co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
dany
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Inny Samochód: RAV 4
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#16 Postautor: dany » poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 17:33

marianek może o coś takiego ci chodzi ??
https://kia.oemdtc.com/264/cold-engine- ... ia-sorento
ja już to przerobiłem .

marianek
jestem
jestem
Posty: 20
Rejestracja: piątek, 13 lipca 2018, 07:56
Skąd jesteś: warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: perła
Przebieg (km.): 175000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#17 Postautor: marianek » wtorek, 28 kwietnia 2020, 13:22

Nie chodzi o wałki, nagrałem dźwięk dla znajomego jakiś czas temu.
Ja jeszcze dodawałem gazu żeby sprawdzić czy dźwięk się nie zmienia. Tutaj link
https://streamable.com/uzidp6

Zastanawiam się czy to układ jest szczelny i gdzieś ucieka powietrze, ale żadnym mechanikiem nie jestem i się na tym nie znam.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#18 Postautor: Marek » wtorek, 28 kwietnia 2020, 13:50

Nie powietrze tylko jak już to olej . Na twoim miejscu zabrał by się za to jak najszybciej, żeby nie było kosztowniejszego problemu.

dany
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Inny Samochód: RAV 4
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#19 Postautor: dany » wtorek, 28 kwietnia 2020, 15:53

a u ciebie to nie ustaje ??
bo u mnie to ustaje tak po ok 1 min od odpalenia .
Ale to raczej tylko rano jak jest silnik zimny , potem nagle ustaje i jest ok .
Ponowne odpalenia już są normalne .

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#20 Postautor: diodalodz » wtorek, 28 kwietnia 2020, 17:05

wariatory starego typu na pewno maja układ blokowania w momencie gdy nie ma ciśnienia oleju.
Rozebrałem oba i oba maja układ blokujący.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#21 Postautor: hunter » środa, 29 kwietnia 2020, 08:52

Zajrzyj do rozrządu ,tylko szybko :rolley:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#22 Postautor: darkik » środa, 29 kwietnia 2020, 10:22

Dołączę się nieśmiało do tematu ponieważ u mnie jest tak samo. Zaraz po uruchomieniu zimnego silnika słychać metaliczny "jazgot" jakby spod lewej pokrywy zaworów (lewej patrząc w kierunku samochodu). Ostatnio poczytałem dość sporo na forum o tym że olej nie taki itp. Z racji tego że auto kupiłem jesienią ubiegłego roku i nie byłem do końca pewien kiedy był wymieniany olej, dokonałem takiej wymiany wlewając SHELL 5W40. Miałem szczerze mówiąc odrobinę nadziei że to ucichnie, ale niestety nie, choć na początku było jakby ciszej. Po odpaleniu po jakimś czasie łomot się uspokaja, choć całkowicie nie znika. Słychać ewidentnie metaliczny odgłos. Jestem pełen obaw co to może być. Zdaje sobie sprawę że należało by szybko zajrzeć do rozrządu, ale nie jest to łatwe, przynajmniej tak mi się wydaje. Podpowiedzcie koledzy czy rozebranie tego jest bardzo kłopotliwie, tego to mam na myśli pokrywy rozrządy tak żeby przynajmniej spróbować organoleptycznie ocenić co i z czym. Pozdrawiam.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#23 Postautor: diodalodz » środa, 29 kwietnia 2020, 11:05

jeśli wszystko się odkręci to rozebrać jest łatwo.
tylko potrzebny klucz udarowy do koła pasowego. Niestety rozbierania jest dużo i trzeba ruszyć chłodnice klimy.
Ja za 2 tyg zmienię jeden zawór wariatorów w prawej głowicy, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#24 Postautor: darkik » środa, 29 kwietnia 2020, 12:14

Dzięki bardzo. Czyli bez zdemontowania całego przodu raczej się tego zrobić nie da. No problem będzie z chłodnicą klimy bo z kluczem udarowym nie mam problemu. Chyba będę musiał w tej kwestii zaufać jakiemuś mechanikowi, choć z założenia im nie ufam :mad:
W kwestii tych zaworów to może koledzy mają wiedzę czy może to być przyczyną tego hałasu bo jak rozumiem zawór ten odpowiada za doprowadzenie odpowiedniego ciśnienia oleju do wałka i popychaczy.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#25 Postautor: diodalodz » środa, 29 kwietnia 2020, 14:11

wariator działa jak tłok. jak podasz ciśnienie z jednej to się przesunie w lewo, jak z drugiej to w prawo. Jedna skrajna pozycja jest z dodatkową blokadą. Zawór podaje cisnienie raz z jednej raz z drugiej strony . W wałku masz 2 kanały które biegną do wariatora. U nas jest to bliźniaczy patent jak w toyocie.
https://www.youtube.com/watch?v=YjIKUrre4FQ

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#26 Postautor: Farmer1971 » środa, 29 kwietnia 2020, 15:09

diodalodz pisze:Niestety rozbierania jest dużo i trzeba ruszyć chłodnice klimy.

Nie trzeba. Nie trzeba nawet ruszać chłodnicy silnika, wystarczy zdjąć wentylator (2 śrubki) i miejsca z przodu jest dosyć.
ROZRZĄD 1.jpg
ROZRZĄD 1.jpg (488.1 KiB) Przejrzano 2241 razy

Co nie zmienia faktu, że rozbierania jest sporo. Ale jak ma się trochę zdolności manualnych, to da się to zrobić samemu.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#27 Postautor: PABLOTECH » środa, 29 kwietnia 2020, 15:22

Chciałbym zaznaczyć, że autor wątku (dany) post napisał we właściwym miejscu zgodnie z posiadanym bolidem czyli SII :hmm: . Silniki w sorento I to raczej 2 różne jednostki napędowe - po co robić taki bałagan ... :idn:
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

dany
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Inny Samochód: RAV 4
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#28 Postautor: dany » środa, 29 kwietnia 2020, 16:04

jak tak patrze to mi się wydaje że S1 ma silnik wzdłuż auta a w S2 jest w poprzek ?? .
W S1 wydaje się być dużo więcej miejsca przy rozrządzie
i te wariatory wydają się podobne ( lub takie same ) jak w S2 starego typu

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#29 Postautor: Farmer1971 » środa, 29 kwietnia 2020, 19:48

W S1 silnik jest umieszczony wzdłużnie. W 3.3 jest silnik o oznaczeniu LAMBDA, w S2 jest jego następca 3.5 LAMBDA 2. Dlatego konstrukcja jest podobna. Wariatory w jednej wersji mają ten sam numer, co w 3.3 (243503C110).
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: co stuka na zimnym ?? jak by w okolicy wałka dodałem audio

#30 Postautor: kaini » środa, 29 kwietnia 2020, 22:22

Takie sytuacje to zawsze proste rozwiązania na początek, płukanka zmiana oleju płukanka itd.
Może warto zastosować inny olej który szybciej się rozprowadzi i nie będzie głośnej pracy.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości