Spadające obroty - brak mocy

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
ewamaj83
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 24 stycznia 2019, 11:01
Skąd jesteś: Chab
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Spadające obroty - brak mocy

#1 Postautor: ewamaj83 » czwartek, 24 stycznia 2019, 11:25

Witam. Od miesiąca jeżdżę Sorento. Po zakupie zostało zagazowane. Do tej pory wszystko było ok, ale do rzeczy. Nie da się jechać więcej niż 120km/h. Na postoju trzymając silnik na obrotach 4-5tys po około 20 sekundach obroty spadają ( pomimo niezmienionej pozycji pedału gazu ) aż do wolnych obrotów. Puszczam gaz, wciskam ponownie i sytuacja się powtarza. Mechanik wymyśla co raz to nowe teorie i najchętniej wymieniłby pól silnika. Najpierw był pewien że to świece - ale one zostały zmienione przy montażu LPG. Potem, że akumulator. Fakt był już słaby i stary - jeszcze USA - więc kupiłam nowy Bosch, bez zmian. Teraz diagnoza to zapchany wydech, ale sam układ wydechowy nie był przez niego rozkręcany. Może wiecie do kogo się udać w Pomorskim, kto zna się na moim aucie ? Całe oszczędności wydałam na czarną perełkę i nie stać mnie na wymienianie wszystkiego, a nóż się trafi. Ważna rzecz to, że komputer pokazuje wypadanie zapłonu losowo na wszystkich cylindrach. Przy spokojnej jeździe do max 100km/h jest ok, ale i tak nie przyspiesza jak wcześniej. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie.

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#2 Postautor: PABLOTECH » czwartek, 24 stycznia 2019, 14:14

Wg mnie z powodu wypadających zapłonów silnik wszedł w tryb serwisowy, co skutkuje brakiem mocy i obrotami max 4 tys. I teraz bez względu na źródło zasilania ( PB / LPG ) silnik tak właśnie będzie się zachowywał. Na Twoim miejscu ( jeśli jeszcze nie masz własnego, chociażby podstawowego interfejsu diagnostycznego pod gniazdo OBDII ) podjechał bym gdzieś na wykasowanie błędów z komputera i od tego czasu sugerował bym jazdę ( w miarę dynamiczną ) TYLKO na benzynie. Jeśli przez 50 km objawy się nie powtórzą to prawdopodobnie czeka Cię ponowna wizyta u gazownika na poprawę mapy gazowej. Nie łam się, będzie dobrze - powodzenia :tup:
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

ewamaj83
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 24 stycznia 2019, 11:01
Skąd jesteś: Chab
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#3 Postautor: ewamaj83 » czwartek, 24 stycznia 2019, 15:42

Po skasowaniu błędów obroty nawet z pedałem w podłodze dochodzą do 5k i tak stoją przez 20sekund. Potem spadają do 2,5. Odpuszczenie gazu i zabawa zaczyna się od nowa. Zapłon już nie wypada. Czy winnym może być pedał przyspieszenia ? Do jakich obrotów wkręca się ten silnik na postoju ?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#4 Postautor: Marek » czwartek, 24 stycznia 2019, 16:20

Jeżeli 5k to jest równoznaczne z 5 tyś. obr . To następuje odcięcie , pojeździj na benzynie i sprawdź tak jak PABLOTECH pisał .

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#5 Postautor: hunter » czwartek, 24 stycznia 2019, 23:40

Jakie numery błędów wyswietla :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

ewamaj83
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 24 stycznia 2019, 11:01
Skąd jesteś: Chab
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#6 Postautor: ewamaj83 » piątek, 25 stycznia 2019, 10:36

Przed wizytą u gazownika wypadał zapłon na wszystkich cylindrach. Wymieniono filtry LPG. Check już się nie zapala. Brak mocy i spadanie obrotów pozostało. We wtorek mam wizytę w ASO Piła, ciekawe co powiedzą ?

Nieszczelność w kolektorze ssącym. Po obu stronach przez ośki. Według ASO nienaprawialne :palm:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#7 Postautor: hunter » środa, 30 stycznia 2019, 19:42

Jeżeli w zaznaczonym miejscu to można spróbować regeneracji
kol.3,5.jpg
kol.3,5.jpg (147.27 KiB) Przejrzano 4541 razy


Jestem ciekaw ile Ci "zaśpiewali" za nowy :hmm: :kwink:

Na Ebay nówka z wysyłką do Polski ok 600$

Byłaś przy diagnozie? Ja bym sprawdził jeszcze kilka miejsć w układzie dolotowym , cały dolot składa się z kilku elementów. :hmm: .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#8 Postautor: vokal » środa, 30 stycznia 2019, 19:54

Bez przesady, jeśli tak jak pokazal hunter, to można to uszczelnić.

Pamiętaj, że wg ASO nawet reduktor (skrzynka rozdzielcza) jest nienaprawialna, a mimo to my naprawiamy :idn:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

ewamaj83
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 24 stycznia 2019, 11:01
Skąd jesteś: Chab
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#9 Postautor: ewamaj83 » środa, 30 stycznia 2019, 20:27

Ze względu na pracę w ASO był kuzyn. Cena kolektora z wymianą 2400 netto. Czas oczekiwania około 2-3 tygodnie. Póki co podziękuję.... Sama diagnoza 300 netto. A kto mógłby ogarnąć uszczelnienie tego ?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#10 Postautor: hunter » środa, 30 stycznia 2019, 20:36

Musiała byś mieć naprawdę pecha aby obydwie ośki były nieszczelne.
KS3,5.jpg
KS3,5.jpg (57.23 KiB) Przejrzano 4526 razy

Poszukć mechanika (nie montera z serwisu), który poświęci trochę czasu na sprawdzenie szczelności , także po stronie montażu wtryskiwaczy LPG i podejmie się naprawy za przyzwoite pieniądze, albo pozostaje zakup kolektora wraz ze wszystkimi uszczelkami.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

ewamaj83
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 24 stycznia 2019, 11:01
Skąd jesteś: Chab
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#11 Postautor: ewamaj83 » sobota, 16 lutego 2019, 16:42

Kolektor został zdjęty. Wymieniono wszystkie uszczelnienia. Po wykręceniu świec okazało się, że to jakiś model Boscha niedostępny w EU. Wniosek - gazownik nie wymienił świec, które dostał do ręki przy montażu LPG. Mój błąd bo przy odbiorze auta nie poprosiłam o zwrot starych. Teraz są założone nowe Bosch 0 242 135 548. Auto odzyskało moc.

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 974
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#12 Postautor: Adam73 » sobota, 16 lutego 2019, 18:34

Ahhh ci nasi "fachowcy" zawsze na skróty :palm:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:

ewamaj83
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: czwartek, 24 stycznia 2019, 11:01
Skąd jesteś: Chab
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 2 WD
Rok: 2011
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Spadające obroty - brak mocy

#13 Postautor: ewamaj83 » środa, 27 marca 2019, 16:05

Radość była przedwczesna. Raz moc była a raz jakby ciągnął kotwicę z Tytanica. Rozwiązanie okazało się prozaiczne - popękany trzeci katalizator, który jak się ustawił nieodpowiednio to blokował spaliny. Został wydłubany. Póki co jeżdżę z pustą puchą. Jest moc, nie ma jakiegoś niepokojącego hałasu z wydechu. Jak nie przejdzie przeglądu na analizatorze to pomyślimy o wspawaniu wkładu do puchy, bo oryginał to są jakieś chore pieniądze.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości