Problem z webasto.Proszę o pomoc.
Moderator: Moderator
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
Przecież to jest proste jak chiński paragraf
Sterownik nie sprawdza czy w przewodzie jest paliwo, ale czy pompka jest elektrycznie podłączona i czy ma odpowiednią rezystancję. Po 30 sek sterownik powinien zacząć wysyłać impulsy do pompki, najpierw wolne, a potem coraz szybsze. Jest to niezależne od stanu paliwa w baku, w pompce, czy też w przewodach paliwowych.
Warunkiem włączenia procedury impulsowania jest odpowiednie rozgrzanie sztyftu zapłonowego i stwierdzeniu przez sterownik, że nagrzał się on do odpowiedniej temperatury. W tym dogrzewaczu sztyft spełnia dwie funkcje: świecy zapłonowej - to jedna, i czujnika temperatury - to druga. W miarę podgrzewania sztyftu, zmienia się jego rezystancja, a sterownik jest tak "mądry", że potrafi z tego "odczytać" jego temperaturę. Jeżeli ta temp., w czasie 30 sek, nie osiągnie odpowiedniej wartości, to piec, w 31-ej sek przechodzi do procedury wyłączania.
I tak właśnie jest u Ciebie.
Czy można jaśniej? Może można, ale tak to wygląda.
Sterownik nie sprawdza czy w przewodzie jest paliwo, ale czy pompka jest elektrycznie podłączona i czy ma odpowiednią rezystancję. Po 30 sek sterownik powinien zacząć wysyłać impulsy do pompki, najpierw wolne, a potem coraz szybsze. Jest to niezależne od stanu paliwa w baku, w pompce, czy też w przewodach paliwowych.
Warunkiem włączenia procedury impulsowania jest odpowiednie rozgrzanie sztyftu zapłonowego i stwierdzeniu przez sterownik, że nagrzał się on do odpowiedniej temperatury. W tym dogrzewaczu sztyft spełnia dwie funkcje: świecy zapłonowej - to jedna, i czujnika temperatury - to druga. W miarę podgrzewania sztyftu, zmienia się jego rezystancja, a sterownik jest tak "mądry", że potrafi z tego "odczytać" jego temperaturę. Jeżeli ta temp., w czasie 30 sek, nie osiągnie odpowiedniej wartości, to piec, w 31-ej sek przechodzi do procedury wyłączania.
I tak właśnie jest u Ciebie.
Czy można jaśniej? Może można, ale tak to wygląda.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
No to czemu:
Za pierwszym razem piec nie wystartował, ale pompka paliwa pociągnęła olej do przewodów.
Po następnym włączeniu startu (stacyjki) piec wystartował i pracował już normalnie.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
miro pisze:No to czemu:Za pierwszym razem piec nie wystartował, ale pompka paliwa pociągnęła olej do przewodów.
Po następnym włączeniu startu (stacyjki) piec wystartował i pracował już normalnie.
A to dlatego, że jest określony limit czasu, mierzony od pierwszego impulsu, wysyłanego do pompki, w którym paliwo musi dotrzeć do komory spalania i pojawić się zapłon.
Za pierwszym razem tego czasu wystarczyło na wypełnienie przewodów paliwowych, a za drugim paliwo zdążyło na czas dotrzeć do komory spalania i nastąpił zapłon.
Warunkiem konicznym jest jednak włączenie przez sterownik impulsowego zasilania pompki.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
Dobra.
To ja jutro montuję webasto z powrotem na swoje miejsce.
Ręcznie podam paliwo pompką do przewodów, aż wypłynie i spróbuję go parę razy odpalić.
Ciekawe co z tego wyniknie ?
To ja jutro montuję webasto z powrotem na swoje miejsce.
Ręcznie podam paliwo pompką do przewodów, aż wypłynie i spróbuję go parę razy odpalić.
Ciekawe co z tego wyniknie ?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
W zwykłych kotłach do ogrzewania domowego, rolę sztyftu z webasta pełni czujnik płomienia (dla kotłów olejowych fotokomórka, a dla gazowych czujnik jonizacji).
Czujniki te widzą płomień i pozwalają na dopływ paliwa do komory spalania.
Jeśli płomień zgaśnie (albo ów czujnik się uszkodzi), to odcinany jest dopływ paliwa i piec zostaje wyłączony.
Tak samo jest w webasto.
Czujniki te widzą płomień i pozwalają na dopływ paliwa do komory spalania.
Jeśli płomień zgaśnie (albo ów czujnik się uszkodzi), to odcinany jest dopływ paliwa i piec zostaje wyłączony.
Tak samo jest w webasto.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
miro pisze:Dobra.
To ja jutro montuję webasto z powrotem na swoje miejsce.
Ręcznie podam paliwo pompką do przewodów, aż wypłynie i spróbuję go parę razy odpalić.
Ciekawe co z tego wyniknie ?
Nie bardzo widzę sens takiego działania, skoro u Ciebie pompka nie dostaje impulsów elektrycznych.
Pisałem wcześniej, że sterownik nie sprawdza obecności paliwa w przewodach paliwowych.
Ale popracować możesz, bo pogodę zapowiadali piękną.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
miro pisze:Tak więc co ma wspólnego pompka z działaniem webasto, skoro zanim minie czas na start pompki, webasto się wyłącza ?
Przy demontażu webasto z wężyka zasilającego w paliwo prawie nic się nie wylało, czyli przewód paliwowy jest pusty.
Ale jak ma być pełny skoro pompka nie staruje, bo nie mija 31 s ?
miro, sposób pracy i startu webasta masz opisany w poście alkraka w wątku o moich bojach z tym tematem.
Piec wyłącza się dopiero po 90 sekundach od startu, jeśli nie zostanie utworzony płomień.
Po 30 sekundach wyłącza się tylko wentylator nadmuchu i załącza się pompka paliwa. W miarę pracy pompka przyśpiesza i wentylator także.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
vokal pisze:miro pisze:Tak więc co ma wspólnego pompka z działaniem webasto, skoro zanim minie czas na start pompki, webasto się wyłącza ?
Przy demontażu webasto z wężyka zasilającego w paliwo prawie nic się nie wylało, czyli przewód paliwowy jest pusty.
Ale jak ma być pełny skoro pompka nie staruje, bo nie mija 31 s ?
miro, sposób pracy i startu webasta masz opisany w poście alkraka w wątku o moich bojach z tym tematem.
Piec wyłącza się dopiero po 90 sekundach od startu, jeśli nie zostanie utworzony płomień.
Po 30 sekundach wyłącza się tylko wentylator nadmuchu i załącza się pompka paliwa. W miarę pracy pompka przyśpiesza i wentylator także.
A w tym przypadku chodzi o to, że pompka nie dostaje impulsów zasilania, a sterownik jest sprawny, sprawdzony u mnie. Jak miro przyśle mi cały piec, to przetestuję go na stanowisku serwisowym.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
Chyba mija się z celem wysyłanie pieca, bo wszystko już zostało sprawdzone.
Jeśli sterownik jest sprawny, a mimo to pompka nie dostaje impulsów po 30 sekundach, to znaczy, że instalacja elektryczna pompki jest uszkodzona.
Najlepiej zdiagnozować to przez podpięcie żarówki bezpośrednio przy piecu i sprawdzenie, czy impulsy wychodzą z kostki sterownika.
Gdyby wina leżała po stronie sztyftu, to pompka by startowała, piec by się nagrzewał, a potem automatycznie wyłączał.
Jeśli sterownik jest sprawny, a mimo to pompka nie dostaje impulsów po 30 sekundach, to znaczy, że instalacja elektryczna pompki jest uszkodzona.
Najlepiej zdiagnozować to przez podpięcie żarówki bezpośrednio przy piecu i sprawdzenie, czy impulsy wychodzą z kostki sterownika.
Gdyby wina leżała po stronie sztyftu, to pompka by startowała, piec by się nagrzewał, a potem automatycznie wyłączał.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
vokal pisze:.....Jeśli sterownik jest sprawny, a mimo to pompka nie dostaje impulsów po 30 sekundach, to znaczy, że instalacja elektryczna pompki jest uszkodzona.
Najlepiej zdiagnozować to przez podpięcie żarówki bezpośrednio przy piecu i sprawdzenie, czy impulsy wychodzą z kostki sterownika.
Gdyby wina leżała po stronie sztyftu, to pompka by startowała, piec by się nagrzewał, a potem automatycznie wyłączał.
Z tego, co wiem kolega miro sprawdził pompkę i przewody do niej.
A ze sztyftem mam różne doświadczenia, które już opisywałem. Sztyft może się rozgrzewać do czerwoności, a sygnał do sterownika wysyła błędny i pompka nie dostanie zasilania. Sprawdzałem to na swoim biurku.
Usterka może mieć miejsce w okablowaniu webasta w aucie, ale nie chcę na razie gdybać.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
A więc tak.
Podpiąłem się pod zasilanie pompki z kostki:
i napompowałem paliwo do przewodu.
Podłączyłem webasto, zadymiło, pompka nie cyka.
No to próba z żarówką.
Podałem napięcie na żarówkę również wpinając się w kostkę przy webasto.
Żarówka pięknie mruga:
A tak mruga jeśli zasila ją webasto:
Napięcie na żarówce ledwo 0,5V
Stawiałbym na sterownik, ale przecież był sprawdzany.
Reasumując:
- sterownik sprawny
- pompka sprawna
- webasto startuje
To gdzie jest pies pogrzebany ?
Podpiąłem się pod zasilanie pompki z kostki:
i napompowałem paliwo do przewodu.
Podłączyłem webasto, zadymiło, pompka nie cyka.
No to próba z żarówką.
Podałem napięcie na żarówkę również wpinając się w kostkę przy webasto.
Żarówka pięknie mruga:
A tak mruga jeśli zasila ją webasto:
Napięcie na żarówce ledwo 0,5V
Stawiałbym na sterownik, ale przecież był sprawdzany.
Reasumując:
- sterownik sprawny
- pompka sprawna
- webasto startuje
To gdzie jest pies pogrzebany ?
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
Tak tylko dla porządku zapytam; czy to jest żarówka 21W, bo jak taka, to stanowczo za mocna do symulowania pompki!! Powinna być 5W.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
12VP21W
Wbiłem szpilkę w przewód wychodzący z webasto i zasilający pomkę.
Napięcie różne i raz 0,3V, 0,4, a czasami 1,5V, 2V ?
Próba z żarówką 4W:
No to co pompka ?
Ale czemu działa przy zasilania z akumulatora ?
Wbiłem szpilkę w przewód wychodzący z webasto i zasilający pomkę.
Napięcie różne i raz 0,3V, 0,4, a czasami 1,5V, 2V ?
Próba z żarówką 4W:
No to co pompka ?
Ale czemu działa przy zasilania z akumulatora ?
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
Zrób jeszcze jedną próbę:
Odłącz pompkę, podłącz ją do napięcia 12V, ale przez amperomierz. Pomierz prąd płynący w tym obwodzie.
Z jego wielkości będzie można coś wywnioskować.
Odłącz pompkę, podłącz ją do napięcia 12V, ale przez amperomierz. Pomierz prąd płynący w tym obwodzie.
Z jego wielkości będzie można coś wywnioskować.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z webasto.Proszę o pomoc.
Zrobię to, ale już nie dziś, nie mam już na to sił.
Co prawda demontaż i montaż webasto mam już w małym palcu, ale dziś było tak ciepło, że robota dała mi nieźle popalić.
Pewnie pompka jest zastana i działa kiedy jest podpięta pod akumulator, a podpięta pod zasilanie z webasto nie pracuje.
Co prawda demontaż i montaż webasto mam już w małym palcu, ale dziś było tak ciepło, że robota dała mi nieźle popalić.
Pewnie pompka jest zastana i działa kiedy jest podpięta pod akumulator, a podpięta pod zasilanie z webasto nie pracuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości