uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Moderator: Moderator
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Sorki, myslalem że masz przedlifta, a tam vacupompa jest na alternatora i ma taki grzybek na którym jest gumowa zaślepka, która lubi się zgubić. Posprawdzaj za tem wszystkie przewody od podciśnienia, zobacz dymem np czy nie zasysa gdzieś.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Nie, no co Ty, ja też nie spodziewałem się jej tam gdzie ją znalazłem. Nie wiem co byłoby, gdybym musiał ją wymienić. Jak to wyjąć???
Chwilowo wolę o tym nie myśleć. Test dymu nie powiódł się przy latarce. Nie widziałem zasysania, ale może za mało dymu miałem. Sprawdzę jeszcze raz jutro.
Rozumiem, że żadnego grzybka w polifcie nie ma?
Chwilowo wolę o tym nie myśleć. Test dymu nie powiódł się przy latarce. Nie widziałem zasysania, ale może za mało dymu miałem. Sprawdzę jeszcze raz jutro.
Rozumiem, że żadnego grzybka w polifcie nie ma?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Staszek coś nie teges, o to Ci chodzi
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Temat zaniedbałem, ale w końcu udało się poprawnie zdiagnozować awarię (padła gruszka), więc napiszę jak to było u mnie. Objawy jak pisałem wyżej – brak dynamiki przy niskich obrotach, sztanga przy turbinie nie dochodzi do ogranicznika, stoi w górnym położeniu, ale co ważne można ją wcisnąć palcem, więc łopatki turbiny się poruszają.
Dzisiaj rano przyszła od Orła paczka z gruszką, więc czym prędzej zabrałem się do roboty.
Najłatwiej zabrać się do wymiany odkręcając filtr powietrza i pozbywając się „zbędnych” rurek, które utrudniają dojście. W tym celu zdejmujemy pokrywę filtra, odkręcamy opaskę zaciskową przy przepływomierzu (klucz 10 mm lub wkrętak), zdejmujemy z przepływomierza wtyczkę – od spodu jest zaczep do podważenia płaskim wkrętakiem (foto 2), oraz wypinamy z zapinek przewód idący od tej wtyczki. Następnie za pomocą kombinerek zdejmujemy opaskę zaciskową węża od separatora oleju i ściągamy go (foto 3). Zdejmujemy rurę dolotową z turbiny uprzednio także luzując opaskę kluczem 10 mm lub wkrętakiem. Odkręcamy dolną obudowę filtra powietrza, są tam dwie nakrętki i jedna śruba, wszystko na klucz 12 mm (foto 4).
Może niepotrzebnie piszę jak to wszystko demontować, ale może akurat komuś się przyda.
Dzisiaj rano przyszła od Orła paczka z gruszką, więc czym prędzej zabrałem się do roboty.
Najłatwiej zabrać się do wymiany odkręcając filtr powietrza i pozbywając się „zbędnych” rurek, które utrudniają dojście. W tym celu zdejmujemy pokrywę filtra, odkręcamy opaskę zaciskową przy przepływomierzu (klucz 10 mm lub wkrętak), zdejmujemy z przepływomierza wtyczkę – od spodu jest zaczep do podważenia płaskim wkrętakiem (foto 2), oraz wypinamy z zapinek przewód idący od tej wtyczki. Następnie za pomocą kombinerek zdejmujemy opaskę zaciskową węża od separatora oleju i ściągamy go (foto 3). Zdejmujemy rurę dolotową z turbiny uprzednio także luzując opaskę kluczem 10 mm lub wkrętakiem. Odkręcamy dolną obudowę filtra powietrza, są tam dwie nakrętki i jedna śruba, wszystko na klucz 12 mm (foto 4).
Może niepotrzebnie piszę jak to wszystko demontować, ale może akurat komuś się przyda.
- Załączniki
-
- foto 1.jpg (48.48 KiB) Przejrzano 5075 razy
-
- foto 2.jpg (31.78 KiB) Przejrzano 5075 razy
-
- foto 3.jpg (46.2 KiB) Przejrzano 5075 razy
-
- foto 4.jpg (51.29 KiB) Przejrzano 5075 razy
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Sposób zdejmowania podesłał wcześniej Krzysiek ardie, ale jest tam parę dodatkowych utrudnień, więc opiszę.
Teraz, kiedy mamy łatwy dostęp do naszej gruszki (foto 5) zdejmujemy z niej przewód podciśnieniowy idący od zaworu. Ponieważ po wymianie będzie trzeba przeprowadzić regulację, a przez jakiś czas trzeba jeździć, zmierzyłem suwmiarką długości cięgna gruszki oraz wysokość ogranicznika, żeby nową ustawić mniej więcej podobnie.
Odkręcamy cztery śruby mocujące gruszkę (foto 7) kluczem 11 mm, niestety da się tylko płaskim, Na dwie z czterech udało mi się założyć oczkowy, ale dopiero po poluzowaniu przewodu i obróceniu dziwnego „dzyndzla” chyba od podkładki (foto 6). Polecam mieć dobry klucz, bo śruby siedzą dość mocno i łatwo je zerwać. Przed odkręceniem dobrze jest zdemontować cięgno gruszki i wykręcić ogranicznik. Jest wtedy większe pole manewru do kręcenia. Obie rzeczy posiadają nakrętki kontrujące 10 mm. Ogranicznik od dołu można skontrować imbusem (chyba 4 lub 5 mm).
Wyjmujemy gruszkę i zakładamy nową, podpinamy cięgno i wstępnie ustawiamy. Resztę skręcamy w odwrotnej kolejności, podpinamy rurki oraz kabelki kabelki i odpalamy auto.
Teraz sztanga po odpaleniu dotyka ogranicznika, auto zbiera się dużo lepiej z niskich obrotów. Przejechałem dopiero 4 km, ale radość była ogromna.
Wielkie podziękowania dla Orła za gruszkę oraz Krzyśka ardie i Lopuni za konsultacje.
Teraz, kiedy mamy łatwy dostęp do naszej gruszki (foto 5) zdejmujemy z niej przewód podciśnieniowy idący od zaworu. Ponieważ po wymianie będzie trzeba przeprowadzić regulację, a przez jakiś czas trzeba jeździć, zmierzyłem suwmiarką długości cięgna gruszki oraz wysokość ogranicznika, żeby nową ustawić mniej więcej podobnie.
Odkręcamy cztery śruby mocujące gruszkę (foto 7) kluczem 11 mm, niestety da się tylko płaskim, Na dwie z czterech udało mi się założyć oczkowy, ale dopiero po poluzowaniu przewodu i obróceniu dziwnego „dzyndzla” chyba od podkładki (foto 6). Polecam mieć dobry klucz, bo śruby siedzą dość mocno i łatwo je zerwać. Przed odkręceniem dobrze jest zdemontować cięgno gruszki i wykręcić ogranicznik. Jest wtedy większe pole manewru do kręcenia. Obie rzeczy posiadają nakrętki kontrujące 10 mm. Ogranicznik od dołu można skontrować imbusem (chyba 4 lub 5 mm).
Wyjmujemy gruszkę i zakładamy nową, podpinamy cięgno i wstępnie ustawiamy. Resztę skręcamy w odwrotnej kolejności, podpinamy rurki oraz kabelki kabelki i odpalamy auto.
Teraz sztanga po odpaleniu dotyka ogranicznika, auto zbiera się dużo lepiej z niskich obrotów. Przejechałem dopiero 4 km, ale radość była ogromna.
Wielkie podziękowania dla Orła za gruszkę oraz Krzyśka ardie i Lopuni za konsultacje.
- Załączniki
-
- foto 5.jpg (40.44 KiB) Przejrzano 5073 razy
-
- foto 6.jpg (48.8 KiB) Przejrzano 5073 razy
-
- foto 7.jpg (41.67 KiB) Przejrzano 5074 razy
- Nuvio
- moja ranga
- Posty: 83
- Wiek: 39
- Rejestracja: wtorek, 19 lipca 2016, 19:50
- Skąd jesteś: Sławno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208300
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Lekko odświeżę temat. Czy po odkreceniu ciegna gruszki ta dźwignia od łopatek chodzi w górę i w dół bez oporów czy powinien być wyczuwalny jakis opór przy poruszaniu łopatki. U mnie ona lata góra dół jak szmata. Zastanawiam się czy coś się nie zapieklo i może trzpień gdzieś się ukrycil lub obrobił.
"Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz..."
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Widzę, że odpowiedzi nie było, więc odpowiem. Sporo po czasie, ale może komuś się przyda info.
Sama dźwignia steruje łopatkami, więc po odkręceniu od siłownika powinna swobodnie poruszać się w górę i w dół. Czy może latać jak szmata, to nie wiem.
Sama dźwignia steruje łopatkami, więc po odkręceniu od siłownika powinna swobodnie poruszać się w górę i w dół. Czy może latać jak szmata, to nie wiem.
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: środa, 2 grudnia 2020, 08:16
- Skąd jesteś: Malbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: szaro-szary
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Focus mk2 1.8TDCi
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Odkopię bardzo stary temat, ale mam nadzieje że mi wybaczycie...
Dawno temu wymieniłem gruszkę w swojej Sorci...
Od tego czasu nigdy nie była ustawiona prawidłowo. Niby pomierzyłem, niby porobiłem zdjęcia, ale jak się później okazało, pomierzyłem długość gwintu jaki "został" między nakrętką a wyjściem z gruszki, a nowa gruszka miała gwint do samego końca. - no nieważne
Czy posiada ktoś zdjęcia jak powinna prawidłowo ustawiona być sztanga turbiny? Albo BYŁBY ktoś tak dobrym samarytaninem, że porobiłby zdjęcia u siebie, na sprawnym aucie?
Dzięki, pozdrawiam, liczę na Was Sorenciarze!
Dawno temu wymieniłem gruszkę w swojej Sorci...
Od tego czasu nigdy nie była ustawiona prawidłowo. Niby pomierzyłem, niby porobiłem zdjęcia, ale jak się później okazało, pomierzyłem długość gwintu jaki "został" między nakrętką a wyjściem z gruszki, a nowa gruszka miała gwint do samego końca. - no nieważne
Czy posiada ktoś zdjęcia jak powinna prawidłowo ustawiona być sztanga turbiny? Albo BYŁBY ktoś tak dobrym samarytaninem, że porobiłby zdjęcia u siebie, na sprawnym aucie?
Dzięki, pozdrawiam, liczę na Was Sorenciarze!
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 40
- Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 21:59
- Skąd jesteś: Maków Mazowiecki
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 227000
- Has thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Poradziłeś sobie z tym problemem? Mam to samo.
Może macie jakieś wskazówki do samodzielnego ustawienia gruszki.
Może macie jakieś wskazówki do samodzielnego ustawienia gruszki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Jest w tym temacie wstawione przez Vokala. viewtopic.php?f=25&t=14479&hilit=u+zmiennej+geometrii
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 40
- Rejestracja: piątek, 3 maja 2019, 21:59
- Skąd jesteś: Maków Mazowiecki
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 227000
- Has thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: uciążliwa charakterystyka momentu obrotowego
Dzięki za link. O coś takiego mi chodziło. Teraz tylko trzeba zaopatrzyć się w pompkę podciśnienia z zegarem i może uda się poprawnie wyregulować gruszkę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości