Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Moderator: Moderator
-
- teraz jestem
- Posty: 535
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Indigo Blue
- Been thanked: 2 times
Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Witajcie Koledzy.
Prosiłem o pomoc w dziale "Co dolega twojemu Sorento" w temacie " Awaria ogrzewania wewnątrz " ale nie uzyskałem pomocy . Może w tym dziale uzyskam odpowiedż .
We własnym zakresie wymieniłem nagrzewnicę ale mam jeden problem,nie wiem czy dobrze podłączyłem nagrzewnicę / wężyki / w komorze silnika.
Prośba , może ktoś z kolegów ma schemat podłączenia.
Ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego wychodzi wąż/ gruby/ , z której strony nagrzewnicy ma być podłączony do lewej rurki czy do prawej -patrząc twarzą zwróconą na nagrzewnicę.
Ja podłączyłem wąż ze zbiorniczka do lewej rurki.
Uruchomiłem silnik i przejechałem 30 km i stwierdziłem brak ogrzewania - wentylator nawiewa zimne powietrze- temp. nastawiłem na 25 stopni C. Obie rurki gumowe dochodzące do nagrzewnicy były gorące
Wygląda , że nagrzewnica jest zapowietrzona.
Ptytanie drugie - jak odpowietrzyć nagrzewnicę
Witka1:cry:
Pozostałe informacje tutaj:- http://kiasorento.iq24.pl/default.asp?g ... emat=61979
Prosiłem o pomoc w dziale "Co dolega twojemu Sorento" w temacie " Awaria ogrzewania wewnątrz " ale nie uzyskałem pomocy . Może w tym dziale uzyskam odpowiedż .
We własnym zakresie wymieniłem nagrzewnicę ale mam jeden problem,nie wiem czy dobrze podłączyłem nagrzewnicę / wężyki / w komorze silnika.
Prośba , może ktoś z kolegów ma schemat podłączenia.
Ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego wychodzi wąż/ gruby/ , z której strony nagrzewnicy ma być podłączony do lewej rurki czy do prawej -patrząc twarzą zwróconą na nagrzewnicę.
Ja podłączyłem wąż ze zbiorniczka do lewej rurki.
Uruchomiłem silnik i przejechałem 30 km i stwierdziłem brak ogrzewania - wentylator nawiewa zimne powietrze- temp. nastawiłem na 25 stopni C. Obie rurki gumowe dochodzące do nagrzewnicy były gorące
Wygląda , że nagrzewnica jest zapowietrzona.
Ptytanie drugie - jak odpowietrzyć nagrzewnicę
Witka1:cry:
Pozostałe informacje tutaj:- http://kiasorento.iq24.pl/default.asp?g ... emat=61979
-
- jestem
- Posty: 2
- Rejestracja: środa, 12 stycznia 2011, 12:24
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
A taka nagrzewnica nie odpowietrza się sama?
/proszę, zgodnie z regulaminem, przywitać się w odpowiednim dziale/
_________________________
nagrzewnice gazowe regeneracja
/proszę, zgodnie z regulaminem, przywitać się w odpowiednim dziale/
_________________________
nagrzewnice gazowe regeneracja
Ostatnio zmieniony środa, 12 stycznia 2011, 13:40 przez cyber_human, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Niedopełnienie regulaminu
Powód: Niedopełnienie regulaminu
-
- moja ranga
- Posty: 87
- Wiek: 48
- Rejestracja: wtorek, 24 sierpnia 2010, 21:38
- Skąd jesteś: Środa Sląska
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Czorny
- Przebieg (km.): 173000
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Miałem podobnie, rozszczelnił mi się lekko zbiorniczek wyrównawczy (był klejony wcześniej z tego co widziałem) i trochę płynu wyciekło. Zniknęło prawie grzanie i zaczęło bulgotać w nagrzewnicy. Uzupełniłem płyn, poluzowałem lekko korek (wygląda że też trochę za mocno trzymał ciśnienie) i miałem nadzieję, że się samo odpowietrzy. Niestety było to z miesiąc temu i nic. Poziom płynu się trzyma równo, dalej co jakiś czas zabulgocze a ogrzewanie raz jest a raz go nie ma prawie wcale Ustawiam na 32 stopnie a i tak czasem wtedy potrafi lecieć ledwo letnie powietrze. Wcześniej przed tym zdarzeniem wyżej niż 24 nie ustawiałem w aucie bo się szło ugotować nawet w największy mróz.
PZDr
PZDr
- wmarkoni
- To ja
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
- Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: pewter/grey
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Jokeros pisze:Poziom płynu się trzyma równo, dalej co jakiś czas zabulgocze a ogrzewanie raz jest a raz go nie ma prawie wcale Ustawiam na 32 stopnie a i tak czasem wtedy potrafi lecieć ledwo letnie powietrze. Wcześniej przed tym zdarzeniem wyżej niż 24 nie ustawiałem w aucie bo się szło ugotować nawet w największy mróz.
O kurka ,a ja myślałem, że sorento ma poprostu słabe ogrzewanie. Jak tu poczytałem to się jednak okazuje, że też mogę mieć zapowietrzoną nagrzewnicę (w zimie grzeje dwa razy słabiej niż skoda 1,3) bo wymieniałem kiedyś wąż z silnika do chłodnicy!
Da się to jakoś prosto odpowietrzyć?
Markoni
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
ja wymieniałem u siebie płyn chłodniczy i nic nie odpowietrzałem.zlałem stary, wlałem nowy i tyle. poza tym w sorento chyba nawet nie ma zaworków do odpowietrzania- gdyż raczej jest system samoodpowietrzający sie.
-
- moje konto
- Posty: 219
- Wiek: 53
- Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 19:18
- Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony/złoty met.li
- Przebieg (km.): 109000
- Inny Samochód: Citroen C4 VTR
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
nie wiem jak jest z wymianą płynu w sorento - jeszcze przede mną ale w jeepie miałem tak aby nie zapowietrzyć nagrzewnicy należało przy zalewaniu ustawić ogrzewanie na maxa i resztę "robiła pompa płynu chłodzącego po uruchomieniu silnika,
w sorento nie zauważyłem odpowietrzeń takich jak np w peugeotach
w sorento nie zauważyłem odpowietrzeń takich jak np w peugeotach
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
ale zapomniałem dodać że ja mam webasto- i może ta pompka obiegowa jest w stanie to odpowietrzyć- nie mam pojęcia. wiem że nic nie robiłem.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Ja też wymieniałem płyn chłodzący, w aucie po lifcie, i niczego nie odpowietrzałem.
Nie mam zamontowanego webasta. Po wymianie ogrzewanie (klima) działa prawidłowo.
Nie mam zamontowanego webasta. Po wymianie ogrzewanie (klima) działa prawidłowo.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- wmarkoni
- To ja
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
- Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: pewter/grey
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Byc może to czysto subiektywne odczucie ale w porównaniu do wcześniek testowanych aut to sori nie ma ogrzewania. Miałem Peugeota, dwie Meganki i nadal mam Skodę i we wszystkich tych autach przy pełnej temperaturze silnika nawet przy -15 leciało gorące powietrze. W sori natomiast przy temp -10 i włączeniu ogrzewania na HI powietrze jest ciepłe ale nie da się zagrzać samochodu tak, żeby można w nim siedzieć np. bez kurtki.
Markoni
- Jack2000
- moje konto
- Posty: 172
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 16:38
- Skąd jesteś: TORUŃ
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: Biała Perła
- Przebieg (km.): 53000
- Inny Samochód: Sportage 2.0 CWT,AWD
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Wmarkoni coś masz z tym ogrzewaniem,nie tak.Ja w mojej nastawiam na +24 i jest ciepełko.Jak wracałem do Polski na święta
w Oslo było -24,nagrzałem autko na +25 i jechałem w sweterku.
w Oslo było -24,nagrzałem autko na +25 i jechałem w sweterku.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
U mnie też przy ustawieniu na nogi i twarz zamkniętym obiegu bez klimy jest bardzo ciepło jedno co denerwuje to parujące szyby w tej opcji
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Dobra:) nagrzewnicy się nie odpowietrza, nie zalewa przed montażem itd jak nie działa klimatronic, to po 1. sprawdzić, czy dane docierające są ok, po 2. sprawdzić, czy w ogóle cokolwiek przez nagrzewnicę przepływa.po 3. korzystać z płynu chłodzącego do chłodnic aluminiowych !!!
Nie mam pojęcia jak przepłukać demontaż i montaż jest niesamowicie czasochłonny
Nie mam pojęcia jak przepłukać demontaż i montaż jest niesamowicie czasochłonny
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Ogólnie rzec biorąc siniki wysokoprężne długo się grzeją, może to być spowodowane też tym, że cały czas pracuje wiatrak na sprzęgle wiskotycznym jednakże nie powinno być tak że nie da się jechać zwłaszcza na dłuższych dystansach bez kurtki. W moim aucie przy ustawieniu na około 25 -27 stopni po pewnym czasie jest dość gorąco tak, że muszę zmniejszyć temperaturę. Przy nawiewie w obiegu wewnętrznym zawsze będą parowały szyby. Jedynym wyjściem jest załączenie klimatyzacji.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
ja też mam zazwyczaj temp nastawioną na 22* +/- 1*
jak bym miał 26-27* to bym chyba się ugotował.
jak bym miał 26-27* to bym chyba się ugotował.
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie i odpowietrzenie nagrzewnicy.
Nie miałem na myśli, że z taką temperaturą jeżdżę a jedynie to, że przy tak ustawionej temp. można zdjąć kurtkę.
Oczywiście po nagrzaniu sie pojazdu temperaturę można zmniejszyć.
Oczywiście po nagrzaniu sie pojazdu temperaturę można zmniejszyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości