 4 razy zanim wpadało w tryb blokady (Lock Down) ze względu na brak dostarczania paliwa do palnika.

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#29 Postautor: alkrak » piątek, 10 października 2014, 20:25

Chcesz mieć 100% pewności, to przyślij też pompkę paliwa. Sprawdzę wtedy cały komplet.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.

#30 Postautor: miro » piątek, 10 października 2014, 20:53

Alkraku dalej nie rozumiem i jeśli możesz wytłumacz mi tą zależność.
Piszesz:

Przeprowadziłem testy webasta na moim stanowisku serwisowym.
Wyciągnąłem "smoka" powyżej lustra paliwa. Uruchomiłem piec na resztkach
paliwa znajdującego się w przewodach paliwowych i pompce paliwa.
Po wypaleniu całego paliwa piec przeszedł do procedury wyłączania.
Przeprowadziłem cztery próby uruchomienia pieca przy braku paliwa i za każdym razem,
po próbie odpalenia, piec przechodził do procedury wyłączania - wychładzania.

Czyli tak samo jak u mnie. :hmm:

Po czym piszesz:

Następnie zanurzyłem smoka w paliwie i włączyłem start pieca (plus na pin3, co odpowiada
włączeniu stacyjki w aucie z dogrzewaczem, przy temp. otoczenia < ok.+5*C).
Za pierwszym razem piec nie wystartował, ale pompka paliwa pociągnęła olej do przewodów.
Po następnym włączeniu startu (stacyjki) piec wystartował i pracował już normalnie.


No to czy zawartość paliwa w przewodzie ma znaczenie, czy nie ?

Bo u mnie przez to, że auto u poprzednika nie jeździło w zimie, paliwa w przewodzie brak.
A może coś robił i się układ zapowietrzył ? No nie wiem, paliwa tam nie ma.
Tak jak pisałem wcześniej, przy demontażu ledwie parę kropel spłynęło.

Pompka jest sprawna, ale nie pompuje bo zanim powinna to zrobić webasto się chłodzi.

:hmm:


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości