Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Moderator: Moderator
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 55
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Nie wiem co o tym myśleć ?
Zdemontowałem dolot do turbiny od intercoolera i tyle mam tam oleju:
Tyle samo oleju miałem na dolocie z filtra powietrza w tym miejscu:
Podejrzewam, że akurat tutaj olej bierze się z odpowietrzenia silnika:
Poza tym poruszałem osią turbiny i ma luz rzędu około 0,5 mm.
Jak dobrze pamiętam, turbina zaraz po remoncie nie miała żadnego luzu, ale może się mylę.
Od czasy naprawy turbiny przejechałem około 3 300 km i w tym czasie dolałem 100- tkę oleju.
Czy taka sytuacja jest dopuszczalna, czy nie ?
Zdemontowałem dolot do turbiny od intercoolera i tyle mam tam oleju:
Tyle samo oleju miałem na dolocie z filtra powietrza w tym miejscu:
Podejrzewam, że akurat tutaj olej bierze się z odpowietrzenia silnika:
Poza tym poruszałem osią turbiny i ma luz rzędu około 0,5 mm.
Jak dobrze pamiętam, turbina zaraz po remoncie nie miała żadnego luzu, ale może się mylę.
Od czasy naprawy turbiny przejechałem około 3 300 km i w tym czasie dolałem 100- tkę oleju.
Czy taka sytuacja jest dopuszczalna, czy nie ?
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Luz jest prawidłowy ponieważ turbina obraca się z prędkością ok 28000obr/min więc jedynym łożyskiem,które wytrzyma takie obroty jest film olejowy,ps.zadzoń jutro to coś wymyślimy
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Witam! Dlaczego po wymianie turbiny/regeneracji uszkodzonej turbiny należy wyczyścić intercooler bezwzględnie?? Co się z nim dzieje? A poza tym jak go wyczyścić??
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Po awarii turbiny nie tylko olej, ale również niewielkie opiłki metalu dostają się do wnętrza intercoolera.
Należy je bezwzględnie usunąć, ponieważ z powietrzem wrócą z powrotem do turbiny i ją znowu uszkodzą.
Proces technologiczny zakłada , że przy awarii turbiny należy wymienić również intercooler ale znając nasze realia poprzestajemy tylko na wyczyszczeniu ( choć i to jak widać nie zawsze)
I tutaj uwaga , niektóre zakłady naprawiające turbiny uzależniają jej gwarancję od przedstawienia dowodu zakupu i wymiany intercoolera .
Należy je bezwzględnie usunąć, ponieważ z powietrzem wrócą z powrotem do turbiny i ją znowu uszkodzą.
Proces technologiczny zakłada , że przy awarii turbiny należy wymienić również intercooler ale znając nasze realia poprzestajemy tylko na wyczyszczeniu ( choć i to jak widać nie zawsze)
I tutaj uwaga , niektóre zakłady naprawiające turbiny uzależniają jej gwarancję od przedstawienia dowodu zakupu i wymiany intercoolera .
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 297786
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Witam zdiagnozowałem u siebie nieszczelność na IC w kilku miejscach(z przodu są 2 plamy czarne i z tyłu też 2).Ponadto mocno zaolejone miejsce na łączeniu rury z IC (rys 5)pozostałe rury bez zarzutu.Podczas jazdy występuje coś w rodzaju syczenia osłona cała brudna ze smaru.Nie wiem jak Czołg się zachowywał wcześniej ponieważ niedawno go kupiłem,ale czy może być to spowodowane spadkiem mocy?Zamierzam dać turbinę do regeneracji i kupić nowy(nie używany)IC.Słyszałem,że przy nieszczelnym IC dodatkowo występuje zwiększone pobierane oleju nie wiem ile w tym prawdy?
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Jeśli masz nieszczelność w układzie IC taką że aż syczy i zyga olejem to będziesz miał spadek mocy - też to przerabialem w swoim czołgu.
- autorus
- wiem wszystko
- Posty: 2317
- Wiek: 50
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
- Skąd jesteś: Skierniewice
- Silnik: W PLANACH
- Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Miałem nieszczelność i wymieniłem cały IC.
Co ciekawe w innym autku po przejechaniu 350tys turbina działa bez zarzutu. mechanik ją nawet rozkręcał bo kierowniczki się blokowały ale stwierdził ze nie ma sensu regenerować bo jest ok.
Co ciekawe w innym autku po przejechaniu 350tys turbina działa bez zarzutu. mechanik ją nawet rozkręcał bo kierowniczki się blokowały ale stwierdził ze nie ma sensu regenerować bo jest ok.
-
- jestem
- Posty: 21
- Wiek: 37
- Rejestracja: poniedziałek, 10 sierpnia 2015, 23:50
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 297786
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Tak więc po usunięciu nieszczelnośći(wymiana IC ewentualnie węży) był w waszym odczuciu wyraźny wzrost mocy?
Na schemacie w który wstawił Admin oraz na poniższym zdjęciu są dwa różne IC.Na schemacie nie ma krócca wyprofilowanego w kierunku turbiny w załączniku(foto)jest właśnie ten kruciec.Pytanie czy jest możliwość wstawienia IC z króccem w miejsce IC gdzie ten króciec nie wystepuje?
Na schemacie w który wstawił Admin oraz na poniższym zdjęciu są dwa różne IC.Na schemacie nie ma krócca wyprofilowanego w kierunku turbiny w załączniku(foto)jest właśnie ten kruciec.Pytanie czy jest możliwość wstawienia IC z króccem w miejsce IC gdzie ten króciec nie wystepuje?
Ostatnio zmieniony wtorek, 22 września 2015, 23:37 przez DanteQQ789, łącznie zmieniany 1 raz.
SORENTO Czołg Ciężki którego konstrukcja bije na głowę okolicznych zazdrośników
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Nieszczelność w układzie dolotowym powoduje spadek mocy o około 20%,więc po naprawie powinno się poprawić
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Orzełku, o co chodzi z tym czyszczeniem/wymianą inrecoolera? Przecież on jest za turbo, więc jak coś ma z niego dostać się do sprężarki? Pytam tylko z technicznej ciekawości.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
To była moja nowiutka turbina :
tak wyglądała po niecałym roku:
Opiłki i olej z uszkodzonej turbiny może być zassany do silnika a to może spowodować jego uszkodzenie .
tak wyglądała po niecałym roku:
Opiłki i olej z uszkodzonej turbiny może być zassany do silnika a to może spowodować jego uszkodzenie .
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Admin - rozumiem że to jest turbina od strony wydechu?? Co się jej stało że tak wygląda??
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Łopatki musiały zostać uszkodzone przez opiłki i pozostałości po uszkodzeniu poprzedniej turbiny .
Pierwsze uszkodzenie turbiny zakończyło się zatartym wałem a drugie ukręceniem ( już drugiego) wału w przedniej jego części.
Pierwsze uszkodzenie turbiny zakończyło się zatartym wałem a drugie ukręceniem ( już drugiego) wału w przedniej jego części.
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
OK. Ale skąd ten syf dostaje się do nowej turbiny skoro ic jest ZA turbiną? Jak ona ma to zassać?
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprężarka - objawy nadchodzącej awarii i jej naprawa.
Do intercoolera dostaje się olej przez uszkodzoną turbine.Jest to połączone z EGR czego nie widać na rysunku,
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości