uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#31 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 10 marca 2016, 19:20

Sorki, myslalem że masz przedlifta, a tam vacupompa jest na alternatora i ma taki grzybek na którym jest gumowa zaślepka, która lubi się zgubić. Posprawdzaj za tem wszystkie przewody od podciśnienia, zobacz dymem np czy nie zasysa gdzieś.
Obrazek

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#32 Postautor: staszek » czwartek, 10 marca 2016, 22:10

Nie, no co Ty, ja też nie spodziewałem się jej tam gdzie ją znalazłem. Nie wiem co byłoby, gdybym musiał ją wymienić. Jak to wyjąć???
Chwilowo wolę o tym nie myśleć. Test dymu nie powiódł się przy latarce. Nie widziałem zasysania, ale może za mało dymu miałem. :) Sprawdzę jeszcze raz jutro.
Rozumiem, że żadnego grzybka w polifcie nie ma?

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#33 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 10 marca 2016, 22:19

Staszek coś nie teges, o to Ci chodzi :)
silownik1.png
silownik1.png (109.47 KiB) Przejrzano 4976 razy
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#34 Postautor: staszek » wtorek, 28 czerwca 2016, 17:12

Temat zaniedbałem, ale w końcu udało się poprawnie zdiagnozować awarię (padła gruszka), więc napiszę jak to było u mnie. Objawy jak pisałem wyżej – brak dynamiki przy niskich obrotach, sztanga przy turbinie nie dochodzi do ogranicznika, stoi w górnym położeniu, ale co ważne można ją wcisnąć palcem, więc łopatki turbiny się poruszają.
Dzisiaj rano przyszła od Orła paczka z gruszką, więc czym prędzej zabrałem się do roboty. :kwink:

Najłatwiej zabrać się do wymiany odkręcając filtr powietrza i pozbywając się „zbędnych” rurek, które utrudniają dojście. W tym celu zdejmujemy pokrywę filtra, odkręcamy opaskę zaciskową przy przepływomierzu (klucz 10 mm lub wkrętak), zdejmujemy z przepływomierza wtyczkę – od spodu jest zaczep do podważenia płaskim wkrętakiem (foto 2), oraz wypinamy z zapinek przewód idący od tej wtyczki. Następnie za pomocą kombinerek zdejmujemy opaskę zaciskową węża od separatora oleju i ściągamy go (foto 3). Zdejmujemy rurę dolotową z turbiny uprzednio także luzując opaskę kluczem 10 mm lub wkrętakiem. Odkręcamy dolną obudowę filtra powietrza, są tam dwie nakrętki i jedna śruba, wszystko na klucz 12 mm (foto 4).
Może niepotrzebnie piszę jak to wszystko demontować, ale może akurat komuś się przyda.
Załączniki
foto 1.jpg
foto 1.jpg (48.48 KiB) Przejrzano 4926 razy
foto 2.jpg
foto 2.jpg (31.78 KiB) Przejrzano 4926 razy
foto 3.jpg
foto 3.jpg (46.2 KiB) Przejrzano 4926 razy
foto 4.jpg
foto 4.jpg (51.29 KiB) Przejrzano 4926 razy

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#35 Postautor: staszek » wtorek, 28 czerwca 2016, 17:14

Sposób zdejmowania podesłał wcześniej Krzysiek ardie, ale jest tam parę dodatkowych utrudnień, więc opiszę.
Teraz, kiedy mamy łatwy dostęp do naszej gruszki (foto 5) zdejmujemy z niej przewód podciśnieniowy idący od zaworu. Ponieważ po wymianie będzie trzeba przeprowadzić regulację, a przez jakiś czas trzeba jeździć, zmierzyłem suwmiarką długości cięgna gruszki oraz wysokość ogranicznika, żeby nową ustawić mniej więcej podobnie.
Odkręcamy cztery śruby mocujące gruszkę (foto 7) kluczem 11 mm, niestety da się tylko płaskim, Na dwie z czterech udało mi się założyć oczkowy, ale dopiero po poluzowaniu przewodu i obróceniu dziwnego „dzyndzla” chyba od podkładki (foto 6). Polecam mieć dobry klucz, bo śruby siedzą dość mocno i łatwo je zerwać. Przed odkręceniem dobrze jest zdemontować cięgno gruszki i wykręcić ogranicznik. Jest wtedy większe pole manewru do kręcenia. Obie rzeczy posiadają nakrętki kontrujące 10 mm. Ogranicznik od dołu można skontrować imbusem (chyba 4 lub 5 mm).
Wyjmujemy gruszkę i zakładamy nową, podpinamy cięgno i wstępnie ustawiamy. Resztę skręcamy w odwrotnej kolejności, podpinamy rurki oraz kabelki kabelki i odpalamy auto.
Teraz sztanga po odpaleniu dotyka ogranicznika, auto zbiera się dużo lepiej z niskich obrotów. Przejechałem dopiero 4 km, ale radość była ogromna.

Wielkie podziękowania dla Orła za gruszkę oraz Krzyśka ardie i Lopuni za konsultacje. :beer:
Załączniki
foto 5.jpg
foto 5.jpg (40.44 KiB) Przejrzano 4924 razy
foto 6.jpg
foto 6.jpg (48.8 KiB) Przejrzano 4924 razy
foto 7.jpg
foto 7.jpg (41.67 KiB) Przejrzano 4925 razy

Awatar użytkownika
Nuvio
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 39
Rejestracja: wtorek, 19 lipca 2016, 19:50
Skąd jesteś: Sławno
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208300
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#36 Postautor: Nuvio » wtorek, 11 października 2016, 22:55

Lekko odświeżę temat. Czy po odkreceniu ciegna gruszki ta dźwignia od łopatek chodzi w górę i w dół bez oporów czy powinien być wyczuwalny jakis opór przy poruszaniu łopatki. U mnie ona lata góra dół jak szmata. Zastanawiam się czy coś się nie zapieklo i może trzpień gdzieś się ukrycil lub obrobił.
"Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz..."

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#37 Postautor: staszek » niedziela, 4 grudnia 2016, 16:13

Widzę, że odpowiedzi nie było, więc odpowiem. Sporo po czasie, ale może komuś się przyda info.
Sama dźwignia steruje łopatkami, więc po odkręceniu od siłownika powinna swobodnie poruszać się w górę i w dół. Czy może latać jak szmata, to nie wiem. :)

LaLiK
jestem
jestem
Posty: 20
Rejestracja: środa, 2 grudnia 2020, 08:16
Skąd jesteś: Malbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: szaro-szary
Przebieg (km.): 250000
Inny Samochód: Focus mk2 1.8TDCi
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#38 Postautor: LaLiK » sobota, 30 kwietnia 2022, 20:45

Odkopię bardzo stary temat, ale mam nadzieje że mi wybaczycie...

Dawno temu wymieniłem gruszkę w swojej Sorci...
Od tego czasu nigdy nie była ustawiona prawidłowo. Niby pomierzyłem, niby porobiłem zdjęcia, ale jak się później okazało, pomierzyłem długość gwintu jaki "został" między nakrętką a wyjściem z gruszki, a nowa gruszka miała gwint do samego końca. - no nieważne :roftl:

Czy posiada ktoś zdjęcia jak powinna prawidłowo ustawiona być sztanga turbiny? Albo BYŁBY ktoś tak dobrym samarytaninem, że porobiłby zdjęcia u siebie, na sprawnym aucie?

Dzięki, pozdrawiam, liczę na Was Sorenciarze!

Winio
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 40
Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 21:59
Skąd jesteś: Maków Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 227000
Has thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#39 Postautor: Winio » wtorek, 25 lipca 2023, 15:55

Poradziłeś sobie z tym problemem? Mam to samo.
Może macie jakieś wskazówki do samodzielnego ustawienia gruszki.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#40 Postautor: Marek » wtorek, 25 lipca 2023, 19:34

Jest w tym temacie wstawione przez Vokala. viewtopic.php?f=25&t=14479&hilit=u+zmiennej+geometrii

Winio
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 40
Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 21:59
Skąd jesteś: Maków Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 227000
Has thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego

#41 Postautor: Winio » wtorek, 25 lipca 2023, 21:34

Dzięki za link. O coś takiego mi chodziło. Teraz tylko trzeba zaopatrzyć się w pompkę podciśnienia z zegarem i może uda się poprawnie wyregulować gruszkę.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości