Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Moderator: Moderator
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Panowie i Panie, kodowanie wtrysków wprowadzono już jakiś czas temu. Po prostu wtryskiwacze nie są identyczne. Różnią się nieznacznie parametrami już na etapie produkcji. W zwiazku z tym wpierw wprowadzono wtryskiwacze z opornikiem kodującym. - sterownik sam rozpoznawał wtrysk, ecu uwzględniło jego tolerancję itd. W innych trzeba wprowadzać kody przyrządem diagnostycznym. A wszystko przez to , że praca wtryskiwacza zmieniła się, w celu ochrony środowiska itd proces wtrysku skomplikował się - przedwtrysk,wtrysk, dotrysk itd poczytajcie o tym.
W Sorci przed liftem nie koduje sie, bo ani Hi-Scan, ani Cdif ani AutoCom nie ma takiej opcji.
Nie wiem co Ci facet zakodował, ale znajac kreatywność warsztatów to płacić możesz za wszystko jak się nie znasz.
W Sorci przed liftem nie koduje sie, bo ani Hi-Scan, ani Cdif ani AutoCom nie ma takiej opcji.
Nie wiem co Ci facet zakodował, ale znajac kreatywność warsztatów to płacić możesz za wszystko jak się nie znasz.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Wtryskiwaczy programuje się w ECU. Jak Wojtas słusznie zauważył, wtryskiwacz elektromagnetyczny (takie jak m.in. w Sorento I), to zwykła szpilka ze sprężynką, kuleczką i cewką z rdzeniem EM
Chodzi tutaj o czasy otwarcia, co przekłada się na czas oddziaływania wykonawczego sygnału z ECU na cewkę wtryskiwacza.
Chodzi tutaj o czasy otwarcia, co przekłada się na czas oddziaływania wykonawczego sygnału z ECU na cewkę wtryskiwacza.
-
- jestem
- Posty: 9
- Rejestracja: poniedziałek, 10 listopada 2014, 22:05
- Skąd jesteś: Płock
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
mariank32 pisze:Nie wiem co Ci facet zakodował, ale znajac kreatywność warsztatów to płacić możesz za wszystko jak się nie znasz.
Kto napisał że 'facet' mi zakodował? Robiłem to sam szkoda że nie zrobiłem zrzut ekranu..
Nie potrafię łatwiej wytłumaczyć, w tej chwili wróciłem z garażu zmieniłem wtrysk w POLIFTOWYM sorento 2007 czyli według niektórych trzeba kodować tylko poliftowe jednak tego nie zrobiłem i auto chodzi jak trzeba.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
To przynajmniej podaj jakim przyrządem diagnostycznym to robiłeś? Ja sprawdzałem 3 i nie było opcji, gdzie w fordach , reno w większości są. Hi-Scan jest w sumie dedykowanym i ani ja ani Vokal tego tam nie znaleźliśmy, więc może coś przeoczyliśmy i chętnie dowiem się gdzie.
Samo nie kodowanie w starszych jednostkach nie ma takiego wplywy. Silnik może minimalnie pracować inaczej - dopóki sterownik sam nie skoryguje/autoadaptacja. W nowszych jest czasami większy problem, jak wyrzuci wtryski to mozesz nie odpalić i inne historie. Większość warsztatów regenerujacym wtryski nie nadaje przecież nowych kodów po regeneracji , a ludzie zakładają i działa. Ponadto wraz z pracą zużywa się i te korekcje już są inne, po to sterownik ma funkcję autoadaptacji. Szeroki i ciężki temat.
Samo nie kodowanie w starszych jednostkach nie ma takiego wplywy. Silnik może minimalnie pracować inaczej - dopóki sterownik sam nie skoryguje/autoadaptacja. W nowszych jest czasami większy problem, jak wyrzuci wtryski to mozesz nie odpalić i inne historie. Większość warsztatów regenerujacym wtryski nie nadaje przecież nowych kodów po regeneracji , a ludzie zakładają i działa. Ponadto wraz z pracą zużywa się i te korekcje już są inne, po to sterownik ma funkcję autoadaptacji. Szeroki i ciężki temat.
- suprotec
- awansowałem na
- Posty: 62
- Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 01:44
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Mam podobny problem, mianowicie mam wtryski o nr 0445110 092 a w sprzedaży występują praktycznie tylko 0445110 186. Oznaczeń z literką "c" moje wtryski nie posiadają. Pytanie jest takie czy taka wymiana jest możliwa u mnie?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
To chyba Bosch, a ich w przed liftowych się nie programuje.
-- A7600H - -
-- A7600H - -
- suprotec
- awansowałem na
- Posty: 62
- Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 01:44
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Tak, są one Boscha. Czyli w uproszczeniu te końcowe cyfry to są parametry wtryskow które moja pompa paliwowa poda i tak swoje?
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Witam ja regenerowałem wtryski w swoim sorento. Mój mechanik wykręcił i wysłał do Gdańska na regeneracje. O dziwo stwierdził że moje sorento ma Delphi a nie Bosch wtryskiwacze, a o ile wiem katalogowo montowano jedynie boscha. Po regeneracji wkręcił je s powrotem i nagle auto zaczęło więcej palić dość głośno klekotać zmniejszyła się moc pojazdu a zwiększyło dymienie. Byłem w ASO KIA powiedziano mi że po 1 należy sprawdzić kolejność montażu wtryskiwaczy, a druga sprawa należało by zakodować. Mój pojazd jest z 2004 roku i faktycznie w komputerze diagnostycznym po wybraniu mojego modelu jest opcja kodowanie wtryskiwaczy. Powiedziano mi bym nie jeździł do czasu naprawy autem ponieważ grozi to awarią głowicy gdyż występuje coś takiego jak spalanie sutkowe. Szóstego czerwca mam podjechać na diagnostykę i ewentualną regulacje dawkowania paliwa koszt 250 zł Dodam że przed regeneracją auto w trasie paliło około 8,5 do max 9,0 l ropy na 100 km a po cudownej regeneracji spalanie na trasie zaczyna się od 11 l na 100 km. W trybie to na bestie nie ma chyba normy bo w dość płynnym układzie jazdy po miejskich ulicach plus trasa auto na 10 l robi około 65 do max 70 km. Sam już nie wiem co robić jestem strasznie zawiedziony i żałuje, że podkusiło mnie na regeneracje wtryskiwaczy...
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Przykro mi to pisać ale chyba ktoś Cię wkręca.
Po pierwsze nie słyszałem nigdy aby Sorento I miało wtryski inne nic Bosch.
Po drugie Twoje wtryski powinny mieć końcówkę numeru bodajże 186, zgodnie z rocznikiem.
Po trzecie wtryski regenurejemy w Bosch service i dostajemy dokument na papierze o ich parametrach.
Po czwarte wtrysków do przedlifta się nie programuje. Za to zakłada się koniecznie nowe dedykowane podkładki pod wtryski.
Po piąte zaś, jeżeli nie było nic kombinowane przy Twoim aucie, to po spełnieniu punktów od 1 do 4, po założeniu zregenerowanych dobrze wtryskow musi być OK.
Jak pisałem... na 99,9% ktoś Cię wkręca...
Po pierwsze nie słyszałem nigdy aby Sorento I miało wtryski inne nic Bosch.
Po drugie Twoje wtryski powinny mieć końcówkę numeru bodajże 186, zgodnie z rocznikiem.
Po trzecie wtryski regenurejemy w Bosch service i dostajemy dokument na papierze o ich parametrach.
Po czwarte wtrysków do przedlifta się nie programuje. Za to zakłada się koniecznie nowe dedykowane podkładki pod wtryski.
Po piąte zaś, jeżeli nie było nic kombinowane przy Twoim aucie, to po spełnieniu punktów od 1 do 4, po założeniu zregenerowanych dobrze wtryskow musi być OK.
Jak pisałem... na 99,9% ktoś Cię wkręca...
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Ładuje Ciebie ktoś aż miło co do wtryskiwaczy poczytaj ten wątek viewtopic.php?f=110&t=13111 , w razie wątpliwości co do numerów wtryskiwaczy wyślij mi VIN to sprawdzę.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Panowie jeśli chodzi o marke wtryskiwaczy to fakt, mechanik cos pokręcił i raczej napewno mam BOSHe. Jednak widziałem na własne oczy w komputrze diagnostycznym odnośne mojego pojazdu rocznika i pojemności silnika opcje KODOWANIE WTRYSKIWACZY. Taka opcja jest w moim pojeździe dostępna. Widziałem to wiec tu sprawa jest jasna. Rozmawiałem w ASO i powiedziano mi że należy odnowa wgrać ustawienia fabryczne i przypisać wtryskiwacze, a nastepnie zrobić bilans cylindrów. Usługa w ASO 250 zł, pod Koszalinem. Tak jak pisałem wcześniej Auto przed regeneracją paliło znacznie mniej po regeneracji powstał potwór. Dodatkowo powiedziano mi że auto dostaje za duże dawki paliwa co może skutkować większym dymieniem i wzrostem temperatury spalania co prowadzi do przypalenia tłoków. Wyjaśniono mii że na początek trzeba wgrać ustawienia podstawowe dla wtryskiwaczy a następnie auto samo doprogramuje i doprecyzuje dawki paliwa. Mówli mi to ludzie w ASO oraz 3 niezależnych mechaników, którzy trudnią się w elektro mechanice DIESLA
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Zaciekawiła mnie ta dyskusja , więc wykręciłem jeden z wtryskiwaczy z Sorento poliftowego z 2007 roku.
Na wtryskiwaczu były numery 044510274.
Wprowadziłem je do katalogu Boscha i wyszło mi , że wtrysk jest kodowany i pasuje do Kia Sorento od 06.2006 roku.
Wtryski których nie koduje się miały numery :
0445110091 oraz 0445110279
i występują w Kia Sorento do 2006 roku.
A tutaj szczegóły wg. Krzyśka.
Więc tu powinno być wszystko jasne.
Na wtryskiwaczu były numery 044510274.
Wprowadziłem je do katalogu Boscha i wyszło mi , że wtrysk jest kodowany i pasuje do Kia Sorento od 06.2006 roku.
Wtryski których nie koduje się miały numery :
0445110091 oraz 0445110279
i występują w Kia Sorento do 2006 roku.
A tutaj szczegóły wg. Krzyśka.
Więc tu powinno być wszystko jasne.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Kolego lukash20.
Tak sobie czytam te ściemy jakimi Cię nakarmiono u tych mechaników i nie mogę wyjść z podziwu, ze to „łykasz”
Wtrysków do Sorento 2,5 CRDI 140 KM się nie programuje.
Każdy kto twierdzi inaczej jest w błędzie.
Pewnie opisana procedura ma zastosowanie do silnika 170KM. Być może. Ale nie do przedlifta.
Co powinieneś zrobić ?
Wymontować wtryski i zanieść na diagnostykę do Bosch service. Koszt to chyba ok 100 PLN za sztukę.
Wtedy się dowiesz jak bardzo spartolono Ci „regenerację”. Cudzysłów nieprzypadkowy...
Dokonaj normalnej regeneracji w Bosch, zainwestuj w nowe podkładki, wystąp o zwrot kasy za poprzednią „regenerację”, załóż wtryski i ciesz się jazdą.
Oczywiście raczej mnie nie posłuchasz, sądząc po Twoim przekonaniu, że wtryski w przedlifcie trzeba programować.
Więc będę obserwował Twóje bezskuteczne próby ogarnięcia sytuacji, zapewne bez tego co napisałem powyżej.
Mimo to trzymam kciuki.
Tak sobie czytam te ściemy jakimi Cię nakarmiono u tych mechaników i nie mogę wyjść z podziwu, ze to „łykasz”
Wtrysków do Sorento 2,5 CRDI 140 KM się nie programuje.
Każdy kto twierdzi inaczej jest w błędzie.
Pewnie opisana procedura ma zastosowanie do silnika 170KM. Być może. Ale nie do przedlifta.
Co powinieneś zrobić ?
Wymontować wtryski i zanieść na diagnostykę do Bosch service. Koszt to chyba ok 100 PLN za sztukę.
Wtedy się dowiesz jak bardzo spartolono Ci „regenerację”. Cudzysłów nieprzypadkowy...
Dokonaj normalnej regeneracji w Bosch, zainwestuj w nowe podkładki, wystąp o zwrot kasy za poprzednią „regenerację”, załóż wtryski i ciesz się jazdą.
Oczywiście raczej mnie nie posłuchasz, sądząc po Twoim przekonaniu, że wtryski w przedlifcie trzeba programować.
Więc będę obserwował Twóje bezskuteczne próby ogarnięcia sytuacji, zapewne bez tego co napisałem powyżej.
Mimo to trzymam kciuki.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Poproś o nazwisko Pana z ASO KIA, który powiedział Ci , że wtryski mają kolejność i trzeba je programować w Twoim aucie.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków
Ktoś próbuje dość dobrze Ciebie naciągnąć, w Twoim aucie są montowane wtryskiwacze o numerze 338004A000 a nie żadne kodowane . W ASO co najwyżej mogą faktycznie zresetować kompa, aby na nowo zaadoptował się do zregenerowanych wtryskiwaczy. Cena którą mi podałeś na PW za zrobienie kompletu wtryskiwaczy jest moim dużo za niska i zastanawiałbym się czy tylko nie zostały umyte albo wsadzone chińskie części.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości