co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
marianek może o coś takiego ci chodzi ??
https://kia.oemdtc.com/264/cold-engine- ... ia-sorento
ja już to przerobiłem .
https://kia.oemdtc.com/264/cold-engine- ... ia-sorento
ja już to przerobiłem .
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: piątek, 13 lipca 2018, 07:56
- Skąd jesteś: warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: perła
- Przebieg (km.): 175000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
Nie chodzi o wałki, nagrałem dźwięk dla znajomego jakiś czas temu.
Ja jeszcze dodawałem gazu żeby sprawdzić czy dźwięk się nie zmienia. Tutaj link
https://streamable.com/uzidp6
Zastanawiam się czy to układ jest szczelny i gdzieś ucieka powietrze, ale żadnym mechanikiem nie jestem i się na tym nie znam.
Ja jeszcze dodawałem gazu żeby sprawdzić czy dźwięk się nie zmienia. Tutaj link
https://streamable.com/uzidp6
Zastanawiam się czy to układ jest szczelny i gdzieś ucieka powietrze, ale żadnym mechanikiem nie jestem i się na tym nie znam.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
Nie powietrze tylko jak już to olej . Na twoim miejscu zabrał by się za to jak najszybciej, żeby nie było kosztowniejszego problemu.
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
a u ciebie to nie ustaje ??
bo u mnie to ustaje tak po ok 1 min od odpalenia .
Ale to raczej tylko rano jak jest silnik zimny , potem nagle ustaje i jest ok .
Ponowne odpalenia już są normalne .
bo u mnie to ustaje tak po ok 1 min od odpalenia .
Ale to raczej tylko rano jak jest silnik zimny , potem nagle ustaje i jest ok .
Ponowne odpalenia już są normalne .
-
- Jestem
- Posty: 1050
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
wariatory starego typu na pewno maja układ blokowania w momencie gdy nie ma ciśnienia oleju.
Rozebrałem oba i oba maja układ blokujący.
Rozebrałem oba i oba maja układ blokujący.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
Zajrzyj do rozrządu ,tylko szybko
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 57
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
Dołączę się nieśmiało do tematu ponieważ u mnie jest tak samo. Zaraz po uruchomieniu zimnego silnika słychać metaliczny "jazgot" jakby spod lewej pokrywy zaworów (lewej patrząc w kierunku samochodu). Ostatnio poczytałem dość sporo na forum o tym że olej nie taki itp. Z racji tego że auto kupiłem jesienią ubiegłego roku i nie byłem do końca pewien kiedy był wymieniany olej, dokonałem takiej wymiany wlewając SHELL 5W40. Miałem szczerze mówiąc odrobinę nadziei że to ucichnie, ale niestety nie, choć na początku było jakby ciszej. Po odpaleniu po jakimś czasie łomot się uspokaja, choć całkowicie nie znika. Słychać ewidentnie metaliczny odgłos. Jestem pełen obaw co to może być. Zdaje sobie sprawę że należało by szybko zajrzeć do rozrządu, ale nie jest to łatwe, przynajmniej tak mi się wydaje. Podpowiedzcie koledzy czy rozebranie tego jest bardzo kłopotliwie, tego to mam na myśli pokrywy rozrządy tak żeby przynajmniej spróbować organoleptycznie ocenić co i z czym. Pozdrawiam.
-
- Jestem
- Posty: 1050
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
jeśli wszystko się odkręci to rozebrać jest łatwo.
tylko potrzebny klucz udarowy do koła pasowego. Niestety rozbierania jest dużo i trzeba ruszyć chłodnice klimy.
Ja za 2 tyg zmienię jeden zawór wariatorów w prawej głowicy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
tylko potrzebny klucz udarowy do koła pasowego. Niestety rozbierania jest dużo i trzeba ruszyć chłodnice klimy.
Ja za 2 tyg zmienię jeden zawór wariatorów w prawej głowicy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 57
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
Dzięki bardzo. Czyli bez zdemontowania całego przodu raczej się tego zrobić nie da. No problem będzie z chłodnicą klimy bo z kluczem udarowym nie mam problemu. Chyba będę musiał w tej kwestii zaufać jakiemuś mechanikowi, choć z założenia im nie ufam
W kwestii tych zaworów to może koledzy mają wiedzę czy może to być przyczyną tego hałasu bo jak rozumiem zawór ten odpowiada za doprowadzenie odpowiedniego ciśnienia oleju do wałka i popychaczy.
W kwestii tych zaworów to może koledzy mają wiedzę czy może to być przyczyną tego hałasu bo jak rozumiem zawór ten odpowiada za doprowadzenie odpowiedniego ciśnienia oleju do wałka i popychaczy.
-
- Jestem
- Posty: 1050
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
wariator działa jak tłok. jak podasz ciśnienie z jednej to się przesunie w lewo, jak z drugiej to w prawo. Jedna skrajna pozycja jest z dodatkową blokadą. Zawór podaje cisnienie raz z jednej raz z drugiej strony . W wałku masz 2 kanały które biegną do wariatora. U nas jest to bliźniaczy patent jak w toyocie.
https://www.youtube.com/watch?v=YjIKUrre4FQ
https://www.youtube.com/watch?v=YjIKUrre4FQ
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
diodalodz pisze:Niestety rozbierania jest dużo i trzeba ruszyć chłodnice klimy.
Nie trzeba. Nie trzeba nawet ruszać chłodnicy silnika, wystarczy zdjąć wentylator (2 śrubki) i miejsca z przodu jest dosyć.
Co nie zmienia faktu, że rozbierania jest sporo. Ale jak ma się trochę zdolności manualnych, to da się to zrobić samemu.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
Chciałbym zaznaczyć, że autor wątku (dany) post napisał we właściwym miejscu zgodnie z posiadanym bolidem czyli SII . Silniki w sorento I to raczej 2 różne jednostki napędowe - po co robić taki bałagan ...
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
jak tak patrze to mi się wydaje że S1 ma silnik wzdłuż auta a w S2 jest w poprzek ?? .
W S1 wydaje się być dużo więcej miejsca przy rozrządzie
i te wariatory wydają się podobne ( lub takie same ) jak w S2 starego typu
W S1 wydaje się być dużo więcej miejsca przy rozrządzie
i te wariatory wydają się podobne ( lub takie same ) jak w S2 starego typu
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
W S1 silnik jest umieszczony wzdłużnie. W 3.3 jest silnik o oznaczeniu LAMBDA, w S2 jest jego następca 3.5 LAMBDA 2. Dlatego konstrukcja jest podobna. Wariatory w jednej wersji mają ten sam numer, co w 3.3 (243503C110).
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio
Takie sytuacje to zawsze proste rozwiązania na początek, płukanka zmiana oleju płukanka itd.
Może warto zastosować inny olej który szybciej się rozprowadzi i nie będzie głośnej pracy.
Może warto zastosować inny olej który szybciej się rozprowadzi i nie będzie głośnej pracy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość