Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 20 grudnia 2020, 12:19
- Skąd jesteś: Wodzisław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 106000
- Inny Samochód: Vectra C 2.0T
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Witam.
Po 3 latach użytkowania pojawia się pierwszy problem. Zdarza się to losowo, raczej na zimnym silniku. Trzeba dłuższej chwili, kilku sekund, aż rozrusznik pokręci i dopiero odpala. W czasie jazdy żadnych problemów, żadnego szarpania, spadku mocy - na pb95 i na lpg.
Jedyny błąd P2098, ale on jest od zawsze, nie wywala go na desce, tylko po podłączeniu i przeskanowaniu.
Wymieniłem świece zapłonowe, bo nie wiem kiedy były wymieniane, dalej to samo.
Gdzie szukać przyczyny? Cewki? Raczej by coś szwankowało w czasie jazdy, przynajmniej miałem tak w poprzednim Oplu, szarpało w czasie jazdy. Czy może układ paliwowy? Pompa paliwa?
Cewki da się "pomierzyć" czy są sprawne, czy tylko podmiana i szukanie tej uszkodzonej - bo w V6 to raczej nie wchodzi w grę przez ściąganie całego dolotu, trzeba by było od razu te 3 z tyłu wymienić.
Jakieś pomysły?
Po 3 latach użytkowania pojawia się pierwszy problem. Zdarza się to losowo, raczej na zimnym silniku. Trzeba dłuższej chwili, kilku sekund, aż rozrusznik pokręci i dopiero odpala. W czasie jazdy żadnych problemów, żadnego szarpania, spadku mocy - na pb95 i na lpg.
Jedyny błąd P2098, ale on jest od zawsze, nie wywala go na desce, tylko po podłączeniu i przeskanowaniu.
Wymieniłem świece zapłonowe, bo nie wiem kiedy były wymieniane, dalej to samo.
Gdzie szukać przyczyny? Cewki? Raczej by coś szwankowało w czasie jazdy, przynajmniej miałem tak w poprzednim Oplu, szarpało w czasie jazdy. Czy może układ paliwowy? Pompa paliwa?
Cewki da się "pomierzyć" czy są sprawne, czy tylko podmiana i szukanie tej uszkodzonej - bo w V6 to raczej nie wchodzi w grę przez ściąganie całego dolotu, trzeba by było od razu te 3 z tyłu wymienić.
Jakieś pomysły?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11637
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 356 times
- Kontaktowanie:
Re: Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Jeżeli rozrusznik dobrze kręci, to szukał bym w układzie paliwowym. Sprawdź ciśnienie paliwa, sitko w zbiorniku , regulator ciśnienia paliwa. Może paliwo się tez cofać , lub coś się dzieje z odpowietrzaniem zbiornika paliwa.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 20 grudnia 2020, 12:19
- Skąd jesteś: Wodzisław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 106000
- Inny Samochód: Vectra C 2.0T
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Tak, rozrusznik kręci bez zadyszki.
Czy sitko w zbiorniku to mowa o tym:
Czy odpowietrzenie zbiornika paliwa można by wykluczyć lub też nie odkręcając przed każdym odpaleniem korek wlewu paliwa?
Czy sitko w zbiorniku to mowa o tym:
Czy odpowietrzenie zbiornika paliwa można by wykluczyć lub też nie odkręcając przed każdym odpaleniem korek wlewu paliwa?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11637
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 356 times
- Kontaktowanie:
Re: Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Tak to sitko, tylko czy to jest twoja pompa to nie powiem , są różne z regulatorem ciśnienia i bez. Jak odkręcasz korek wlewu paliwa to słyszysz zasysanie powietrza?
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 20 grudnia 2020, 12:19
- Skąd jesteś: Wodzisław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 106000
- Inny Samochód: Vectra C 2.0T
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Marek pisze:Tak to sitko, tylko czy to jest twoja pompa to nie powiem , są różne z regulatorem ciśnienia i bez. Jak odkręcasz korek wlewu paliwa to słyszysz zasysanie powietrza?
Zasysania nie słychać. U mnie wygląda to tak:
Opisane jest jako "fuel gauge" a nie "pump" czyli, że to tylko wskaźnik/miernik poziomu paliwa? (Google: 31130 1u0000 kia) Nie ma tam sitka.
Najlepsze jest to, że składając to wczoraj, umyślnie NIE podpiąłem wtyczki z tego wskaźnika - auto odpaliło, nie pokazywało tylko poziomu paliwa.
Odłączają elektrycznie pompę, chyba nie powinno ciągnąć paliwa i odpalać?
Hmm, ja to robiłem za fotelem pasażera. Czy drugie takie coś jest za fotelem kierowcy?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11637
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 356 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 20 grudnia 2020, 12:19
- Skąd jesteś: Wodzisław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 106000
- Inny Samochód: Vectra C 2.0T
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Biorę się za rozbiórkę i jeszcze jedno pytanie, czy po drugim kliknięciu guzika odpalania popma powinna zacząć działać? Bo nic nie słychać, ani nawet nie czuć żadnego drgnięcia jak przyłożę rękę.
Z drugiej strony jakby nie działała to nie odpalałby wcale.
Pompa wyciągnięta, tak to wygląda.
Sitko jest jakby "pełne" w środku, nie wiem czy jest tam jakiś materiał, gąbka, czy pełne brudu. W która stronę idzie paliwo - przez sitko do środka, w sensie sitko jest zasysane, czy przez tą rurkę na której jest zamontowane a potem wydmuchiwane przez sitko?
Poza tym trochę paprochów w obudowie filtra.
To sitko można zdemontować z tej rurki,żeby go jakoś wyczyścić?
Numer pompy: 31110 1u50008010688
Z drugiej strony jakby nie działała to nie odpalałby wcale.
Pompa wyciągnięta, tak to wygląda.
Sitko jest jakby "pełne" w środku, nie wiem czy jest tam jakiś materiał, gąbka, czy pełne brudu. W która stronę idzie paliwo - przez sitko do środka, w sensie sitko jest zasysane, czy przez tą rurkę na której jest zamontowane a potem wydmuchiwane przez sitko?
Poza tym trochę paprochów w obudowie filtra.
To sitko można zdemontować z tej rurki,żeby go jakoś wyczyścić?
Numer pompy: 31110 1u50008010688
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11637
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 356 times
- Kontaktowanie:
Re: Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Jeżeli jest dobre ciśnie w układzie paliwowym to pompa może się od razu nie włączyć. Sitko jest wymienne , powinno dać się zdjąć, W sitku zależnie od producenta może być w środku taka cienka włóknina. Co do kierunku , to po co czyścić paliwo w zbiorniku , nalewasz teoretycznie zabrudzone.W tej plastikowej puszce jest też filtr paliwa.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 20 grudnia 2020, 12:19
- Skąd jesteś: Wodzisław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 106000
- Inny Samochód: Vectra C 2.0T
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Chyba paliwo to był błędny trop. Pompa poczyszczona, brak poprawy. Dzisiaj po dłuższym kręceniu, naszczęście w garażu, cos strzeliło w silniku i od tego momentu nieregularne stukanie, jakby coś tam latało, szybki film, wyłączamy auto i czekamy na mechanika.
Dodaje video:
https://youtube.com/shorts/J099Vlv7PYo? ... dacqAn6Vmh
Dodaje video:
https://youtube.com/shorts/J099Vlv7PYo? ... dacqAn6Vmh
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11637
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 356 times
- Kontaktowanie:
Re: Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Z Twojego opisu tak wynikało , niestety nie zawsze udaje się pomóc na odległość.
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela, 20 grudnia 2020, 12:19
- Skąd jesteś: Wodzisław
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 106000
- Inny Samochód: Vectra C 2.0T
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kręci, odpala po dłuższej chwili.
Ja do nikogo nie mam pretensji za porady, po to jest forum, żeby pytać i doradzać. Dobrze, że stało się to w garażu a nie w trasie 500km od domu, dam znać co i jak ale za jakiś dłuższy czas, jeden mechanik ma termin na połowę kwietnia, drugi za 2 tygodnie, także zobaczymy, czas pokaże...;)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11637
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 356 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości