Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Betina
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 535
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
Skąd jesteś: KRAKÓW
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Indigo Blue
Been thanked: 2 times

Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#1 Postautor: Betina » środa, 10 marca 2010, 13:29

Witajcie Koledzy.
Prosiłem o pomoc w dziale "Co dolega twojemu Sorento" w temacie " Awaria ogrzewania wewnątrz " ale nie uzyskałem pomocy . Może w tym dziale uzyskam odpowiedż .
We własnym zakresie wymieniłem nagrzewnicę ale mam jeden problem,nie wiem czy dobrze podłączyłem nagrzewnicę / wężyki / w komorze silnika.
Prośba , może ktoś z kolegów ma schemat podłączenia.
Ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego wychodzi wąż/ gruby/ , z której strony nagrzewnicy ma być podłączony do lewej rurki czy do prawej -patrząc twarzą zwróconą na nagrzewnicę.
Ja podłączyłem wąż ze zbiorniczka do lewej rurki.
Uruchomiłem silnik i przejechałem 30 km i stwierdziłem brak ogrzewania - wentylator nawiewa zimne powietrze- temp. nastawiłem na 25 stopni C. Obie rurki gumowe dochodzące do nagrzewnicy były gorące
Wygląda , że nagrzewnica jest zapowietrzona.
Ptytanie drugie - jak odpowietrzyć nagrzewnicę

Witka1:cry:

Pozostałe informacje tutaj:- http://kiasorento.iq24.pl/default.asp?g ... emat=61979

jarilitmanen
jestem
jestem
Posty: 2
Rejestracja: środa, 12 stycznia 2011, 12:24
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#2 Postautor: jarilitmanen » środa, 12 stycznia 2011, 12:29

A taka nagrzewnica nie odpowietrza się sama?

/proszę, zgodnie z regulaminem, przywitać się w odpowiednim dziale/


_________________________
nagrzewnice gazowe regeneracja
Ostatnio zmieniony środa, 12 stycznia 2011, 13:40 przez cyber_human, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Niedopełnienie regulaminu

Jokeros
moja ranga
moja ranga
Posty: 87
Wiek: 48
Rejestracja: wtorek, 24 sierpnia 2010, 21:38
Skąd jesteś: Środa Sląska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Czorny
Przebieg (km.): 173000
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#3 Postautor: Jokeros » wtorek, 1 lutego 2011, 20:17

Miałem podobnie, rozszczelnił mi się lekko zbiorniczek wyrównawczy (był klejony wcześniej z tego co widziałem) i trochę płynu wyciekło. Zniknęło prawie grzanie i zaczęło bulgotać w nagrzewnicy. Uzupełniłem płyn, poluzowałem lekko korek (wygląda że też trochę za mocno trzymał ciśnienie) i miałem nadzieję, że się samo odpowietrzy. Niestety było to z miesiąc temu i nic. Poziom płynu się trzyma równo, dalej co jakiś czas zabulgocze a ogrzewanie raz jest a raz go nie ma prawie wcale :( Ustawiam na 32 stopnie a i tak czasem wtedy potrafi lecieć ledwo letnie powietrze. Wcześniej przed tym zdarzeniem wyżej niż 24 nie ustawiałem w aucie bo się szło ugotować nawet w największy mróz.

PZDr

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#4 Postautor: wmarkoni » czwartek, 3 lutego 2011, 22:27

Jokeros pisze:Poziom płynu się trzyma równo, dalej co jakiś czas zabulgocze a ogrzewanie raz jest a raz go nie ma prawie wcale :( Ustawiam na 32 stopnie a i tak czasem wtedy potrafi lecieć ledwo letnie powietrze. Wcześniej przed tym zdarzeniem wyżej niż 24 nie ustawiałem w aucie bo się szło ugotować nawet w największy mróz.


O kurka ,a ja myślałem, że sorento ma poprostu słabe ogrzewanie. Jak tu poczytałem to się jednak okazuje, że też mogę mieć zapowietrzoną nagrzewnicę (w zimie grzeje dwa razy słabiej niż skoda 1,3) bo wymieniałem kiedyś wąż z silnika do chłodnicy!
Da się to jakoś prosto odpowietrzyć? :16
Markoni

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#5 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 3 lutego 2011, 22:52

ja wymieniałem u siebie płyn chłodniczy i nic nie odpowietrzałem.zlałem stary, wlałem nowy i tyle. poza tym w sorento chyba nawet nie ma zaworków do odpowietrzania- gdyż raczej jest system samoodpowietrzający sie.
Obrazek

jacek.b
moje konto
moje konto
Posty: 219
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 19:18
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony/złoty met.li
Przebieg (km.): 109000
Inny Samochód: Citroen C4 VTR
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#6 Postautor: jacek.b » czwartek, 3 lutego 2011, 22:57

nie wiem jak jest z wymianą płynu w sorento - jeszcze przede mną ale w jeepie miałem tak aby nie zapowietrzyć nagrzewnicy należało przy zalewaniu ustawić ogrzewanie na maxa i resztę "robiła pompa płynu chłodzącego po uruchomieniu silnika,
w sorento nie zauważyłem odpowietrzeń takich jak np w peugeotach

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#7 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 3 lutego 2011, 23:02

ale zapomniałem dodać że ja mam webasto- i może ta pompka obiegowa jest w stanie to odpowietrzyć- nie mam pojęcia. wiem że nic nie robiłem.
Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#8 Postautor: alkrak » piątek, 4 lutego 2011, 09:03

Ja też wymieniałem płyn chłodzący, w aucie po lifcie, i niczego nie odpowietrzałem.
Nie mam zamontowanego webasta. Po wymianie ogrzewanie (klima) działa prawidłowo.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#9 Postautor: wmarkoni » piątek, 4 lutego 2011, 23:41

Byc może to czysto subiektywne odczucie ale w porównaniu do wcześniek testowanych aut to sori nie ma ogrzewania. Miałem Peugeota, dwie Meganki i nadal mam Skodę i we wszystkich tych autach przy pełnej temperaturze silnika nawet przy -15 leciało gorące powietrze. W sori natomiast przy temp -10 i włączeniu ogrzewania na HI powietrze jest ciepłe ale nie da się zagrzać samochodu tak, żeby można w nim siedzieć np. bez kurtki.
Markoni

Awatar użytkownika
Jack2000
moje konto
moje konto
Posty: 172
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 16:38
Skąd jesteś: TORUŃ
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: Biała Perła
Przebieg (km.): 53000
Inny Samochód: Sportage 2.0 CWT,AWD
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#10 Postautor: Jack2000 » sobota, 5 lutego 2011, 06:42

Wmarkoni coś masz z tym ogrzewaniem,nie tak.Ja w mojej nastawiam na +24 i jest ciepełko.Jak wracałem do Polski na święta
w Oslo było -24,nagrzałem autko na +25 i jechałem w sweterku.

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#11 Postautor: kwintolp21 » sobota, 5 lutego 2011, 09:35

U mnie też przy ustawieniu na nogi i twarz zamkniętym obiegu bez klimy jest bardzo ciepło jedno co denerwuje to parujące szyby w tej opcji :(

masek

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#12 Postautor: masek » sobota, 5 lutego 2011, 11:17

Dobra:) nagrzewnicy się nie odpowietrza, nie zalewa przed montażem itd :) jak nie działa klimatronic, to po 1. sprawdzić, czy dane docierające są ok, po 2. sprawdzić, czy w ogóle cokolwiek przez nagrzewnicę przepływa.po 3. korzystać z płynu chłodzącego do chłodnic aluminiowych !!!
Nie mam pojęcia jak przepłukać :( demontaż i montaż jest niesamowicie czasochłonny :(

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#13 Postautor: andykon » sobota, 5 lutego 2011, 22:43

Ogólnie rzec biorąc siniki wysokoprężne długo się grzeją, może to być spowodowane też tym, że cały czas pracuje wiatrak na sprzęgle wiskotycznym jednakże nie powinno być tak że nie da się jechać zwłaszcza na dłuższych dystansach bez kurtki. W moim aucie przy ustawieniu na około 25 -27 stopni po pewnym czasie jest dość gorąco tak, że muszę zmniejszyć temperaturę. Przy nawiewie w obiegu wewnętrznym zawsze będą parowały szyby. Jedynym wyjściem jest załączenie klimatyzacji.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#14 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 6 lutego 2011, 09:19

ja też mam zazwyczaj temp nastawioną na 22* +/- 1*
jak bym miał 26-27* to bym chyba się ugotował.
Obrazek

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.

#15 Postautor: andykon » niedziela, 6 lutego 2011, 18:05

Nie miałem na myśli, że z taką temperaturą jeżdżę a jedynie to, że przy tak ustawionej temp. można zdjąć kurtkę.
Oczywiście po nagrzaniu sie pojazdu temperaturę można zmniejszyć.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości